Plugga bildäck - 500 spänn var rätt dyrt va?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena!

För andra gången i livet måste jag få ett däck pluggat pga att jag fått en skruv i slitbanan = minimal pyspunka. Jag lämnade däcket hos däcksfirman i mitt garage och ringde honom idag. Han sa "ta med en femhundring för jag har ingen kortmaskin". Är det jag som lever på medeltiden eller var inte det lite mycket pesos för lite jobb? Jag gav väl kanske 1400 per styck för mina Dunlop Fastresponse 16" förra hösten.

PS. 1400 var med montering här i Stockholm. På nätet kostar de typ 800-900.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag misstänkte det. Det där ska väl bara ta max 20 minuter eller så att fixa. Vad ska det kosta då mellan tummen och pekfingret?
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
200:- är vad jag har fått betala i stockholms ytterområde.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Men vilken jävla idiot!!! 170:- pix med kvitto betalade jag hos en av dom större däcksbutikerna i innerstan för samma sak!
Ring upp den jäveln & begär pengar tillbaka!!
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag har inte pyntat än men är lite fast. Jag tvättade bilen och lämnade däcket utanför hans verkstad efter stängning igår kväll. Ringde och kollade att han sett det imorse och det var då han sa att jag skulle ta med en femhundring... Får kolla läget med honom. Är han så dyr på en enkel pluggning lär jag ju inte köpa däck av honom framöver vilket jag hade planerat.

Men vilken jävla idiot!!! 170:- pix med kvitto betalade jag hos en av dom större däcksbutikerna i innerstan för samma sak!
Ring upp den jäveln & begär pengar tillbaka!!
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Har du inga större krav på däcken får du ju ett nytt 17" för näst intill det priset.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Enda gången jag fått hjälp med att plugga, så hämtade jag en russingubbe med utseende som en yoghurtreklam på macken sisådär 150 meter bort.
Han pluggade däcket på plats.
Sprang fram och tillbaka med tryckluftsklockan 2 vändor (avböjde min hjälp).
Med en felparkerad lastbil var det värt vad som helst att få det fixat.
Han tog 20 spänn.
Ingen vidare affärsman.
 

Chaan

TDR 125 RR
Gick med
29 May 2006
Ort
Stockholm Väst
Hoj
TDR 125
Gav några hundra för samma problem men då ingick demontering för att kolla stadgan i däcksidan inte gått åt skogen pga körning med dåligt med luft (troligen var det inte jag utan tidigare ägare som kört platt).
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag betalade 100.- igår utan kvitto för att få mitt bakdäck på hojjen pluggat. Tog ungefär två minuter.

Däckverkstan ligger på Torsgatan 40, St Eriksplan. Åk ner där med 200.- i näven så ska du se att de fixar det åt dig på momangen.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Sådärja, 495 pesos fattigare men det känns som ett riktigt räcerdäck :D

Nä, dit lär man inte gå nån mer gång. Iofs var jag ju puckad som inte kollade innan jag lämnade däcket (efter att han hade stängt). Jaja, då har jag gynnat det lokala näringslivet på Kungsholmen... Jag lämnade alltså in en skinande ren fälg med däck så det enda som ingick var montering när jag hämtade hjulet.

PS. Tack för alla tips!
 
Last edited:

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
150 spänn för en enkel lagning, det skulle bli 300 om det var komplicerat. (Det var 2 olika metoder beroende på hur skadat däcket var).

Nu köpte jag nya däck och bytte en lampa samtidigt så då bjöd han på lagningen. 500 pix = dyyyrt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Sådärja, 495 pesos fattigare men det känns som ett riktigt räcerdäck :D

Nä, dit lär man inte gå nån mer gång. Iofs var jag ju puckad som inte kollade innan jag lämnade däcket (efter att han hade stängt). Jaja, då har jag gynnat det lokala näringslivet på Kungsholmen... Jag lämnade alltså in en skinande ren fälg med däck så det enda som ingick var montering när jag hämtade hjulet.

PS. Tack för alla tips!

Man blir lessen...vad är det med folk. Affärssinne är ok, girighet stinker!
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hade du tittat på när han pluggade däcket så hade du insett hur dyrt det var...

En dubbelvikt mask som trycks in genom hålet från utsidan tar max 15 minuter om man måste leta efter varenda verktyg och kolla trycket efteråt.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Punka-på-burk, OKQ8 för 79:-. Funkar så länge du itne får in ett finger genom hålet... Hade punka på min sportbil (R5:a) och det hade uppkommit under en dag eller två. En burk sånt och det var som nytt, nu måste jag köra ytterligare en säsong på ett dåligt däck bara för att inte kasta pengarna i sjön liksom.

Edit/ Var till gummiverkstaden i måndags och fick 4st nya Oregummerade 17"-are på bilen, balanserade och monterade. 2400:- för allt, då satt bultarna så jävligt så det tog dem ca 30 minuter att bara få bort alla 4 hjulen :näsblod
Så 500:- var jääävligt dyrt.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Han hade i alla fall krängt av däcket om det är nån tröst. Jag hade fått en liten Grabber-skruv i en av klackarna i mönstret. Satt perfekt och läckte sjukt lite. Typ 0,2 kg på fem dagar innan jag bestämde mig för att lämna in och hittade skruven.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Nu är det ändå hög tid att hänga ut ockrarfiman här på sh så fler slipper tjöpa sina stuffs där!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top