Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Har ju gått en trend att motortrimmare ska plasta för plastandets skull, alltså att det skulle vara en behandling som höjer effekten men så är det ju inte.
Som tidigare skrivit så är det plast/ epoxy som man helt enkelt använder för att omforma kanalerna för att optimera flödet.
Plast använder de ju för att det sparar jobb och tid om det saknas material i en insugsport. På avgassidan och i förbränningsrum är de ju dock alltjämt hänvisade till den äldre mer arbetskrävande metoden, att svetsa dit material.
Ngn smart person vågade helt enkelt prova högtemp-epoxy och fann att att den i insugsportar satt kvar med rätt förarbete. Således använder man oftast epoxy i insugsportar om det saknas material.
Det där med trend förstår jag inte riktigt vad det skulle vara.