Polis-mc i krasch norr om Uppsala

KJECOP

Guest
Jobbar sthlms trafikpoliser även utanför sthlm? Bor i Täby, vet inte om vi har egna mc-snutar eller om det är folk från sthlm som patrullerar här ibland.
Stockholm Citys trafikpoliser jobbar inte i Täby. Om man som polis i Stockholms City skulle vara ute i Täby och jobba så är det av någon speciell anledning eller händelse. De som ni ser i Täby är antingen trafikpoliser från Länstrafiken (eller Trafikenheten som det står på deras bilar) eller trafikpoliser från Roslagen.

Jag ser ibland vår lokala mc-polis (folke, en trevlig prick förövrigt) här i sigtuna stå och stoppa bilar på hemmaplan trots att han jobbar i city.
Folke jobbar inte inom Trafikpolisen i Stockholm CITY, där jobbar jag så jag vet att han inte är där. Däremot så vet jag att Folke jobbar på Länstrafiken (Trafikenheten) och har ett stort område att jobba inom och därför kan han vara där ute och jobba. Om en trafikpolis med placering i CITY skulle vara och jobba i Sigtuna så skulle man säkert få ett enskilt samtal med chefen...

Last edited:

KJECOP

Guest
Jag och en polare var ute och cyklade, var på väg till krogen och hade druckit några öl. Det får man inte göra.
Hur som helst, polaren och jag cyklar mot rött, det var inte ens en korsning utan ett övergångställe.
Just då kommer en polisbil, prejar polaren mot trottoarkanten så att han ramlar, går ur bilen, polaren tar upp sin cykel och drar. Då kastar polisen sin batong efter honom, sen kör dom efter honom med sin bil, en civilpolisbil kommer också och det slutar med att civilpolisenbilen frontar med polaren så han slår axeln urled och framhjulet blir som en åtta.

Det här var mitt inne i stockholm city en lördagkväll för 2 år sedan. Man tycker väl att det borde finnas bättre saker för polisen att pyssla med. Men jag tror att poliser i största allmänhet är som alla andra dvs ganska lata och om man kan hålla på och trakasera "normala" människor, som annars jobbar och försöker sköta sig under hela sitt skift så har dom ju klarat sig utan att behöva stöta på varken pundare eller andra obehagliga typer.

Anta att dom letade efter en nån som passade in på beskrivnigen av min polare men det gjorde dom inte. Enligt polisen på plats så berodde deras agerande bara på "rökörningen".
Pundare är sällan obehagliga och dessutom så är de oftast lättare att ha att göra med än "normala" människor...

Obehagliga typer...?? Jag kan ju säga att "normala" människor kan vara "obehagligare" än många grovt kriminella.

För en tid sedan så stoppade och rapporterade jag en "grovt kriminell" som är klassad som farlig, ofta är beväpnad och är känd för att ha brukat våld mot polis. Denna hade dessutom en polare med sig i bilen och denne var likadan med samma register. Jag var ensam på min polishoj och behandlade dem på samma sätt som jag behandlar "normala" människor. Det var inga som helst problem och båda samarbetade och vi skildes åt genom att säga: "Ha en trevlig kväll". Att bli bemött så av de man träffar som trafikpolis vill jag påstå är ganska vanligt bland pundare och många kriminella medan man av "normala" människor oftare skiljs åt med att man får höra "Idiot!" av dem...

Nej, se till personen istället och inte till om det är en människa med drogproblem. Det kan vara en i grunden god människa som hamnat i drogsvängen...

Jag dessutom tillägga att jag personligen kan känna att jag som polis är mer hatad av "normala" människor än av "pundare" och många "obehagliga typer"...

Fast värst i dina ögon måste väl ändå vara en: Obehaglig typ som är en pundare och dessutom polis... Huuu...

IronMike

Guest
Pundare är sällan obehagliga och dessutom så är de oftast lättare att ha att göra med än "normala" människor...

Obehagliga typer...?? Jag kan ju säga att "normala" människor kan vara "obehagligare" än många grovt kriminella.
Jag kör ju taxi.. Och dessutom på ett bolag som kör mkt lång-resor.. Vad jag fasar över, är som du sa inte pundare eller narkomaner, eller förstaklassens a-lagare,. Dom är ju medvetna om vad dom pysslar med, och vad som gäller. Värst är att få in en stöddig fylle-svennsson som haft en dålig kväll på krogen en löning. Där kan man snacka om omotiverat hat, ilska, och vrede som jag sällan ser hos "pundarfolk" som glider runt på stan i jakt på en syl, för att sen glida hemmåt igen, om de nu har ett hem.

Håller helt med dig =)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
På vilket sätt riskerar du ditt liv när en kille är på väg hem med crollen:va
Nämen det är ju helt ofarligt med en för ung förare som är ute och kör på allmänna vägar utan körkort på ett obesiktat fordon som saknar försäkring.

:rolleyes:

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(

Folke jobbar inte inom Trafikpolisen i Stockholm CITY, där jobbar jag så jag vet att han inte är där. Däremot så vet jag att Folke jobbar på Länstrafiken (Trafikenheten) och har ett stort område att jobba inom och därför kan han vara där ute och jobba. Om en trafikpolis med placering i CITY skulle vara och jobba i Sigtuna så skulle man säkert få ett enskilt samtal med chefen...

Ok.en missuppfattning från min sida, helt klart.:)

Kia

Guest
Ja du, om denna civilpolis som i det aktuella läget var just civil kunde göra den bedömningen som du beskriver skulle jag inte säga så mycket om det!
Men kan nästan säga att han då förtjänade det...

MEN nu var det inte så och det gör att hans handlande var rent idiotiskt! Skulle vilja höra "polisens" kommentar om grabben lindade kroppen runt trädet

På vilket sätt riskerar du ditt liv när en kille är på väg hem med crollen:va

Jag bara antar att det fanns en anledning att polisen ville stanna honom. FÖrmodar att anledningen var att han "buskörde".
Om jag går med min barnvagn på trottoaren och det kommer en snorunge på hoj som "buskör" som helt plötsligt tappar kontrollen (tro det eller ej men de brukar ändå tappa kontrollen för eller senare...) då känns det som att det finns en risk att jag och min barnvagn blir inblandade i den olyckan. Jag vill inte ens riskera att hamna i en sån olycka bara för att en snorunge ska få utlopp för sina "outlaw" impulser. Helt klart polisens jobb att hålla såna borta från trafiken där vi andra också vill kunna vistas.

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
Måste gått över 300 lätt :rolleyes:

Typ följa efter 15 årningen tills han stanade och givit honom böter samt kört hem honom i polisbil och prtatat med hans föräldrar.

Hade hans föräldrar lärt honom från början om vad som är rätt och vad som är fel hade polisen aldrig behövt gå in och agera... :huvet

Last edited:

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Hur skulle du uppträda om en civilare kommer bredvid dig och börjar preja dig?

Hur vet du om det är en polis eller en komplett galning på hojen när den inte är målad?

Prejning är det sista man ska till eller du kanske tycker annat?

Försvarar inte 15 åringen men polisens sätt är oförlåtligt i det här fallet men polisen kommer nog inte få mer än en klapp på axel att kanske ta det lugnare nästa gång! :rolleyes:

Men snälla nån, släpp sargen och kom in i matchen.
Jag har på intet sätt försvarat polisens agerande.

Det enda jag har gjort är att anmärka på hur folk reagerar på tidningsuppgifter.

Här har vi en till som har läst men inte förstått.

.

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750

För en tid sedan så stoppade och rapporterade jag en "grovt kriminell" som är klassad som farlig, ofta är beväpnad och är känd för att ha brukat våld mot polis. Denna hade dessutom en polare med sig i bilen och denne var likadan med samma register. Jag var ensam på min polishoj och behandlade dem på samma sätt som jag behandlar "normala" människor. Det var inga som helst problem och båda samarbetade och vi skildes åt genom att säga: "Ha en trevlig kväll". Att bli bemött så av de man träffar som trafikpolis vill jag påstå är ganska vanligt bland pundare och många kriminella medan man av "normala" människor oftare skiljs åt med att man får höra "Idiot!" av dem...

Nej, se till personen istället och inte till om det är en människa med drogproblem. Det kan vara en i grunden god människa som hamnat i drogsvängen...

Jag dessutom tillägga att jag personligen kan känna att jag som polis är mer hatad av "normala" människor än av "pundare" och många "obehagliga typer"...

Fast värst i dina ögon måste väl ändå vara en: Obehaglig typ som är en pundare och dessutom polis... Huuu...

Jag tycker att pundare är förskräckliga och dom förstör för alla andra.
Klart att det kan vara sjysta människor som hamnat snett men för att finasiera sitt missbruk så gör dom diverse småbrott som knapp är mer än tonårsbus i era ögon men som drabbar den enskilda människan ganska hårt.
Jag har haft flera bilinbrott och fått bilen stulen. Nu ska jag skicka bilen till skroten för att den blivit sönderslagen. På jobbet måste vi släpa verktygen fram och tillbaka mellan bilien och förrådet varje för- och eftermiddag på grund av inbrottsrisken.

Klart man blir lite bitter när man blir bemött på samma sätt som grovtkriminella bara för att man har en trasig lampa på bilen. Jag känner mig ofta kränkt när jag har pratat med en polis.

Men hur som helst!
Ses i sommar Kjell, nykter, glad, med hjälmen spänd. Om du skulle ha turen att stoppa mig så ska jag ha lite extra karameller i fickan att bjuda på. :)

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Nämen det är ju helt ofarligt med en för ung förare som är ute och kör på allmänna vägar utan körkort på ett obesiktat fordon som saknar försäkring.

:rolleyes:

Men nu får du väl för i h****** tänka till lite!

1. Han var 15, liksom alla totalt okunniga moppeidioter!
2. Samma moppeidioter kör också på allmänn väg! (Borde väl du veta som utbildar dem...)
3. Jag vill nog påstå att en endurohoj är MINST lika trafiksäker som alla dessa mopeder! Förklara gärna varför de inte är det isf?
4. Visst, han var oförsäkrad.

Jag bara antar att det fanns en anledning att polisen ville stanna honom. FÖrmodar att anledningen var att han "buskörde".
Om jag går med min barnvagn på trottoaren och det kommer en snorunge på hoj som "buskör" som helt plötsligt tappar kontrollen (tro det eller ej men de brukar ändå tappa kontrollen för eller senare...) då känns det som att det finns en risk att jag och min barnvagn blir inblandade i den olyckan. Jag vill inte ens riskera att hamna i en sån olycka bara för att en snorunge ska få utlopp för sina "outlaw" impulser. Helt klart polisens jobb att hålla såna borta från trafiken där vi andra också vill kunna vistas.
Har ni överhuvud taget sett hur alla 15 åringar beter sig i trafiken?
Svarar samma på detta som åvan.

Förövrigt fördummar du dig själv genom att "anta" vissa saker och därigenom rättfärdiga polisens handlande.
Sen vill jag nog påstå att om du gör valet att gå med din barnvagn på E4:an (utan trottoar) är nog risken avsevärt mycket större att du blir påkörd av ett fyllo/drogpåverkad förare/förare med "solen i ögat"/ osv. osv.

Last edited:

KJECOP

Guest
Ok.en missuppfattning från min sida, helt klart.:)
Man får missuppfatta... :tummenupp

Klart att det kan vara sjysta människor som hamnat snett men för att finasiera sitt missbruk så gör dom diverse småbrott som knapp är mer än tonårsbus i era ögon men som drabbar den enskilda människan ganska hårt.
Jag har haft flera bilinbrott och fått bilen stulen. Nu ska jag skicka bilen till skroten för att den blivit sönderslagen. På jobbet måste vi släpa verktygen fram och tillbaka mellan bilien och förrådet varje för- och eftermiddag på grund av inbrottsrisken.

Klart man blir lite bitter när man blir bemött på samma sätt som grovtkriminella bara för att man har en trasig lampa på bilen. Jag känner mig ofta kränkt när jag har pratat med en polis.

Men hur som helst!
Ses i sommar Kjell, nykter, glad, med hjälmen spänd. Om du skulle ha turen att stoppa mig så ska jag ha lite extra karameller i fickan att bjuda på. :)
Visst, jag håller med dig då det gäller pundarnas sätt att "försörja" sig på. Det drabbar vanliga människor som får saker stulna och många förlorar personliga föremål med stort affektionsvärde som inte går att ersätta. Jag ringaktar inte detta och att människor känner sig kränkta och väldigt ledsna. Vad det gäller den biten som dessa pundare ställer till med och hur människor mår efter ett inbrott i bostad eller bil så förstår jag allmänhetens inställning till dem... Men när man som polis träffar de så är de oftast rätt så shyssta och de vet vad som gäller när man torskar.

Jag kan bara beklaga att du känner dig kränkt efter att ha pratat med en polis, så skall det inte vara. Men jag vet inte om människor jag har pratat med känner sig kränkta, jag hoppas inte det. Kan det inte vara så att om man har blivit rapportetad/fått böter av en polis så kan det i sig göra att man känner sig kränkt? Eller är det enbart polisens beteende som gjort att du känner sig kränkt? (Du behöver inte svara om du inte vill... Det vara bara en tanke från mig) Men som sagt, man skall inte behöva känna sig kränkt och illa behandlad efter ett möte med polisen.

De karamellerna vet jag inte om jag vågar smaka på... :tungan De kanske du har ollat eller nåt... :gnissla Men visst ses vi... ;)

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Man får missuppfatta... :tummenupp

Visst, jag håller med dig då det gäller pundarnas sätt att "försörja" sig på. Det drabbar vanliga människor som får saker stulna och många förlorar personliga föremål med stort affektionsvärde som inte går att ersätta. Jag ringaktar inte detta och att människor känner sig kränkta och väldigt ledsna. Vad det gäller den biten som dessa pundare ställer till med och hur människor mår efter ett inbrott i bostad eller bil så förstår jag allmänhetens inställning till dem... Men när man som polis träffar de så är de oftast rätt så shyssta och de vet vad som gäller när man torskar.

Jag kan bara beklaga att du känner dig kränkt efter att ha pratat med en polis, så skall det inte vara. Men jag vet inte om människor jag har pratat med känner sig kränkta, jag hoppas inte det. Kan det inte vara så att om man har blivit rapportetad/fått böter av en polis så kan det i sig göra att man känner sig kränkt? Eller är det enbart polisens beteende som gjort att du känner sig kränkt? (Du behöver inte svara om du inte vill... Det vara bara en tanke från mig) Men som sagt, man skall inte behöva känna sig kränkt och illa behandlad efter ett möte med polisen.

De karamellerna vet jag inte om jag vågar smaka på... :tungan De kanske du har ollat eller nåt... :gnissla Men visst ses vi... ;)

Nä så ska det ju inte vara. Det var därför jag tänkte att jag skulle ha speciellt polisgodis med mig, alla gillar ju godis och då kanske det blir lite mer lättsam stämning.
Jag är nästan hundra på att vi träffades våren -05 när jag körde mc-bud på Box-delivery. Du och din mc-poliskompis var uppe på vårat kontor i Alvik och pratade trafikvett med oss, det var kul. Din kompis har stoppat mig några gånger och han är ju sjyst och trevlig, så det finns ju faktis sjysta poliser också. Det ligger nog något i vad du säger, man kanske är lite avigt inställd redan från början när man blir invinkad, sur över att man kommer bli av med sina surt ihop tjänade slantar. Så det är kanske inte bara är polisernas fel att man ogillar dom.

Om du inte vill ha godis, skulle det vara bättre om man hade en hundring fast tejpad på körkortet när man räcker över det? :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Poliser är väl som vilken grupp av människor som helst, det finns de som är trevliga och vettiga och det finns de som varken har sans eller vett.
Fast min förhoppning var/är ju att de flesta poliser bör höra till den vettigare gruppen människor..
Efter det jag fick ombesiktning av en hojpolis på drottningsholmsvägen(en vecka efter godkänd besiktning), för en trasig glödlampa..
Jag åkte till och med till macken och stoppade i en ny lampa och visade polisen 10 minuter senare, som inte ville dra tillbaka sitt föreläggande.. har sen dess iaf inte jag orkat bry mig/stanna för man vet ju aldrig vad det är för någon som stoppar en..

njelger

Guest

Man undrar varför ? :rolleyes:

Har personen haft inbrott ?
Fått något stulet ?
Parkerat bilen i fel färdriktning i ett villaområde ?

Vilken av dessa anledningar kan ha fått polisen att lyfta ett finger?

Poliser är väl som vilken grupp av människor som helst, det finns de som är trevliga och vettiga och det finns de som varken har sans eller vett.

Men det är en jäkla skillnad på en knasig lagerarbetare och en knasig kille med i princip oinstränkt makt (har i alla fall ALDRIG fel i rätten) och pistol?

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Lite billigt

En hunka räcker väl inte långt...
Måste vara minst 2-3 tusen kronor. Med tanke på att polismannen riskerar jobbet och jag skulle riskera böter/kortare spavistelse.

Själv har jag inte blivit stoppad så många gånger men min korta erfarenhet visar på att ett glatt humör och att låta bli dumma bortförkalringar ger grymt bra effekt.
Satt i baksätet med mycket att förklara (oklarhet om påställning av bilen) och det var mycket tryckt stämning. Då får jag nog och säger typ:" varför är ni så sura för, så stygg har jag inte varit. Har det hänt något jobbigt?" Det visade sig att killarna hade kört ett miffo mellan lycksele-umeå (12mil) som hela vägen skulle sparka ut sidorutan och slåss. Efter lite kortare diskussion om att jag förstår om dom är slitna efter det så förändrades allt mot att det löste sig...:D

Skulle jag ha någon som försökte slå sönder mitt kontor och bita mig så skulle mitt humör bli lite kort.

Gabor

Guest
Men nu får du väl för i h****** tänka till lite!

1. Han var 15, liksom alla totalt okunniga moppeidioter!
2. Samma moppeidioter kör också på allmänn väg! (Borde väl du veta som utbildar dem...)
3. Jag vill nog påstå att en endurohoj är MINST lika trafiksäker som alla dessa mopeder! Förklara gärna varför de inte är det isf?
4. Visst, han var oförsäkrad.

Har ni överhuvud taget sett hur alla 15 åringar beter sig i trafiken?
Svarar samma på detta som åvan.

Förövrigt fördummar du dig själv genom att "anta" vissa saker och därigenom rättfärdiga polisens handlande.
Sen vill jag nog påstå att om du gör valet att gå med din barnvagn på E4:an (utan trottoar) är nog risken avsevärt mycket större att du blir påkörd av ett fyllo/drogpåverkad förare/förare med "solen i ögat"/ osv. osv.

Lite förtydligande kanske. Antar att du känner både polismannen och den som blev prejad i det som tråden gäller. Polisen i fråga är känd för att ha en hel del åsikter redan innan han agerar mot olika trafikanter.
Han är åxå stålmannen peronifierad, samt även domare direkt i vissa fall.
Vill mycket , men blir lite fel ibland..

Det är även ett otroligt utbrett användande av ej registrerade mc i farten just norr om uppsala, bor i trakten själv, så jag ser en hel del av detta.
Mopeder använd endast om de trimmas så att det snabbt går att köra ifrån snuten, för det har man löst om i Bike samt på SH. så gör man bara....:arsele
Men, det finns undantag.
Känner flertal moppeförare som är fan så mycket duktigare på att följa trafikregler å har mer vett än de som kör stora sk mc, om man nu ska tro allt som står på SH om hur vissa beteer sig i trafiken överlag.
Antar att alla fortåkningar, slangningar, dra snuten osv är allt annat än skrönor.

Endurohojar, kan vara i olika skick, precis som mopeder...en del är fan näst intil livsfarliga, knappt några bromsar kvar, sprukna ramar, hjul som är helt skeva osv...trafiksäkra...jo hejdu..:rolleyes:

Sen det där med att gå på E22, E 18 , E4, det är upp till var å en, men just E4 an, men söder om Björklinge är det en vägren bred så att Långtradare kan parkera där,på var sida, resten av vägbanan rymmer lätt 3 bilar i bredd..antar att du visste det åxå. Att sedan enduroåkare kör i diket, eller far tvärs över vägen , det må vara hänt.

Däremot är det jävligt vanligt att oreggade enduros far genom samhället på väg till eller ifrån grustag eller skogspår, dessa hojåkare kommer inte ensamma, ej heller på 2 hjul i marken, gärna rakt igenom villa området där många rör sig.....insidenter varje vecka...

Att dessa dessutom gärna använder gångvägar å trottoarer är inte heller helt ovanligt, då är man ju inte på vägen å kör, för det får man ju inte :rolleyes:

Ganska övertygad om att det inte bara är här utan åxå i resten av landet på samma sätt.

Om sen civilkläddepolismannen gjorde rätt eller fel i fallet med prejningen, det vet VI väldigt lite om.

Nåja, ska bli intressant att se vad utgången blir när det är dags för rättegång i målet som tråden gäller.

A

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.

Men hur som helst!

Tänkte bara skriva under.
Vi hade inbrott i villan för 2½ år sedan. Visst tusan var poliserna trevliga men jag gillade inte att höra "vi vet vilka de är".

Frugan fick stryk av sitt ex och rymde in i ett rum och ringde sheriffen.
Exet öppnar såklart och är supertrevlig, frugan vill att de ska ta med honom.
Poliserna börjar en övertalningskampanj för att killen ska stanna kvar för "han är ju lugn nu".

Jag ska inte trötta ut dig med fler exempel men Kåren som helhet har sjunkit i aktning till nivån som ligger strax under valbajs.
Min upplevda känsla är att ni fuckar med vanliga människor och låter svin som förstör för andra gå lösa.

Å andra sidan hade jag nog inte heller riskerat hälsan för att gripa en småskurk i ditt läge med tanke på att de ändå släpps ut igen så fort man bytt om.

Men som sagt: Ses i sommar Kjell & Co, nykter, glad, med hjälmen spänd.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
En hunka räcker väl inte långt...
Måste vara minst 2-3 tusen kronor. Med tanke på att polismannen riskerar jobbet och jag skulle riskera böter/kortare spavistelse.

Själv har jag inte blivit stoppad så många gånger men min korta erfarenhet visar på att ett glatt humör och att låta bli dumma bortförkalringar ger grymt bra effekt.
Satt i baksätet med mycket att förklara (oklarhet om påställning av bilen) och det var mycket tryckt stämning. Då får jag nog och säger typ:" varför är ni så sura för, så stygg har jag inte varit. Har det hänt något jobbigt?" Det visade sig att killarna hade kört ett miffo mellan lycksele-umeå (12mil) som hela vägen skulle sparka ut sidorutan och slåss. Efter lite kortare diskussion om att jag förstår om dom är slitna efter det så förändrades allt mot att det löste sig...:D

Skulle jag ha någon som försökte slå sönder mitt kontor och bita mig så skulle mitt humör bli lite kort.

Vad har det med saken att göra? Kan man inte hantera känslorna skall man inte heller vara ute bland folk. Man skall bemöta alla personer med samma sorts respekt och moraler som man själv vill bli bemött.

Vi har en chef på jobbet som är sur och grinig alltid. Aldrig ros utan bara ris när han får säga sitt ord. Han skyller på att han har diabetes. Tough shit, byt jobb då säger jag. Jag skall inte känna mig illa behandlad för att han har en dålig dag eller har diabetes.

Han är f.ö rapporterad till facket och allt går efter planer. Nu säger jag inte att man inte skall vara mänsklig. Men poliser i synnerhet skall INTE låta känslor spegla in när de stannar/haffar folk. Då blir det helt fel!

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Lite förtydligande kanske. Antar att du känner både polismannen och den som blev prejad i det som tråden gäller. Polisen i fråga är känd för att ha en hel del åsikter redan innan han agerar mot olika trafikanter.
Han är åxå stålmannen peronifierad, samt även domare direkt i vissa fall.
Vill mycket , men blir lite fel ibland..

Det är även ett otroligt utbrett användande av ej registrerade mc i farten just norr om uppsala, bor i trakten själv, så jag ser en hel del av detta.
Mopeder använd endast om de trimmas så att det snabbt går att köra ifrån snuten, för det har man löst om i Bike samt på SH. så gör man bara....:arsele
Men, det finns undantag.
Känner flertal moppeförare som är fan så mycket duktigare på att följa trafikregler å har mer vett än de som kör stora sk mc, om man nu ska tro allt som står på SH om hur vissa beteer sig i trafiken överlag.
Antar att alla fortåkningar, slangningar, dra snuten osv är allt annat än skrönor.

Endurohojar, kan vara i olika skick, precis som mopeder...en del är fan näst intil livsfarliga, knappt några bromsar kvar, sprukna ramar, hjul som är helt skeva osv...trafiksäkra...jo hejdu..:rolleyes:

Sen det där med att gå på E22, E 18 , E4, det är upp till var å en, men just E4 an, men söder om Björklinge är det en vägren bred så att Långtradare kan parkera där,på var sida, resten av vägbanan rymmer lätt 3 bilar i bredd..antar att du visste det åxå. Att sedan enduroåkare kör i diket, eller far tvärs över vägen , det må vara hänt.

Däremot är det jävligt vanligt att oreggade enduros far genom samhället på väg till eller ifrån grustag eller skogspår, dessa hojåkare kommer inte ensamma, ej heller på 2 hjul i marken, gärna rakt igenom villa området där många rör sig.....insidenter varje vecka...

Att dessa dessutom gärna använder gångvägar å trottoarer är inte heller helt ovanligt, då är man ju inte på vägen å kör, för det får man ju inte :rolleyes:

Ganska övertygad om att det inte bara är här utan åxå i resten av landet på samma sätt.

Om sen civilkläddepolismannen gjorde rätt eller fel i fallet med prejningen, det vet VI väldigt lite om.

Nåja, ska bli intressant att se vad utgången blir när det är dags för rättegång i målet som tråden gäller.

A
Frilansar du som försvartadvokat eller:rolleyes:

Eftersom du verkar veta att polismannen i fråga är känd för sitt mindre bra polisutövande så kan vi väl säga så att det var idiotiskt att prejja killen av vägen tills det är bevisat att han hade rånat en bank eller liknande innan?! OK!

Ja en trimmad moppe är ju bland det trafiksäkraste fordon som finns:huvet

Kul för dig att du vet var det finns trottoar eller inte... Det var inte det som var intressant! Läs om ,läs rätt!

Men ja håller med dig, det skall bli intressant att se hur detta utfaller!

Knäckehäxan

la d svinge...
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Nix, såld
Var för 2 veckor sen ute på ett onsdagsgazz, blev haffad av en mc-polis när jag skulle parkera hojen, d han hängde upp sig på var min skylt som är lite lätt bockad, bort till en kontrollplats där d stod ytterligare minst 4 poliser, 1 polisbuss, 1 civilbil, å d dom tillslut gnällde på var att jag saknade reflex bak, spydigheten kokade i mig, å jag frågade om detta verkligen va motiverat å va stöddiga å stoppa motorcyklister för skyltar å reflexer, när malmö blev skändat av kravaller, fick inte nåt ordentligt svar av poliserna på plats.
Skrev sen ett mail till länspolismästaren, med typs amma frågor lite mer städat format.....tror ni jag har fått svar än??? Nä d e bekvämare å stoppa motorcyklister å gnälla på skitsaker än å bekämpa brottslighet.

Lite off topic, men jag e så heligt förbannad på prioriteringarna inom polisväsendet, d e sån här skit som gör att allmänheten hatar snutar.

/K-häxan

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...