Pokertråden

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Nä, nu får det vara slutspelat på SvS (förutom SH-turrarna). Spelade en 200:- S&G.
Startmarker 3000.
Får 22 första given så jag vill se en flopp. Får betala 100 för den. Floppen visar KQJ så det är bara att lägga handen.

Andra given får jag 77, höjer till 80. Får en reraise på 240, knappen synar så jag får rätt bra potodds och synar 160 till. Floppen 359 (två ruter) så jag betar 75% av potten. Reraisarn lägger sig och knappen synar. Turn är J ruter så jag checkar. Knappen checkar. River är spader 3. Checkar igen. Knappen betar halva potten. Jag sätter honom på en bluff och idiotsynar. Färg med ess på topp. Shortstack.

Tredje given Q2. Lägger mig.
Floppen Q52. Turn Q. :mad:

Väntar på en bra hand och får AQ när jag sitter på BB. En liten raise och en reraise till 150 innan det är dags för mig. Ställer in och tänker sno blindarna. Får syn* av TRE andra! AJ, A10, A8. YES, bästa kickern :yoparty
Självklart kommer en knektjävel på turn. :mad:

Där försvann tre spelare från bordet. Och jag från SvS

*Dom inte bara synade, dom ställde varandra så vi var fyra som var all in.
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Förslag:
Varför inte schemalägga en turnering i veckan?
Räkna poäng för vilken placering man tar sig till varje vecka osv.
Dvs, ha ett poäng system där du får mer poäng ju längre du kommer i varje turnering. Eller iallfall poäng för top 5.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
SjöKexet; det tycker jag låter väldigt intressant! iallafall pallar jag inte med att vänta en månad till nästa turnering :)

newstead: inte för att jag heller gillar SvS (gillar inte deras klient eller hemsida) - men ibland är det ju så, man kan spela helt rätt en hand och ändåså förlora, gamble gamble, sometime it makes you happy, sometimes not
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
SjöKexet; det tycker jag låter väldigt intressant! iallafall pallar jag inte med att vänta en månad till nästa turnering :)

newstead: inte för att jag heller gillar SvS (gillar inte deras klient eller hemsida) - men ibland är det ju så, man kan spela helt rätt en hand och ändåså förlora, gamble gamble, sometime it makes you happy, sometimes not

Jag blev mest sur för att när jag ställde in så höjde han/hon som satt på AJ (vilket jag tycker är rätt spelat) och ändå så synade A8 och A10 som satt med 2-3k i marker och blinds på 15/30. Okej om man är shortstack men i det här fallet var det rent tomtespel tycker jag. Väldigt länge sen jag spelade på nån annan sajt men som jag minns det var det mindre av den sortens spel på dom andra jag provat än det är på SvS. Nu var jag iofs rökt oavsett vilket eftersom knekten kom men tycker det blir tråkigt spel när folk tokgamblar och kan syna en all in med i princip vad som helst.

Edit: Tips på sajter där det är BRA spel mottages tacksamt :tungan
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag är nöjd med betsson, men har inte provat allt för många olika heller. Kort och gött är det enkelt och snygg design, man kan använda F1-F2-F3 för Check/Fold - Check/Call - Bet/Raise och så har det lite ljudeffekter så man är mer uppmärksam över vad som händer samt avatarer för dom olika kortet istället för bara texten Qc 9h 3s.

Fiskar finns överallt, tyvärr ordentliga hajar också *snyft* :D
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Jag är nöjd med betsson, men har inte provat allt för många olika heller. Kort och gött är det enkelt och snygg design, man kan använda F1-F2-F3 för Check/Fold - Check/Call - Bet/Raise och så har det lite ljudeffekter så man är mer uppmärksam över vad som händer samt avatarer för dom olika kortet istället för bara texten Qc 9h 3s.

Fiskar finns överallt, tyvärr ordentliga hajar också *snyft* :D

Helt går nog inte att komma ifrån fiskar men det känns som det är många storfiskare på SvS. Kanske skulle testa Full Tilt eller Poker Stars och lira lite mot Ivey, Gus eller Negreanu :gnissla

SvS har ju inga free rolls heller där man kan fördriva lite tid om man inte har lust att satsa några pengar. Det är ju visserligen inte särskilt bra spel på dom men lyckas man dubbla tidigt så brukar det gå att hamna itm rätt enkelt med lite tight spel :)
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Upp! :tungan

Fastnade i en turnering på Full Tilt. "Tyvärr" går det lite bättre än väntat så jag kan inte lägga mig än. Blir nog dåligt med sömn inatt :gnissla
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Där tog det slut. Blev shortstackad efter att ha floppat nötstege och slowspelat den. Fick den andra att ställa in på turn och jag synade självklart. Han satt med triss i damer så jag ledde men självklart drog han kåken på river.

I sista handen ställde jag in med AK och samma kille synar med 99 som håller.
Nu får jag iaf gå och lägga mig :trött
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Hej alla
Var ett tag sedan man kollade här, när ska ni lira?
Har inte lirat poker sedan förra turneringen jag var med i men tror ni haft 1-2 st sedan dess.
Är det typ inte nu i början på månaden ni brukar hA?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jajemän, var i tisdags (2:a Dec) vi lirade senast (första SH-turneringen för min del)

newstead - men jag tror du hade riktigt roligt ändå!? viktigare än pengarna. tror jag ska testa på fullt tilt poker jag också :)
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Blev det pengar eller kastade du en natts sömn i sjön?

Close, but no rabbit. Fast det var kul ändå och så är jag ledig idag så det gjorde inte så mycket :)

newstead - men jag tror du hade riktigt roligt ändå!? viktigare än pengarna. tror jag ska testa på fullt tilt poker jag också :)

Yes. Det var faktiskt riktigt bra spel genom hela turneringen. Kändes som det inte är lika mycket fiskeri där som på SvS. Spelade två SnG ($5 och $10) innan och det var bra spel där med. Kan rekommenderas...


Jag kan ju alltid skicka en invite så får vi lite extra $ på kontot oxå ;)
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hur duktiga är folk här på att räkna ut odds?

Skulle vilja lära mig det teoretiska bättre, t.ex. mer exakt hur man ska värdera en hand (självklart med i kalkylen ska ju plats vid bordet, stacks, blinds vara... typ hehe)
Hur ligger folks kunskaper till kring implicita odds? väntevärde?

Jag fattar principen med dessa saker, men jag är verkligen urusel att vid bordet ens orka påbörja räkna dessa saker... matematik är inte min starka sida :näsblod


Och så en god nyhet (för mig och nära pokervänner hehe) - ett pokerbord som en polare äger men inte får plats med förutom på vinden är numera placerat i min och sambons nya trea på 82 kvm.
Gissa om det kommer bli mer/mycket livepoker :yoparty
(och flickvännen är fasen inte så dålig på poker heller, tyvärr är andra tjejer och flickvänner väldigt ointresserade, på gott (min flickväns värde ökar ju hehe) och ont (tråkigt att dom inte vill spela poker))

Jag kan ju alltid skicka en invite så får vi lite extra $ på kontot oxå ;)

Hehe, gissa om du har PM ;)
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Hur duktiga är folk här på att räkna ut odds?

Hardcore version:
http://www.texas-holdem.se/odds_pot_odds_implicerade_odds.htm

Easy version:
Varje out ger ungefär 2% så räkna antalet outs och multiplicera med 2 så har du en ungefärlig siffra iaf. Jag brukar göra så när jag spelar online för då räcker inte tiden till (för mig) med några mer avancerade beräkningar.

Apropå odds och outs så satt jag på BB med 2 6 suited i nattens turnering. UTG höjde till dubbla BB, en annan synade så jag limpade in för att sno potten senare. Floppade ett stegdrag (flop 3c 5c 10h ) så jag ställde in drygt 3000. UTG reraisade till all in runt 6000 och den tredje med en stack på 10k synade.
UTG visar KK vid showdown och den tredje Q10 off. Jag träffade min stege på river och då tiltade han med Q10 och funderade hur fan jag kunde ställa in med 26. Kontrade med att det är en ganska dålig syn med tiorna och då fick han spel :D

Det var för övrigt han som drog kåken på river när jag satt med nötstegen oxå så då kunde jag såklart inte låta bli att fråga om det fortfarande var "ridicoulous" med riverträffar :tungan

Edit:
Enklare beskrivning av oddsberäkningar
http://www.tightpoker.com/poker_odds.html
 
Last edited:

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Allvarligt talat svs suger getpung. Man går allin preflopp med AA eller DD och får syn av 22 eller 1010 man är ju storfavorit till å vinna och skrattar men sen när dom floppar triss å kåk så blir man så jävla lack. Deras slumpgenerator suger ju så hårt. Är man 5 st spelare och sitter på pocketpar och alla outs för triss är kvar i leken så är det 4% för å träffa trissen. Jag förlorar så här 2 sit&goes på raken. Jag har tex floppat 4tal 3 gånger. Vad är det för odds på det. Tycker det är lika löjligt fast det är till min fördel. Nej nu spelar jag nog bort pengarna spelkontot på oddset eller dyl. Då har ju svs inget med resultatet å göra iaf.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Var glad att det var en $5 turnering och inte cash game! :D

Jo, förvisso. Fast det var 402 startande och runt 60 kvar där så jag hade behövt dom markerna. Men det har ordnat sig ändå, bara 46 kvar nu och jag har iaf tripplat ;)

Edit: Det spelas om bubblan nu så det är rätt tajt spel. Dags att sno lite blinds :D
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Fy fan vad dåligt det går för mig för tillfället. Det spelar ingen roll hur jag gör så hamnar jag utanför pengarna. Nu spelar jag bara för småslantar så jag har inte behövt pantsätta huset men det är surt att hela tiden åka på pottkanten och missa varenda all-in trots att man har procenten på sin sida...

Min kurva ser ju värre ut än Stockholmsbörsen...
 

Bifogat

  • bors.gif
    bors.gif
    19.6 KB · Visningar: 30
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top