Pokertråden

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Efter ngn månads uppehåll från pokern har jag nu tömt mitt konto på allt utom 2k. Orkade inte med pokern när man kunde vinna/förlora tusentals kronor per dag. blev helt avtrubbad:(

Men nu har jag fått tillbaka suget. Så nu ska jag testa att bygga rulle med hjälp av dessa 2k. Kommer att lira på Svs 1/2NLFR
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Lirat lite med främst play money på betsson sedan jag anmälde mig till SH-turneringen - gick väldigt bra, till i tisdags kväll och onsdag förmiddag... Men får väl ångra mig själv lite, kände innan jag började spela att jag inte riktigt var på G, så från att på någon "nybörjar-vecka" gått från 1000 dollar till ca 17.000 (play money) så på ca 2 timmar spelar jag bort 10.000 på tisdag kväll, och på onsdagen spelas 4000 dollar till bort :näsblod

ligger dock plus när det gäller riktiga pengar, typ 100 kr :D "jätte-jippi" ;)



Svenska Spel... helt klart att jag ställer på turneringen, ska bli kul, men både Svenska Spels hemsida och pokerklient var ju inte riktigt någon hit.
hemsidan är ju onödigt tung och segladdad, och klienten tar ju skumt lång tid att ladda klart, sedan saknas möjlighet att spela med F1-F2-F3 knapparna samt ljud som gör att man hör vad som händer, och utseende kunde nog vara lite roligare, däremot ett STORT plus till att man även efter ha foldad får se vilka kort man har/hade, saknar det hos Betsson, händer ju lite då och då att man glömmer bort vad man slängde hehe (och det är "jobbigt" att scrolla i "chatrutan")

Håll ut, snart har jag pladdrat klart ;)
Iallafall så känns det gött att lira poker igen, blivit två live-kvällar med polare och så någon timmes internetpoker nästan varje kväll.

p.s flickvännen har gått tvärtemot mig, började spela någon kväll efter mig, gick segt plus i början, sedan i onsdags har hon nu runt 17.000 från att i tisdags haft 6000-7000 play money hehe

*EDIT*

FAN! flickvännen har lite över 19.000 playmoney... nu blev jag deppig :tungan ;)
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Efter ngn månads uppehåll från pokern har jag nu tömt mitt konto på allt utom 2k. Orkade inte med pokern när man kunde vinna/förlora tusentals kronor per dag. blev helt avtrubbad:(

Men nu har jag fått tillbaka suget. Så nu ska jag testa att bygga rulle med hjälp av dessa 2k. Kommer att lira på Svs 1/2NLFR

Så hur går det? Är allt borta eller? :tungan

Lirat lite med främst play money på betsson sedan jag anmälde mig till SH-turneringen - gick väldigt bra, till i tisdags kväll och onsdag förmiddag... Men får väl ångra mig själv lite, kände innan jag började spela att jag inte riktigt var på G, så från att på någon "nybörjar-vecka" gått från 1000 dollar till ca 17.000 (play money) så på ca 2 timmar spelar jag bort 10.000 på tisdag kväll, och på onsdagen spelas 4000 dollar till bort :näsblod

ligger dock plus när det gäller riktiga pengar, typ 100 kr :D "jätte-jippi" ;)



Svenska Spel... helt klart att jag ställer på turneringen, ska bli kul, men både Svenska Spels hemsida och pokerklient var ju inte riktigt någon hit.
hemsidan är ju onödigt tung och segladdad, och klienten tar ju skumt lång tid att ladda klart, sedan saknas möjlighet att spela med F1-F2-F3 knapparna samt ljud som gör att man hör vad som händer, och utseende kunde nog vara lite roligare, däremot ett STORT plus till att man även efter ha foldad får se vilka kort man har/hade, saknar det hos Betsson, händer ju lite då och då att man glömmer bort vad man slängde hehe (och det är "jobbigt" att scrolla i "chatrutan")

Håll ut, snart har jag pladdrat klart ;)
Iallafall så känns det gött att lira poker igen, blivit två live-kvällar med polare och så någon timmes internetpoker nästan varje kväll.

p.s flickvännen har gått tvärtemot mig, började spela någon kväll efter mig, gick segt plus i början, sedan i onsdags har hon nu runt 17.000 från att i tisdags haft 6000-7000 play money hehe

*EDIT*

FAN! flickvännen har lite över 19.000 playmoney... nu blev jag deppig :tungan ;)

Jag tror jag testade betsson någon gång för skitlängesedan. De har ett future/spacestuk i klienten om jag inte minns fel..? Jag kommer iaf ihåg att jag tyckte sajten sög så det blev inget fortsatt spelande hos dom.

Testa iPokernätverket.
 
Last edited:

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Har legat hemma sjuk nu i helgen och haft min värsta loosingstreak nånsin.Förlorat nästan 30bord på raken!:näsblod
Spelar bara 50/100kr sitandgos på svs så det handlar inte om så stora pengar men jag har haft helt sjukt oflyt. Jag har en tajt spelstil så jag har nästan bara spelat premiumhänder. Och i 90% av fallen har jag spelat rätt och ledat!
Höjt upp med AA och nåt pucko har gått allin med typ D9 eller nått å träffat 2par, dragits ut på rivern med steg och färgfiskar, fått kåk och nån har fått en högre, precis allt illa som kunnat hänt, har hänt.:huvet


Någon som varit med om nått liknande?
 

Dark_Messenger

Guest
Har legat hemma sjuk nu i helgen och haft min värsta loosingstreak nånsin.Förlorat nästan 30bord på raken!:näsblod
Spelar bara 50/100kr sitandgos på svs så det handlar inte om så stora pengar men jag har haft helt sjukt oflyt. Jag har en tajt spelstil så jag har nästan bara spelat premiumhänder. Och i 90% av fallen har jag spelat rätt och ledat!
Höjt upp med AA och nåt pucko har gått allin med typ D9 eller nått å träffat 2par, dragits ut på rivern med steg och färgfiskar, fått kåk och nån har fått en högre, precis allt illa som kunnat hänt, har hänt.:huvet


Någon som varit med om nått liknande?

Ja för fan.

Nångång för ett halvår sedan när jag lirade en hel del på bet365 upplevde jag något liknande. Jag låg ungefär 10k plus med den tidens dollarvärde och loosade allt på två dagar ungefär. Det gick helt enkelt inte att vinna mer, så upplevde jag det. Eftersom man innerst inne vet att den mytomspunna riggen inte existerar så lirar man ju på med sitt vanliga spel men med facit i hand skulle man ju cashat ut. Helt klart. :)

Tror det är min värsta förlorarstreak.

Sen har man ju slaskat en hel del på fyllan också men då har det handlat om mindre summor. :yoparty

EDIT: SvS har jag lagt ner för länge sedan. Det händer alldeles för mycket skumt där. :paranoid
 

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Sollefte
Hoj
00 Apa Mille Räser
Ja man ska ju egentligen sluta när man losar så men jag hade inget annat att göra då man låg sjuk:näsblod (Inte näsblod,snor)
Jag tror inte heller på någon rigg men när sånt här händer så börjar man ju fundera påt. Men svs är mkt skumt ibland det håller jag med dig, kanske mest beror på att det finns så mycket fiskeri och tokigt folk där:va som spelar skumma händer.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Kan ju vara intressant.
Finns det inget intresse för en PLO8 turnering?
Klarar inte av att spela med bara två kort längre.

Någon får gärna maila mig på spelaroll__@hotmail.com samma dag eller dagen innan turneringen för annars lär jag glömma bort det.


Anmälda: (anmälan är en intresseanmälan och INTE bindande)
  1. korvgubbe
  2. dark_messanger
  3. Werzion
  4. newstead
  5. Mjukis (nickar Mjuukiz på ss)
 

Dark_Messenger

Guest
Kan ju vara intressant.
Finns det inget intresse för en PLO8 turnering?
Klarar inte av att spela med bara två kort längre.

Någon får gärna maila mig på spelaroll__@hotmail.com samma dag eller dagen innan turneringen för annars lär jag glömma bort det.


Anmälda: (anmälan är en intresseanmälan och INTE bindande)
  1. korvgubbe
  2. dark_messanger
  3. Werzion
  4. newstead
  5. Mjukis (nickar Mjuukiz på ss)

PL8 vet jag inte ens vad det är.. Pot Limit nånting?

I vilket fall som helst är det klart att du ska vara med. Intresset kommer bli större ju närmare vi kommer men det är bra om man visar intresse redan nu så vi får lite hum om hur många det blir.

Jag kan spamma din gästbok lite innan om du vill. :)
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
PL8 vet jag inte ens vad det är.. Pot Limit nånting?
PLO8

Pot Limit Omaha Hi/Lo med 8 kvalificerare för lågen. Sinnessjukt spel att spela i freezeout eller Pot limit för den delen på grund av den stora variansen. Minst sagt ett actionspel.

Omaha Hi/Lo bör spelas i Fixed Limit enligt mig... och då är jag ändå en lirare som diggar varians. Nötte ju mest PLO i min karriär.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Missklicka mig in på en PLO8 nolimit turnering engång.
Lite action där du.

Bertil 6 en 6a....

Omaha måste vara det bästa dom uppfunnit inom poker.
Spelar dock mest high när det gäller cg, mtt´s är hi/lo roligare.
 

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Falun
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
Jag är med i nästa turre! Jag var med i första SH-turren för ett tag sen och det var ju riktigt roligt. :tummenupp
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
SvS-helvete! :mad:
Blinds 100/200. Får pocketdamer utg så jag höjer till 800. Får syn av big blind. Floppar triss. Big blind betar 1275, jag ställer in med 4146 eftersom bb förmodligen har ett par, två överkort, eller ett drag. Får syn! BB sitter på ett stegdrag. Som han såklart träffar på river. ALLTID på Svs. Det är fan skumt!
 

Dark_Messenger

Guest
SvS-helvete! :mad:
Blinds 100/200. Får pocketdamer utg så jag höjer till 800. Får syn av big blind. Floppar triss. Big blind betar 1275, jag ställer in med 4146 eftersom bb förmodligen har ett par, två överkort, eller ett drag. Får syn! BB sitter på ett stegdrag. Som han såklart träffar på river. ALLTID på Svs. Det är fan skumt!

Hård höjning av dig utg, men med de korten så åker väl ändå pengarna in iofs. :) Vad är det för blåbär du spelar mot som synar när utg höjer 4x BB? Typiskt SvS. :tungan

Lider med dig. :krama

* Korvgubbe
* Dark_messenger
* Werzion
* Newstead
* Mjukis (nickar Mjuukiz på ss)
* Matteh!
*
*
*
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Hård höjning av dig utg, men med de korten så åker väl ändå pengarna in iofs. :) Vad är det för blåbär du spelar mot som synar när utg höjer 4x BB? Typiskt SvS. :tungan

Lider med dig. :krama
*

Det undrar jag med. Han måste satt mig på en bluff men jag hade iaf inte synat med 9 10 off. Särskilt inte när han hade marginellt större stack (ett par hundra) än mig.

Fast jag plockade hem nästa bord istället så allt är glömt och förlåtet :banana
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Flyttar till helgen, men hoppas jag får upp linan i nya lyan tills 2:a dec, då är jag gärna med igen:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top