Nemesis skrev:
Självklart har han samma rätt som någon annan att uttrycka sin åsikt.
Det jag reagerade på va hans citat från den lokala pizzabagaren.
Ska det va så svårt att acceptera att alla inte tycker att poker är OK av en eller två anledningar och bara för det ska bli kallad moralkärring.
Hela grejjen med ett forum faller om man ska PM Swedie för varje liten grej som man inte har samma åsikt om.
....beträffande moralkärring så är jag en av SH:s officella moralkärringar så jag tycker inte så vansinnigt synd om honom!
Ja, självklart har han rätt att starta en tråd där han ifrågasätter det hela men samma rätt har "vi" att ifrågasätta hans kritik...
Däremot tycker jag nog Pizza-liknelsen är ganska bra i det här fallet. Om jag bjuder hem dig och ett gäng till på middag hemma hos mig så hör det väl till allmän hyffs att du hellre tar ev. kritik av min matlagning med mig i enrum än börjar ifrågasätta mig vid middagsbordet.
Johnny har i flera år drivit denna sida efter bästa förmåga på ideel basis och gör det främst för sitt eget brinnande intresses skull i tekniken och motorcyklarna. Nu har han säkerligen fått möjligheten att tjäna en krona eller två i.o.m att sidan blivit så uppskattad somd en blivit och det tycker jag han har all rätt att göra.
SH-poker-turneringen var som sagt en rolig grej som han drog igång för att erbjuda oss lite uppmuntran i vintermörkret. Alla är fria att själva bestämma om de ska vara med. Vi får dessutom vara här på SH så mycket vi själva vill utan att betala en krona..
Att då offentligt börja ifrågasätta honom, är som jag ser det, precis som att börja ifrågasätta värdinnan för en middags framför alla middagsgästerna.
Så som med pizza: Kritisera och ifrågasätt värden via PM och beröm honom i trådarna. Det är trots allt hans engagemang som gjort att 20.000 personer runt om i landet har hittat en mötesplats och en sida att hämta matnyttig information om deras favoritintresse.