Polis friad för mc-krasch

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
nikke skrev:
det var lite så jag menade faktiskt, nämligen så tycker nog ingen här förutom du att GR är någon vidare hjälte.
Våran xxx bekämpar nämligen brott, det är det som gör honom till en hjälte, men att köra som GR gör, det är möjligtsvis action men utan ett mål, och det enda han gör är att utsätta en mängd oskyldiga för livsfara, för hans ego....visst är hans filmer fasionerade, men ärligt talat, hur i hel*** kan du säga att GR är en äkta actionhjälte??????????
och vad menar du med kampen mot trafikpoliserna? nu har jag iofs inte kollat på din info hur gammal du är, men nivån på din tyckande ligger i mitten på tonåren nånstans...

i mina ögon är GR en actionhjälte. vi blir alla imponerade av olika saker.

jag och flera av mina kompisar hatar trafikpoliser. konstigare än så är det inte.

jag är 12 år gammal

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
t-rex skrev:
Ok, så de blev livrädda för en liten tant på den grunden att de är små patetiska fjollor? Ok, då vet jag.

Edit: Kampen mot trafikpoliserna? Det är du och Al-Quaida förstår jag?

nej du får nog tänka lite till.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
d1ce skrev:

ja men då kan ju mcföraren fortfarande flyga utanför vägen och träffa oskyldiga trafikanter. det skulle väl va bättre ifall snutarna hade en så där harpun som man skjuter/fångar valar med. bara att fyra av en sån i ryggen på mcföraren och hiva in.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Chris Ash skrev:
Om snutarna läser såna här inlägg så förstår jag mycket väl varför de vill sätta en Volvo i arslet på hojåkare som försöker smita....

jag förstår också att dom vill göra det, helt enkelt för att dom blir förbannade. men hur skulle världen se ut ifall man gjorde den man tänker att man vill göra varenda gång man blir förbannad?

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
bmwjohan skrev:

jag och flera av mina kompisar hatar trafikpoliser. konstigare än så är det inte.

jag är 12 år gammal

det lustiga är att man vet inte vilka av dina påstående som är ironi o vilka som är verkliga!??!!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
johanrehn80 skrev:
Så du har snabb hoj bara för att kunna dra ifrån polisen?

Nää det val väl kanske att ta i, men det är ju bättre att ha prestandan och inte behöva den än att behöva prestandan och inte ha den. :D

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Ugluk skrev:
[spekulation]
Polismannen gjorde nog bedömningen att det var förenat med alltför stor risk att inte ingripa när hastigheten var låg och motorcyklisten lett jakten in bland folk. En förarlös motorcykel som rullar på någon i 20-30km/h dödar antagligen ingen. En smitare som kör på någon i farter över 50 gör det antagligen.
[/spekulation]

Inte en chans han hade säker "biljakts-bånge" och i sitt adrenalinstinna tillstånd så klarade han inte av att göra en ansvarsfull bedömning av läget. Poliser är väl trots allt inga övermäniskor och ser det ju bara som en ljuspunkt i arbetsdagen om dom får slå på blåljuset och leka Steve McQueen en stund?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Hightuned skrev:
Inte en chans han hade säker "biljakts-bånge" och i sitt adrenalinstinna tillstånd så klarade han inte av att göra en ansvarsfull bedömning av läget. Poliser är väl trots allt inga övermäniskor och ser det ju bara som en ljuspunkt i arbetsdagen om dom får slå på blåljuset och leka Steve McQueen en stund?
Du kan mycket väl ha helt rätt. (Trodde aldrig jag skulle säga det.. :D )
Det här fallet slutade ju lyckligt ivf.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
bmwjohan skrev:

jag är 12 år gammal

Jag tycker väl inte heller att just trafikpoliser är de som förtjänar mest respekt direkt(personligen ser jag en hel del av deras kontroller och liknade som ett sätt att mjölka pengar åt staten och hyfsa till siffrorna i uppklarningsstistiken), men för tusan hat är 100ggr högre på skalan.
Vad har hänt dig som får dig att hata en hel yrkesgrupp?
Eller är det bara ett sätt att pro9testera ungefär som de som slår sönder halva stan för att de vill ta tillbaka gatorna?

GR actionhjälte, det har aldrig fallit dig in att han kan vara förbannat intresserad av personligt rykte och kanske även tjäna en slant på sitt åkande?
Han har satte det på film för att skryta anser jag, många har nog kört ifrån polisen och snackar inte så vitt o brett om det, vilket jag definitivt föredrar framför en massa solandes i glansen, folk beundrar dock olika saker.

Jag vet hur gamal du är

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Silwer skrev:
Jag tycker väl inte heller att just trafikpoliser är de som förtjänar mest respekt direkt(personligen ser jag en hel del av deras kontroller och liknade som ett sätt att mjölka pengar åt staten och hyfsa till siffrorna i uppklarningsstistiken), men för tusan hat är 100ggr högre på skalan.
Vad har hänt dig som får dig att hata en hel yrkesgrupp?
Eller är det bara ett sätt att pro9testera ungefär som de som slår sönder halva stan för att de vill ta tillbaka gatorna?

GR actionhjälte, det har aldrig fallit dig in att han kan vara förbannat intresserad av personligt rykte och kanske även tjäna en slant på sitt åkande?
Han har satte det på film för att skryta anser jag, många har nog kört ifrån polisen och snackar inte så vitt o brett om det, vilket jag definitivt föredrar framför en massa solandes i glansen, folk beundrar dock olika saker.

Jag vet hur gamal du är

ja det är väl helt enkelt så att vissa har blivit mjölkade lite för många gånger.
MEN, hatar bara trafikpoliser som gör hastighetskontroller. jag tycker att det är underbart med nykterhetskontroller tex. mer såna tack.

såna där göteborgskravaller spyr jag på.

jo men jag gillar verkligen allt med GR. hans mc-körning är brutal och mästerlig. filmerna är underbara och jag tycker att det är helt klockrent att han får både njuta av att skapa dessa mästerverk till filmer samt att inkassera alla pengar dom drar in. GR får gärna fortsätta att skryta med en tio filmer till tycker jag. jag vill se GR smiska highwaypatrol i USA som den fjärde filmen. det vore kalas.

va bra att du vet hur gammal jag är så att det inte behöver spekuleras mer med dig om den saken i alla fall.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tror inte det kan komma en GR USA, där skjuts det nog skarpt om nån försöker sig på nåt liknade.
Personligen tycker jag det hade räkt med film 1, nu har vi sett hur jävligt han kunde köra o alla vet vem han är osv, film 2 gav inget extra i det fallet.
Nä en film o inget jävla reklamsnack hade varit grejen, en okänd person bara.

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Silwer skrev:
Tror inte det kan komma en GR USA, där skjuts det nog skarpt om nån försöker sig på nåt liknade.
Personligen tycker jag det hade räkt med film 1, nu har vi sett hur jävligt han kunde köra o alla vet vem han är osv, film 2 gav inget extra i det fallet.
Nä en film o inget jävla reklamsnack hade varit grejen, en okänd person bara.

jag tror tyvärr inte heller att det blir någon ghostrider i USA.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
bmwjohan skrev:

jag är 12 år gammal

Får jag gissa varför ni hatar trafikpoliser? Ni har kört för fort/vårdslöst/utan körkort/valfritt annat, och polisen har tagit er. Polisen har inte skrivit lagarna, de gör enbart sitt jobb. Om du har en farlig elanläggning hemma och jag som yrkesman stänger ner den, är det mig som yrkesman du ska bli arg på eller de som har skrivit reglerna? Eller dig själv för att du känner till reglerna men bryter mot dem?
Man kan tycka vad man vill om trafikregler men alla kan dem, en del bryter mot dem. Dock är det svårt att skylla på någon annan när man medvetet begår brott. Jag gnällde inte på poliserna när jag blev av med körkoret för ett antal år sedan, jag körde för fort.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
OLJEKYLD GSXR skrev:
Får jag gissa varför ni hatar trafikpoliser? Ni har kört för fort/vårdslöst/utan körkort/valfritt annat, och polisen har tagit er. Polisen har inte skrivit lagarna, de gör enbart sitt jobb. Om du har en farlig elanläggning hemma och jag som yrkesman stänger ner den, är det mig som yrkesman du ska bli arg på eller de som har skrivit reglerna? Eller dig själv för att du känner till reglerna men bryter mot dem?
Man kan tycka vad man vill om trafikregler men alla kan dem, en del bryter mot dem. Dock är det svårt att skylla på någon annan när man medvetet begår brott. Jag gnällde inte på poliserna när jag blev av med körkoret för ett antal år sedan, jag körde för fort.
x-akt min mening.Dont do the crime if you cant do the time.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
bmwjohan skrev:
ja det är väl helt enkelt så att vissa har blivit mjölkade lite för många gånger.
MEN, hatar bara trafikpoliser som gör hastighetskontroller. jag tycker att det är underbart med nykterhetskontroller tex. mer såna tack.

såna där göteborgskravaller spyr jag på.

jo men jag gillar verkligen allt med GR. hans mc-körning är brutal och mästerlig. filmerna är underbara och jag tycker att det är helt klockrent att han får både njuta av att skapa dessa mästerverk till filmer samt att inkassera alla pengar dom drar in. GR får gärna fortsätta att skryta med en tio filmer till tycker jag. jag vill se GR smiska highwaypatrol i USA som den fjärde filmen. det vore kalas.

va bra att du vet hur gammal jag är så att det inte behöver spekuleras mer med dig om den saken i alla fall.

En onykter trafikant är farligare än en nykter. En som kör fort och vårdslöst är farligare än en som inte gör det. Fattar du inte det?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Varje gång någon smiter och drar snuten så läggs en till pinne i brasan som värmer den stora mediaångpannan, till sist så räcker ångtrycket till att skapa ett totalförbud mot sporthojar.

granted79

Guest
Hightuned skrev:
Blev skälv prejad förr året och hann precis veja, med du kanske tycker att det är ok att dom får riskera folks liv ever trafikförseelser? Tänk dig t.ex att din son med överkörd eller prejad av vägen av en överambiskös snut för att han körde trimmad moppe, och det hela slutade med att han dog eller blev alvarigt skadad. Skulle vilja se hur pass jävla förstående du var i det läget, sluta va så skenhelig.

ja ja men som ovanstående talare har man inte gjort nåt fel har man ingen anledning o vara rädd eller hur????

granted79

Guest
bmwjohan skrev:
jag tycker att det är förjävligt att polisen inte får en prick för detta.
jag irriterar mig så mycket på att domstolen/länsrätten eller vad det heter alltid kör "polisens ord väger tyngst". det är liksom bara fritt fram för snutarna att bre på hur mycket dom vill och ljuga så klarar dom sig ALLTID.

Hightuned... du har PM

nu låter det ju som på dig som polisen kan göra EXAKT allt dom vill o det e väl inte sant dom har nog rätt mkt regler lagar m.m o följa också!
men som sagt att jag kan förstå folk att dom blir upprörda över att dom kanske använder övervåld mot folk men jag tror inte dom gör det om dom inte har en anledning till det om dom tex misstänker nåt brott.... jag har själv råkat ut för deras raseri en gång o jag tog grymt illa vid mig men jag ringde upp polisen dagen efter o pratade med deras spaningschef o fick en förklaring till varför dom hade gjort som dom gjort,jag kan dra historien kort!
på väg hem från jobbet på natten o blir stannad av en polisbil som kommer ut med dragna vapen o skriker att vi inte ska röra oss*jag höll på o skita på mig* o kommer fram o drar ut oss ur bilen o kastar upp mig o kompisen mot bilen o muddar oss o frågar om vi knarkat osv osv..... på två min stod det 7 polisbilar runt oss o jag fick inte reda på vad saken gällde fast jag frågade dom 3 ggr!!! sen till slut släppte dom oss utan en förklaring det var därför jag ringde upp den här s-chefen o undrade var det var som hade hänt,han förklarade då att dom letade efter två rånare som hade samma bil som jag o att dom hade vart beväpnade så jag kan helt klart förstå att poliserna e på sin vakt efter allt som hänt i gbg med alla beskjutningar o så!!
o med detta vill jag säga att oskyldiga människor kan komma i polisens *våld* ibland men jag tror inte att dom gör det utan anledning om du förstår!! men sen e ju inte alla poliser ljus heller det säger jag inte men man måste sätta sig in i deras situation också o tänkt hur man själv skulle reagera om man skall stanna en misstänkt rånare!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024