Pokertråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag spelade förra SH-turren med mobilt och det funkade bra. Har iofs ingen begränsning på hur mycket jag får tanka men har svårt att tänka mig att du kommer över 1Gb. Det är ju i början av månaden så du borde väl ha det mesta kvar iaf :)

Okej, skönt att höra det... fast en polares bredband och soffa låter inte fel det heller :) En får se hur det blir.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Måste man fortfarande ha nått spelkort och hela kittet för att lira på Svenska Spel eller är det bara regga sig och tuta och köra?
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Måste man fortfarande ha nått spelkort och hela kittet för att lira på Svenska Spel eller är det bara regga sig och tuta och köra?

Det är spelkort som gäller.

@Korvgubbe eller DM: Kommer det nåt lösenord på PM den här gången eller är det samma som sist? :)

Okej, skönt att höra det... fast en polares bredband och soffa låter inte fel det heller :) En får se hur det blir.

Då kan ju han serva med tilltugg :D
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hur ser det ut med max antal? Åtta pers (som vi är nu!?) är ju inte fel för ett bord... men... vill vi vara fler? har nämligen en polare som troligen gärna skulle hoppa på om möjlighet finns för icke SH'are.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj

:tummenupp

Passa er bara. Den här gången har jag tjuvtränat :tungan

Hur ser det ut med max antal? Åtta pers (som vi är nu!?) är ju inte fel för ett bord... men... vill vi vara fler? har nämligen en polare som troligen gärna skulle hoppa på om möjlighet finns för icke SH'are.

Eller så reggar han sig på SH så kan vi lura av honom pengarna sen ;)
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
I december är det dags igen.
inOfficiell SH- poker 2:a december
Ta chansen att tilta dina SH-polare eller antagoinister.

Anmäl dig här i tråden eller via PM till korvgubbe eller dark_messenger.
Lösenord kommer via PM.
Registrering på SvS kan ske först samma dygn

Turneringsinfo:
Turneringsnamn: (P)Sporthoj
Typ av turnering: Texas Hold'em
Startmarker: 3000
Inköp: 100+10
Mörkstruktur: Vanlig (12min)
Startdatum: 2 December
Starttid: 20:15

Anmälda: (anmälan är en intresseanmälan och INTE bindande)
  1. korvgubbe
  2. dark_messanger
  3. Werzion
  4. newstead
  5. Mjukis (nickar Mjuukiz på ss)
  6. Matteh!
  7. Mr Skåne
  8. SjöKexet (nick eddiiiee)
  9. gnip
  10. richie
  11. totti-R

Det citerade inlägget är ursprungsinbjudan. Jag kommer uppdatera det inlägget varje gång jag ser nya anmälda. Till det inlägget hittar ni om ni klickar på länken i min eller dark_messengers signaturer.

Hur ser det ut med max antal? Åtta pers (som vi är nu!?)

Det finns inget max men jag hoppas vi blir över minst 20 iaf.

Se till att han reggar sig här om han är väldigt angelägen! :) Någon form av krav måste vi ha på en SH-turre, däremot kan vi ju inte styra vilka som reggar sig på SH! ;)
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Regga er gott folk, ikväll är det dags for poker och battle a'la sporthoj-deluxe. Elva reggade o klara so far som jag förstår? Kom igen nu bättre kan vi!

-korvgubbe
-dark_messanger
-Werzion
-newstead
-Mjukis (nickar Mjuukiz på ss)
-Matteh!
-Mr Skåne
-SjöKexet (nick eddiiiee)
-gnip
-richie
-totti-R
-
-
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Dags att skicka ut lösenorden, måste regga mig nu isåfall, kommer hem först 21:00 så tjejen får spela de första 45minuterna
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Köpte nyligen boken Every Hand Revealed av Gus Hansen, riktigt bra bok, som en actionfilm för oss pokernördar :D

Man följer Gus Hansens händer (329 för att vara exakt) och tankar igenom 2007 Aussie Millions Champion.
REKOMMENDERAR DEN VERKLIGEN, kanske inte framförallt som "bli-bättre-på-poker"-bok (även om det helt klart hjälper en att förstå hur han tänker och varför han gör som han gör i olika situationer mot olika spelare) utan framförallt som en grym (och annorlunda) "skönlitteratur" med cool handling.
(Har visserligen inte läst klart den än, men lär ju vara ungefär samma tema boken igenom hehe)

Lite mer info om boken

Läst klart!
KÖP KÖP KÖP!

Måste nog säga att teorier och "poker-utbildningar/böcker" har inte en chans mot denna bok, man lär sig saker och ting (mestadels omedvetet kan jag tänka mig) och sådan en bok inte ska kunna läsa ut (inte dom traditionella poker-böckerna iallafall), och så har boken en grym "story" :)

ynka 144 kr (fri frakt från Adlibris dessutom) för en bok som är one of a kind och riktigt bra samt underhållande, det är inget att tveka om :) köp :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
korvgubbe! du har pm
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Japp, som några vet har jag köpt och precis läst klart boken Every Hand Revealed av Gus Hansen.
Vet att några var intresserade av den och då jag själv gillade den big time tänkte jag skriva ner några händer från boken:

Hand 77
Blinds 1000/2000/300 (sista 300 är ante, en pot alla lägger i potten)
Gus Position: 2nd
Gus Hand: 3s 3d
Chip Stack: 215,4K

I limp in early position with my favorite limping hand, the small pair. The SB (Small Blind) calls and the BB (Big Blind) checks. the flop comes:

Ac 8d 7h (är egentligen bilder på kortet, snygga och tydliga)

The both check and I see no reason to give more free cards. I bet 3,300 into an 8k pot with my two Treys. They both fold.

Hand 84
Blinds 1200/2400/400
Gus Position: BB
Gus Hand: Ac Kd
Chip Stack: 211,4K

John Doe in the first position limps and it is folded around to the SB. He ponders for a while whether to raise or not but ends up just calling. I wake up with Ac Kd in the BB and raise it 11,200 more to a total of 13,600. The limper folds and the SB calls. The flop comes:

9h 9c 2h

Not quite what I was looking for but it also makes it very hard for my opponent to have hit anything.
He checks, I bet 16,000, and he check-raises me to a total of 45k. Although unpleasant, it was not tottaly unexcpected. The SB had definitely comes to play and this seemed like a good spot to make a move. I reconstruct the entire hand and play it over in my head a couple of times.

Bottom line:

1. I was expecting a move.
2. I didn't think he started out with a pair.
3. In case I was wrong and he actually did have something like two Sixes, he be hard-pressed to call 90k more.
4. In case he should decide to call with a flush-draw it would be a 50-50 deal.
5. Math says he only has about an 8& chance of holding a Nine, and my read said that I could eliminate those 8%.

All-in all, barring the ugly Nine scenario, the all-in move was starting to make a lot of sense to me.
I convinced myself that it was gonna be hard for him to call, and even if he did I was ahead anyway, so I pulled the trigger. 135K on A-high! I was either a fool or a hero!
The SB went into thinking mode, which had me scared for a bit. Had I completely overplayed my hand, my read, everything? After a while I calmed down as I was back into he-is-going-to-fol-anyway mode. But no!
He finally shoved the rest of his chips in the middle, and needless to say I wasen't happy about it. I reluctantly turned over my beautiful no-pair no-draw. At least I could still claim A-high top kicker.
It was good!
Maybe I hadn't tottalt lost my mind after all. It wasen't like I was home free, but I was definitely in the hunt. The SB turned over Qh Th (10) for a queen-high flush draw and two live cards. I was in front but still a small underdog with about a 45% winning chance.

Turn = Ac

Exceptionally good card! I now only have fo fade the hearts, and not the Ah, I might add. Being an 81-19% favorite I'm starting to feel good about the hand.

River = 4c

Pheew! I had knocked out my wrose competitor at the table and added significant spare change to my stack.
In retrospect, normally this was way too much money to put in the pot with Ace high. Were there really enough mitigating circumstances to justify my "crazy" play? Hmmm...?!?
All I know is that I went with my read, and put in some serious money to back my opinion.

Hand 143
Blinds 15K/10K/1K (5-Handed table)
Gus Position: 1st
Gus Hand: Qc Tc
Chip Stack: 487K

Still playing five-handed at my table, I open in first position for 32k with Qc Tc. The button calls as well as Paul Wasicka in the big blind.

Flop comes: Qh 5c 3d

Top pair, decent kicker. Paul checks and I bet 75k into a 106k pot. The button calls and Paul folds.

Turn: 3h

Decision time! There is 379k left in my stack, 315k in my opponent's and 256k in the middle.
My main priority is to pick up the 256k! Am I prepared to risk losing 315k in the process of obtaining my main goal? I'm not quite sure. Let's stop for a second and see what I know about his hand. He called pre-flop and post-flop with gyus behind him yet to act, so he probably has a little bit of something. Enough to beat QT? Another question I don't know the answer to. With a lot of doubt creeping into my mind I like to stay on the aggressive path, or to quote my old friend Kurgan from Highlander: "I've got something to say. It's better to burn out than to fade away!" What that mean is, move all-in and let your opponent make the big decision. It seems like a very reasonable approach, bevause I know I wouldn't want to be in John Doe's shoes facing a 315k bet with QJ or Q9. It is not an enviable spot to be in. What would you do with those two hands? Is there anybody out there good enough to call with QJ and at the same time fold Q9? Personally I don't think so! If my 315k bet can steer up some noise, and create a tough guess for my opponent, it will definitely have served its purpose.
No way around it - I move all-in. My opponent thinks for a while before finally letting it go. To this day I have no idea what I was up against.
I achieved my goal of picking up the 256k in the middle, putting me right back in the 650k range!

Hand 145
Blinds 5K/10K/1K
Gus Position: SB
Gus Hand: 9c4d
Chip Stack: 624K

Ross Boatman is the only one standing between me and the 20k out there so I am quietly preparing to raise. Looking down at 9c 4d, I decide to change my mind. So far I had been rasing every time given the same circumstances, and it was time to let one go. I of course waste no time in telling the table that I only raise with "good" hands.* The timing turned out to be perfect as Ross, with a disgusted look on his face, turned over As Qs.

* När jag läste den meningen skrattade jag fasen till, Hansen har fasen inga problem att på knappen slänga in 60K i en 30K pot för att få blindsen att folda och lägga till 30K i sin stack med bara 6c 3d :näsblod
(och han gör det, om och om igen)

Hand 148
Blinds 5K/10K/1K (5-handed table)
Gus Position: BB
Gus Hand: Tc 2h
Chip Stack: 810K

Everybody folds to the small blind, who limps for 5k more. Last hand he folded T6o (offsuited) in his big blind to one of Paul Wasicka's mini-raises. I have a feeling he is not to eager to play this hand either, so a small raise seems appropriate. The actual strenght of my hand is a minor concern, since my projected pickup vig (vig = juice, slang for gain or edge) heavily outweighs any other factors. As it turned out I have Doyle Brunson's favorite hand, T2o, but again that is not going to stop me from making what I consider to be the best equity play. I raise 22k more to a total of 32k and the small blind quickly folds. A small but nice pick-up solely based on me perception of my opponent and not the cards in my hand.



Det är en oerhört lärorik bok: om du läser den med hjärnan i läge ”On”, kan du inte undgå att förbättra sitt spel. Rekommenderas!


http://www.aftonbladet.se/poker/article3851931.ab <--- Ivey "årslön" är 56 miljoner, men så har han lirat poker i över 1500 timmar, är ju fasen nästan åtta timmar om dagen varje vardag (exkl. 4 veckor semester).... damn
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
http://www.aftonbladet.se/poker/article3851931.ab <--- Ivey "årslön" är 56 miljoner, men så har han lirat poker i över 1500 timmar, är ju fasen nästan åtta timmar om dagen varje vardag (exkl. 4 veckor semester).... damn
Det dära brukar inte stämma eftersom den plussar på timmarna för varje bord.
4 bord = 4h fast du bara spelat 1h.

Sen har han fått en viss % i hela FullTilt så han tjänar snuskigt mycket cash utan att röra ett finger :)
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
* När jag läste den meningen skrattade jag fasen till, Hansen har fasen inga problem att på knappen slänga in 60K i en 30K pot för att få blindsen att folda och lägga till 30K i sin stack med bara 6c 3d :näsblod
(och han gör det, om och om igen)

Har för mig att jag sett honom ställa all in på nån heads up i wsop med en dylik hand. Fick syn och tog hem hela skiten. Gus 4 president :yoparty

http://www.aftonbladet.se/poker/article3851931.ab <--- Ivey "årslön" är 56 miljoner, men så har han lirat poker i över 1500 timmar, är ju fasen nästan åtta timmar om dagen varje vardag (exkl. 4 veckor semester).... damn

Med den lönen hade jag kunnat spela poker 15 timmar om dagen ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top