Finns iaf en mc polis i Uppsala som behöver lugnande medel och en uppsägning!
Trisst att man inte får genomgå en charm kurs åtminstone vart annat år som polis!
Och i mina ögon är den 15 åriga grabben skyldig till något men fan inte så mycket pengar som det tals om tidigare! Vem har inte övningskört på egen hand i ung ålder?
Jo. Så är det säkert. Jag har nog troligen inte råkat ut för någon sådan polis. Men det finns ju rötägg även där.
Jag har själv övningskört en gång själv för länge sedan när jag var knappt 18. Smart var det inte och jag kan säga att jag troligen skämts ögonen ur mig om jag blivit stoppad av polisen. Jag hade dock under inga omständigheter försökt smita om det hänt. (Dessutom svårt att dra polisen i en VW Bubbla).
Jag kan inte hävda att jag körde på ett farligt sätt eftersom jag körde i laglig hastighet, en kort sträcka och inte i tätbebyggt område. Faktum kvarstår dock att jag faktiskt var ute och körde själv i ett fordon jag inte hade behörighet att köra själv och inte heller erfarenhet. Det är ingen av dom grejor som jag är stolt över att jag gjort.
Jag vänder mig inte emot det faktum att det finns ett antal rötägg inom poliskåren runtom i Sverige.
Det jag tycker är lite synd är att det verkar som om många automatiskt tycker att 15-åringen i det här fallet ska höjas till skyarna för att polisen gjorde fel och alla poliser ska brännas på bål för dom är onda. Den ståndpunkten har inte jag.
15-åringen gjorde fel som körde på allmän väg och är således inte utan egen skuld för den inträffade situationen.
Polisen hade rätt att stoppa honom men det kan kanske anses som ganska sannolikt att det inte gått till 100% enligt gällande regler och riktlinjer. Polisen kan i sådant fall inte heller anses vara utan skuld till situationen.
Alldeles oavsett om polisen i det här aktuella fallet gjort rätt eller fel så kvarstår faktumet att det stora flertalet av poliserna faktiskt är bra människor och vill göra ett bra jobb och jag tycker att man kan låta bli att genast kasta alla på bål. Döm inte hela kollektivet efter om några stycken är dåliga.
Jag tycker nämligen att det är bra att dom är ute på vägarna och stoppar rattfyllon och annat drägg så att jag kan känna mig en liten aning säkrare.
Jag är dessutom lite kluven i fråga om vilka åtgärder polisen ska få vidtaga. fick dom göra mer så skulle dom kanske kunna stoppa fler rattfyllon och andra galningar men jag vet ju inte.