Aquilo
Bensin luktar gott!
ok... Ja... jag har faktisk taggit den från luften, det var något jag hade hört när jag jobbade på Volvo Aero Corporation... detaljerna på min patenterade uppfinning (Patent nr WO 2006/135307) behövde eloxering för att klara hållf.
Trots allt så är det fortfarande så att en ram/sving inte är samma sak som en finmekanisk komponent. Vilken sorts belastning de ingående komponenterna i patentet som var tvugna att anodiseras utsätts för framgår inte såvitt jag kan se i patentet. Detta är iofs ganska naturligt eftersom det i sig inte är en del av patentet, så dess relevans i frågan är svår att bedöma.
Menar du att komponenterna gick sönder av böj-/drag-/tryckpåkänningar? Eller var det nötning som var grundorsaken?
Av ren nyfikenhet, kommer du ihåg anodiseringens tjocklek på den applikationen?
Jag tycker inte man ska skrämma upp folk i onödan så det är därför jag ifrågasätter ditt inlägg. Men om det visar sig att jag har fel så lovar jag att be om ursäkt!
Har du fått något kostnadsförslag på dina fälgar?
PS. jag förstår inte varför du ursäktar din svenska, det finns så många som skriver helt oförståeligt, men du är verkligen inte en av dem! DS.