Pokerintresse+hojintresse

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Jag tycker inte dessa hör ihop. Jag tycker överhuvudtaget inte att en Pokertråd borde skapas här på sporthoj. Hur e reglerna för hasardspel här i Sverige? Nån som kan exakt? Hur kunde pengar helt plötsligt sponsras? Tycker det är jävligt dåligt att Jonny Cedergren tillåter detta och på så sätt hjälper till att öka spelberoendet.

Vad tycker ni?

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Vadårå? Har du losat pengar eller? :D

novecento

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2003
Hoj
Paul Smart LE
freding skrev:
Jag tycker inte dessa hör ihop. Jag tycker överhuvudtaget inte att en Pokertråd borde skapas här på sporthoj. Hur e reglerna för hasardspel här i Sverige? Nån som kan exakt? Hur kunde pengar helt plötsligt sponsras? Tycker det är jävligt dåligt att Jonny Cedergren tillåter detta och på så sätt hjälper till att öka spelberoendet.

Vad tycker ni?
trodde i min enfald att ovanstående inlägg var ironiskt....låter som hardcore sossepropaganda annars.
vill bara upplysa om att pokerspel numera finns tillgängligt överallt.
reglerna för "hasardspel" i sverige är följande: sålänge det sker med statlig översyn (dvs. staten kan mjölka spelare på miljarder till statskassan varje år) är det helt ok.

vakna upp till verkligheten din moralkärring!!!!

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
freding skrev:

Vad tycker ni?

Håller med, han ville inte hjälpa mig med en gruppköps tråd men poker går bra. :3freak

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Poker tillhör OT-forumet.
Allstå har det inget att göra med resten av sajten som är Mc-relaterad.

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
freding skrev:

Vad tycker ni?

Själv tycker jag det hade varit jävligt kul med lite poker SH medlemmar emellan,,lite tidsfördrivning när hoj åkandet e på is,,,,, :huvet :huvet

Men o andra sidan va det inte bara snack om att det skulle vara turneringar utan pengar eller har jag missat nåt??

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
JaDeM skrev:
Själv tycker jag det hade varit jävligt kul med lite poker SH medlemmar emellan,,lite tidsfördrivning när hoj åkandet e på is,,,,, :huvet :huvet

Men o andra sidan va det inte bara snack om att det skulle vara turneringar utan pengar eller har jag missat nåt??

Det är turneringar utan pengar. Men på grund av att det var första turneringen så gick Bamba Poker själva in och la en vinst pott.
Inga av medlemmarna la några pengar själva.

Last edited:

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
Alicia skrev:
Det är turneringar utan spel. Men på grund av att det var första turneringen så gick Bamba Poker själva in och la en vinst pott.
Inga av medlemmarna la några pengar själva.

turneringar utan spel??? :tummenupp

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Webspy skrev:
nej... har hört att du sover hela dagarna..... :hihi

haha nja bara nästan ;)
Nu har jag varit duktig och fixat mat åt Swedie ponken, ska snart traska över till butiken och börja putsa kåpor.

JT skrev:
Håller med, han ville inte hjälpa mig med en gruppköps tråd men poker går bra. :3freak

Man kan inte göra gruppköp om allt. Då skulle forumet bli överfullt av dom.
Bara att respektera.

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Har inget emot Poker, men inte att pengar ska vara me. Finns väldigt många som vill tjäna "lätta" pengar, men sitter än värre i skiten sen. Nu sponsrades bara 200 spänn, men som Jonny skrev, så kanske det kunde finnas hojrelaterat i potten...jag har svårt att tro att han eller någon annan bara skänker bort nåt.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
freding skrev:
Har inget emot Poker, men inte att pengar ska vara me. Finns väldigt många som vill tjäna "lätta" pengar, men sitter än värre i skiten sen. Nu sponsrades bara 200 spänn, men som Jonny skrev, så kanske det kunde finnas hojrelaterat i potten...jag har svårt att tro att han eller någon annan bara skänker bort nåt.

Den här tråden är OT och därför flyttades den dit också.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag håller till viss del med trådskaparen, I och med denna "pokerfluga"
som har dragin in över landet (och överiga världen för den delen...) så är det inget problem för de som vill spela poker att hitta ställen att spela på. Jag tucker bara att en pokertråd här sänker nivån på forumet.

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
freding skrev:

Har du inte fått nåt på länge eller?
Låter som en typisk gnällkärring som måste protestera mot allt som inte passar honom(henne).
Om folk vill spela poker skadar det väl inte dig?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Alicia skrev:
Den här tråden är OT och därför flyttades den dit också.
hur kan en ot-tråd få en artickel på förstasidan..? :va

novecento skrev:
vill bara upplysa om att pokerspel numera finns tillgängligt överallt.
reglerna för "hasardspel" i sverige är följande: sålänge det sker med statlig översyn (dvs. staten kan mjölka spelare på miljarder till statskassan varje år) är det helt ok.

Tyvärr dagens sanning.

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
Klabbe85 skrev:
Har du inte fått nåt på länge eller?
Låter som en typisk gnällkärring som måste protestera mot allt som inte är som inte passar honom(henne).
Om folk vill spela poker skadar det väl inte dig?

Om folk vill spela poker så kommer dom att hitta dom siterna för att spela.
Detta är ett förum för MC och inte för poker.

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Nemesis skrev:
Om folk vill spela poker så kommer dom att hitta dom siterna för att spela.
Detta är ett förum för MC och inte för poker.

Jo, men på vintern går det ju tyvärr inte att köra så mycket mc och därför måste man ju hitta på nåt annat roligt att fördriva tiden med.
Varför kan man inte då spela lite poker med likasinnade människor?
Det var ju trots allt bara ett roligt evenemang tillsammans med annat SH-folk!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...