Då är det lite grönt illafall att du får ha hojen i cykelförådet,se kanske gärna till om de är så me gubb satan att få kanske ett skrivftligt ok från föreningen.GSXR1100R skrev:Han kommer att fortsätta att jävlas, att jävlas är tydligen hans enda hobby.
GSXR1100R skrev:Han kommer att fortsätta att jävlas, att jävlas är tydligen hans enda hobby.
GSXR1100R skrev:Jag flyttade för ett par månader sedan till ett nytt boende, några av garagen används inte så jag lappade allas brevlådor med ett trevligt erbjudande om att jag gärna hyr deras plats, lättförtjänta pengar eftersom garaget ingår i hyran.
Ingen svarade och fortfarande står deras platser oanvända, då ställde jag mina 2 motorcyklar i cykelförrådet som för övrigt står helt tomt.
Idag så kom en av mina nya äldre grannarna över, istället för att presentera sig så börjar han att gorma om jag har tillstånd av styrelsen att parkera mina hojar där och att han minsan skulle kolla upp allt.
När jag tålmodigt förklarar att jag frågat om jag kunde hyra en plats av dom som inte använder sitt garage och gärna betalat för det oxå, så säger han att han känner till detta och flinar litet.
Samtalet avslutas med att han muttrar något om en anmälan och att jag ska minsan få se...
Ni som känner mig vet att jag respekterar folk av alla dess slag och kan hantera dom flesta situationer som uppstår med ett positivt bemötande... men denna gubbajävel ville jag bara slå på käften, han va oartig och trots att han visste varför jag hade hojarna där så ville han bara jävlas med mig.
/Förbannad för en gångs skull![]()
bebbe skrev:Låter jävligt jobbigtJag har precis en sådan gammal grinig gubb jävel på min gård. Han är helt sanslös, går och gnäller på precis allt. Tex att folk tvättar i tvätt stugan för sent trots att han bor tre upp gångar från var den ligger, gubbfan måste nog sätta kl på ringning bara för att kunna gå ner och kolla :kocko Han gnällde även på mig innan jag fick tag i mitt mc förråd och stog inne på gården. Det var tom någon som hade spottat på hojens sadel där den stog? Sedan när jag hade ställt den brevid cykel stället så var det någon som hade lutat sin cykel mot den, jag blev så jävla förb att jag tog cykeln och slängde den allt vad jag orkade i hus väggen så att fram gaffeln blev sne
Inte nog med det. Nu när jag har hojen stående i mc förrådet så skall gubbfan gå och snoka överallt (han har en huvudnyckel som han vägrar lämna ifrån sig). Han är senil och efter det att han har varit inne i mc förrådet så glömmer han låsa dörren
Nej, fy fan för gammla griniga gubbar!!
Emmi skrev:Likadant här. Fast det var hyresvärden som inte gillade det. Har tre cykelförråd, varav två halvanvända och ett oanvänt som ligger i garaget. Där står våra hojar, gixxer 1000 & Dr 350 & tidigare även min gixxer 600a. Inga cyklar alls. Men hyresvärden ville inte ha min hoj där så jag fick flytta på den. Visserligen bodde jag bara halvt där, och nu bor jag helt där, så nu ska jag ställa hojen där igen...
Emmi skrev:D1ce, de bryr sej inte om det, bara att 3 hojar tar för stor plats...men nu när jag bor där borde jag ju få ha hojen där.
GSXR1100R skrev:Jag flyttade för ett par månader sedan till ett nytt boende, några av garagen används inte så jag lappade allas brevlådor med ett trevligt erbjudande om att jag gärna hyr deras plats, lättförtjänta pengar eftersom garaget ingår i hyran.
Idag så kom en av mina nya äldre grannarna över, istället för att presentera sig så börjar han att gorma...............
........jävlas med mig.
/Förbannad för en gångs skull![]()
bmwjohan skrev:ha ha..jag skulle vilja sett när du kastade cykeln in i väggen. måste sett väldigt kul ut.
ett litet tips mot sura gamlingar kan vara att vara riktigt jävla otrevlig mot dom. om dom hoppar på en med en massa oprovocerat gnäll så var rejält otrevlig tillbaka. använd väldigt grova ord och uppträd hotfullt. den varianten har jag kört några gånger på golfbanan när jag blir utskälld av sura gamlingar(jag har då alltid varit till 100% oskyldig för på golfbanan följer jag alla regler till punkt och pricka). dom blir smått förstummade och tappar nästan talförmågan. blanda ditt motangrepp med inslag som "ditt rövknullade jävla pissmögel" och liknande. ha ha.. sjukt omoget men ni kommer att bli förvånade över hur bra det fungerar. dom blir stumma och svansar sen runt för er![]()
Sär skrivar gubbe!GSXR1100R skrev:PMS gubbe
Aha, ett sånt där äldreboende? Jag beklagar.GSXR1100R skrev:Jag flyttade för ett par månader sedan till ett nytt boende
Ja gör det! Jag kör in hojen på uteplatsen. Parkade den vid cykelstället framför huset nån gång i somras men nån elak jävel monterade loss bromsoket fram så att det lossnade lagom i en nerförsbacke på väg mot ett rödljus med stillastående bilar framför mig...GSXR1100R skrev:Annars får man väl dra upp hojarna på altanen eller nåt![]()
Polly skrev:...men nån elak jävel monterade loss bromsoket fram så att det lossnade lagom i en nerförsbacke på väg mot ett rödljus med stillastående bilar framför mig...
Haha! Vore kul att veta vad din farsa sa i telefonen!stony skrev:Sen satt jag och snackade med farsan och berättade att snart kommer det utdelas handgemäng på gården,
Då blev far lite grinig på gubben och ringde bla hsb och vicevärden, sen ringer farsan och säger att "nu kommer han inte vara på dig mer" och när jag ska fråga vad han sagt så ringer det på dörren och där står en tårfylld vicevärd och ber så mycket om ursäkt för allt,(inget skämmigt)
så nu har jag egen parkeringsplatts iaf![]()
Fy helvete, vad är det för jävla idioter som gör sådant? Det är ju att jämställa med mordförsök.Polly skrev:men nån elak jävel monterade loss bromsoket fram så att det lossnade lagom i en nerförsbacke på väg mot ett rödljus med stillastående bilar framför mig.
Polly skrev:klipp.....(jo, jag brukar gasa som en idiot och försöka meja ner så många ungar jag kan med hojen) ....klipp
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |