Jag tycker visir är en förbrukningsvara punkt
puNGt heter det FFS!!! (man blir förbannad )
(sorry, lite OT)
Jag tycker visir är en förbrukningsvara punkt
Jo insidan var inte vacker så den har jag polerat också, tänkte sno lite vax av polarn nu i veckan och se hur resultatet blir.(Glöm inte polera insidan, den var lika dålig som utsidan på mitt visir.)
Vad ska man titta efter om man vill ha korn 5000 att slipa med?
Jag vet hur krom blir när man gått på med autosol en stund och det vill man inte ha på ett visir. Lär ju bli riktigt suddigt.
Jag hade köpt nytt.
Nu känns det lite konstigt. ÄR inte Autosol ett putsmedel för just krom?
Jag har iaf polerat krom med det sedan -85..jävlars
O ett av de mest överskattade någonsin tycker jag. Om de nu inte ändrar receptet helt nyligen för nu är det några år sedan jag använde det. Autosol sabbar krom. Den som säger något annat har inte använt det tillräckligt mycket eller tillräckligt länge. Titta noga på en polerad yta så ser du hur små, små repor mattar godset. Kör du tillräckligt länge...
Nytt högblankt krom är ju najs som fan, både till utseendet och motståndskraftigt men testa att polera kromet med autosol ett tag och låt väder o vind göra sitt så har du snart en angripen yta som inte är lika tjusig.
Är du konspiratoriskt lagd?
Polercreme för bilar, båtar och alla blanka metaller.
Fungerar som finpolerarnde rubbing på billacker, gelcoat, mjuka och hårda plaster.Rengör effektivt fendertar med flera mjuka plastdetaljer.
Koppar, krom, mässing, tenn alla blanka metaller poleras bäst med AUTOSOL KROMGLANS. Rengör och polerar keramiska spishällar, tar bort inbränd smuts runt spisplattor.
AUTOSOL KROMGLANS används av ledande plastbåtstillverkare för polering av formar och färdiga båtar. Billackerare och bilkonditionerare använder AUTOSOL KROMGLANS som finpolerande rubbing.
Kan poleras både för hand eller med maskin.
Vid maskinpolering använd gärna skumgummirondel något fuktad för bearbetning, avsluta för hand med mjuk trasa eller med maskin, avsluta med lamullshätta.
AUTOSOL KROMGLANS finns på: 1 kg burk eller 100 gram tub, finns på bensinstationer, båttillbehörsbutiker och varuhus, mm.
Jag tänker iaf fortsätta polera med autosol, klart det blir små repor i ngt som poleras, säger sig själv. Vägrar du tvätta bilen på automattvätt också?
års autosolande var inte kromet sig likt kan jag säga. Det mest uppenbara och tydligaste var väl att de polerade ytorna hade rostangrepp och var alldeles raspiga och matta.
Skyll inte på autosol, skyll det på dina koreanska lågprisdämpare som skulle krackelerat ÄNNU snabbare om du inte hållt efter dem med undermedlet Autosol..
Vad ska man polera krom med då?
AUTOSOL KROMGLANS används av ledande plastbåtstillverkare för polering av formar och färdiga båtar.
Jag tänker iaf fortsätta polera med autosol, klart det blir små repor i ngt som poleras, säger sig själv. Vägrar du tvätta bilen på automattvätt också?
Då har vi kommit fram till samma slutsats!
Skulle bra gärna vilja veta vilken "ledande båttillverkare" det gäller. Jag har jobbat med båttillverkning, !
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|