Allt gick väldigt snabbt men jag uppfattade det så här: Polisen låg strax bakom killen på hojen med sirener och blåljus. Jag uppfattade inte om han jagade hojen eller var på annan utryckning. Polisen i höger fil och MC i vänster. Killen på hojen saktar ner och försöker byta till höger fil (Detta är precis vid övergångsstället innan Sergel-rondellen från centralen sett) Höger fil är dock lite upptagen av en polis som inte hunnit sänka farten o samma takt. Man kan säga att snuten klipper hojen ungefär i höjd med killen som kör den. Hojen slängs omkull och kommer farande som en projektil rakt mot oss som står på den rätt stora refugen mellan de olika körbanorna. Den kraschar rakt in i en parkbänk och 2 tjejer i lägre tonåren hinner precis undan. Ingen skadad av hojen alltså. Killen då... Han drar i backen direkt vid "impact" och liksom studsar mot kanten av refugen, typ en hög trottoarkant, och blir liggande uppe på refugen. Polisen som kör hoppar ur först och går fram till killen. Jag stannar inte kvar utan fortsätter vårpromenaden.
Det var en till hoj bredvid. Jag vet inte om han var med den här killen.
Killen hade hjälm och riktiga stövlar men inget skinnställ.
Nån som vet något mer?
Det var en till hoj bredvid. Jag vet inte om han var med den här killen.
Killen hade hjälm och riktiga stövlar men inget skinnställ.
Nån som vet något mer?