PMS gubbe

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Alltså jag klarar inte sådana gnetna gammla j*vla människor ursäkta mitt språk men jag klarar inte av sådana mäniskor bara:mad:

Har själv blivit utsatt för ungefär samma sak.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
GSXR1100R skrev:
Han kommer att fortsätta att jävlas, att jävlas är tydligen hans enda hobby.
Då är det lite grönt illafall att du får ha hojen i cykelförådet,se kanske gärna till om de är så me gubb satan att få kanske ett skrivftligt ok från föreningen.
O så får du se upp så gubb satan inte går o sabboterar nåt.
Tråkigt att det ska vara så,undrar vad det grundar sig på,tror han han kan äga
området?.
Gammalt folk kan vara elaka,lite då o då står man o snackar med grannarna o får ibland höra om folk som är mindre bra,avundsjuka osv,klart han är en bra granne iförsig o i endel han säger verkar han ha rätt.

Last edited:

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
GSXR1100R skrev:
Jag flyttade för ett par månader sedan till ett nytt boende, några av garagen används inte så jag lappade allas brevlådor med ett trevligt erbjudande om att jag gärna hyr deras plats, lättförtjänta pengar eftersom garaget ingår i hyran.

Ingen svarade och fortfarande står deras platser oanvända, då ställde jag mina 2 motorcyklar i cykelförrådet som för övrigt står helt tomt.

Idag så kom en av mina nya äldre grannarna över, istället för att presentera sig så börjar han att gorma om jag har tillstånd av styrelsen att parkera mina hojar där och att han minsan skulle kolla upp allt.

När jag tålmodigt förklarar att jag frågat om jag kunde hyra en plats av dom som inte använder sitt garage och gärna betalat för det oxå, så säger han att han känner till detta och flinar litet.

Samtalet avslutas med att han muttrar något om en anmälan och att jag ska minsan få se...

Ni som känner mig vet att jag respekterar folk av alla dess slag och kan hantera dom flesta situationer som uppstår med ett positivt bemötande... men denna gubbajävel ville jag bara slå på käften, han va oartig och trots att han visste varför jag hade hojarna där så ville han bara jävlas med mig.

/Förbannad för en gångs skull :mad:

Vält hojen på han och tvinga han att betala för skadegörelse annars så anmäler DU honom!! :mad: :yoparty

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
bebbe skrev:
Låter jävligt jobbigt :( Jag har precis en sådan gammal grinig gubb jävel på min gård. Han är helt sanslös, går och gnäller på precis allt. Tex att folk tvättar i tvätt stugan för sent trots att han bor tre upp gångar från var den ligger, gubbfan måste nog sätta kl på ringning bara för att kunna gå ner och kolla :kocko Han gnällde även på mig innan jag fick tag i mitt mc förråd och stog inne på gården. Det var tom någon som hade spottat på hojens sadel där den stog? Sedan när jag hade ställt den brevid cykel stället så var det någon som hade lutat sin cykel mot den, jag blev så jävla förb att jag tog cykeln och slängde den allt vad jag orkade i hus väggen så att fram gaffeln blev sne :mad: Inte nog med det. Nu när jag har hojen stående i mc förrådet så skall gubbfan gå och snoka överallt (han har en huvudnyckel som han vägrar lämna ifrån sig). Han är senil och efter det att han har varit inne i mc förrådet så glömmer han låsa dörren :huvet Nej, fy fan för gammla griniga gubbar!!

ha ha.. :D jag skulle vilja sett när du kastade cykeln in i väggen. måste sett väldigt kul ut.

ett litet tips mot sura gamlingar kan vara att vara riktigt jävla otrevlig mot dom. om dom hoppar på en med en massa oprovocerat gnäll så var rejält otrevlig tillbaka. använd väldigt grova ord och uppträd hotfullt. den varianten har jag kört några gånger på golfbanan när jag blir utskälld av sura gamlingar(jag har då alltid varit till 100% oskyldig för på golfbanan följer jag alla regler till punkt och pricka). dom blir smått förstummade och tappar nästan talförmågan. blanda ditt motangrepp med inslag som "ditt rövknullade jävla pissmögel" och liknande. ha ha.. sjukt omoget men ni kommer att bli förvånade över hur bra det fungerar. dom blir stumma och svansar sen runt för er :tummenupp

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Likadant här. Fast det var hyresvärden som inte gillade det. Har tre cykelförråd, varav två halvanvända och ett oanvänt som ligger i garaget. Där står våra hojar, gixxer 1000 & Dr 350 & tidigare även min gixxer 600a. Inga cyklar alls. Men hyresvärden ville inte ha min hoj där så jag fick flytta på den. Visserligen bodde jag bara halvt där, och nu bor jag helt där, så nu ska jag ställa hojen där igen...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bara kolla dem djupt i ögonen och fråga vad de ska göra åt saken. Förklara sen att du polisanmäler ALLA som går en meter för nära hojen, och att du ska göra dereas liv till ett helvete om han fortsätter tilltala dig. Det konstiga är att bmwjohan har rätt, ber man dem hålla käften på ett otrevligt sätt en gång så vågar de inte annat, om det inte är en riktig gammal krutgubbe iofs...

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Emmi skrev:
Likadant här. Fast det var hyresvärden som inte gillade det. Har tre cykelförråd, varav två halvanvända och ett oanvänt som ligger i garaget. Där står våra hojar, gixxer 1000 & Dr 350 & tidigare även min gixxer 600a. Inga cyklar alls. Men hyresvärden ville inte ha min hoj där så jag fick flytta på den. Visserligen bodde jag bara halvt där, och nu bor jag helt där, så nu ska jag ställa hojen där igen...

Att de ogillar motorcyklar i cykelförråd har väl lite med bensinen att göra? Det är ju lite svårare att få fyr på en cykel än en båge...

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
D1ce, de bryr sej inte om det, bara att 3 hojar tar för stor plats...men nu när jag bor där borde jag ju få ha hojen där.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Emmi skrev:
D1ce, de bryr sej inte om det, bara att 3 hojar tar för stor plats...men nu när jag bor där borde jag ju få ha hojen där.

Tycker jag med helt klart, oanvänt utrymme borde ju absolut inte vara några problem att ta i anspråk med tanke på att du troligtvis betalar hyra precis som alla andra med rätt till utrymmet.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Angående förvaring av motorcyklar i cykelföråd.
Enligt räddningstjänsten är det förbjudet att förvara brandfarliga vätskor i källaren eller på vinden i flerbostadshus (hyreshus och bostadsrättsföreningar). Så ni som vill förvara era hojar i cykelföråd som ingår i bostadshuset kan få komplikationer med era fastighetsvärdar.

gladh

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
KTM 660 RALLY
GSXR1100R skrev:
Jag flyttade för ett par månader sedan till ett nytt boende, några av garagen används inte så jag lappade allas brevlådor med ett trevligt erbjudande om att jag gärna hyr deras plats, lättförtjänta pengar eftersom garaget ingår i hyran.

Idag så kom en av mina nya äldre grannarna över, istället för att presentera sig så börjar han att gorma...............

........jävlas med mig.

/Förbannad för en gångs skull :mad:

Ja asså det finns en massa fritidspoliser o förortsrambos överallt här i landet...... det är helt otroligt vad folk ahr outtömliga resurser att reta sej på ingenting..... och som vanlig medborgare så "vänder man andra kinden till".... för o hålla sej väl......NOT! ellerhur kommer det ett cp o stöddar sej sådär så ska han ha lika mycket skit tillbaks.. vafförihelvete ska man krypa för en sån idiot? :lol bästa effekten är disrespekt :hihi typ låssas inte se fruktkakan och säga till sej själv typ.."fa va re låter när katten skiter" eller nåt.. :hihi
dessa människor är så totaltragiska att de bara väntar på att nån/nåt ska hända/göra för att få träda fram o "SÄGA TILL" MOAHAHAHAAA vicken loser...
mitt tips: ställ dit 3 hojar till! :hihi
/E

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
bmwjohan skrev:
ha ha.. :D jag skulle vilja sett när du kastade cykeln in i väggen. måste sett väldigt kul ut.

ett litet tips mot sura gamlingar kan vara att vara riktigt jävla otrevlig mot dom. om dom hoppar på en med en massa oprovocerat gnäll så var rejält otrevlig tillbaka. använd väldigt grova ord och uppträd hotfullt. den varianten har jag kört några gånger på golfbanan när jag blir utskälld av sura gamlingar(jag har då alltid varit till 100% oskyldig för på golfbanan följer jag alla regler till punkt och pricka). dom blir smått förstummade och tappar nästan talförmågan. blanda ditt motangrepp med inslag som "ditt rövknullade jävla pissmögel" och liknande. ha ha.. sjukt omoget men ni kommer att bli förvånade över hur bra det fungerar. dom blir stumma och svansar sen runt för er :tummenupp

Det är inte riktigt min stil att bemöta idioter på idioters sätt, jag tänker inte sjunka så djupt, det som stör mig mest är hur arroganta & otrevliga vissa äldre människor blir med åren, nästan som någon sjukdom.

Nu har man väl snart en lapp i brevlådan eller något liknande, dealen med föreningen va att jag får ha hojarna där om dom inte står ivägen, och det gör dom ju inte, men nu när surgubben börjar klaga så vet man inte vad han tänker hitta på härnäst.

Har jag tur så är det någon vänlig själ som vill hyra ut sin tomma plats, jag får nog höra mig för en runda till.

Annars får man väl dra upp hojarna på altanen eller nåt :va

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
GSXR1100R skrev:
Sär skrivar gubbe! :ajjabajja

GSXR1100R skrev:
Jag flyttade för ett par månader sedan till ett nytt boende
Aha, ett sånt där äldreboende? Jag beklagar.

GSXR1100R skrev:
Annars får man väl dra upp hojarna på altanen eller nåt :va
Ja gör det! Jag kör in hojen på uteplatsen. Parkade den vid cykelstället framför huset nån gång i somras men nån elak jävel monterade loss bromsoket fram så att det lossnade lagom i en nerförsbacke på väg mot ett rödljus med stillastående bilar framför mig... :skrämd Hade bara goretexjacka och jeans (hjälm, javisst, men ryggskydd.. nä..) och behövde bara fundera på hur det hade kunnat sluta om det hänt i 150 blås å man varit tvungen att tvärnita för att aldrig mer åka utan komplett skyddsutrustning (japp, nu är jag feg :nicka ). (behöver jag tillägga att jag numera kollar varenda skruvjävel innan jag ger mig iväg..? :huvet ) Dessutom hade de hällt nåt i oljan. Borde man inte kunna ha nåt låsbart lock där?!

Men självklart har även jag puckade grannar som inte har nåt bättre för sig än att klaga på andra. Så det damp ner ett brev ang. klagomål om störningar från min lägenhet. Jo, grannarna påstod att jag körde hoj inne på gården bland barnen och de var rädda för att nån skulle bli påkörd (jo, jag brukar gasa som en idiot och försöka meja ner så många ungar jag kan med hojen :rolleyes: ) . Det är typ 10 m gångväg in till min uteplats å att krypköra den lilla biten tyckte inte hyresvärden var nåt problem. Förut var jag schysst å ledde ut hojen till gatan innan jag startade den, men numera kör jag även ut eftersom hyresvärden sagt att det är ok. HA! Dessutom låter det mer när jag startar dammsugarjäveln än när jag startar hojen så.. Å så är det så kul att se deras hatiska miner varje gång jag hoppar upp på hojen! De vet ju att jag har tillåtelse att köra där så...

Jaja, grannar är ett elände för det mesta. F.ö. var det en granne som kidnappade min katt häromdan å jag var så orolig att jag höll på å dö när jag inte hittade katten. Man upphör aldrig att förvånas över hur många idioter det finns.

Lycka till lilla gubben!

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Jag trodde att så här framemot vårkanten att alla människor, unga som gamla, blev på bättre humör, men detta hände mig och min kusin på väg hem lördag kväll. Skiljs åt vid donken i skanstull strax innan midnatt:

Min kusins story:
Jag fick en liten trevlig farbror på 80 pannor bredvid mig på tåget
(Skanstull-Centralen) som visade sin pistol. Han var på väg till
Centralen för att skjuta några "svartskallar" eftersom dom stulit 40
kronor av honom tidigare på dagen.
Jag såg till att det stod fyra herrar i uniform och väntade på honom när
vi klev av på Centralen...

En vanlig dag på stan mao!

Min story:
Kom ut en snubbe (ca 23-25år) ur en port på gatan där jag bor, sparkade ut en pappersinsamlingskasse. Han får syn på mig, börjar gå emot mig, ser på långt håll att han tänker försöka "gå in i mig" med axeln först, så jag skjuter fram min axel samtidigt som han gör det. Vilket resulterar i att han snubblar 2 meter i sidan framåt. Då börjar han gapa om att han skall spöa mig, jag passar på att fråga vad hans problem är. Då kommer han fram lägger pannan mot skärmen på min keps och börjar frusta. Förklarar för honom att där kan han inte stå och frusta, utan att han får bestämma sig hur han vill ha det. Han fortsätter frusta och vänder sig om och kallar mig tönt (hjälp!). Då hör jag dörren till 5:an öppnas, tänker att oj oj, nu kommer hans polare då blir det pang å bom iaf. Ut kom det en liten tjej, som ber om ursäkt för snubbens beteende. Säger åt henne att ta hand om junior, och ha en trevlig kväll.

Psykvården var är ni?!?!?!?!

//D

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
Polly skrev:
...men nån elak jävel monterade loss bromsoket fram så att det lossnade lagom i en nerförsbacke på väg mot ett rödljus med stillastående bilar framför mig...

fyfan vilka idioter det finns... :kocko :mad:

någon som önskar livet ur sporthojs polly :gråta

jaja tur att det gick bra..

:hej

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
stony skrev:
Sen satt jag och snackade med farsan och berättade att snart kommer det utdelas handgemäng på gården,
Då blev far lite grinig på gubben och ringde bla hsb och vicevärden, sen ringer farsan och säger att "nu kommer han inte vara på dig mer" och när jag ska fråga vad han sagt så ringer det på dörren och där står en tårfylld vicevärd och ber så mycket om ursäkt för allt, :3freak (inget skämmigt)
så nu har jag egen parkeringsplatts iaf :tummenupp
Haha! Vore kul att veta vad din farsa sa i telefonen!

Polly skrev:
men nån elak jävel monterade loss bromsoket fram så att det lossnade lagom i en nerförsbacke på väg mot ett rödljus med stillastående bilar framför mig.
Fy helvete, vad är det för jävla idioter som gör sådant? Det är ju att jämställa med mordförsök.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Micke, det är nog bara en tidsfråga innan du får föreningen med dig om du går den "korrekta, sakliga och diplomatiska" vägen. Frågan är ju hur knäpp gubben är? Man får ju hoppas att du får ha hojarna i fred så han inte hittar på något otyg med dem.

För egen del tackar jag min lyckliga stjärna för att man har eget varmgarage 50m från lägenheten. :Bugar

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...