Spiido
Medlem
Kära Spiido.
Det är inte vi mot dem när det gäller relationen till ordningsmakten.
Vad vet du om vad som hände? Kanske var det en snodd hoj som hade kört på några småbarn när de gjorde fuckyouburnouts i sandlådorna inne på bostadsområdet?
Deras extrema beteende =) kanske motiverade att man försökte haffa dem?
Poängen är att snuten INTE är vår fiende - visst händer det att vi alla då och då kör lite för fort, men de flesta av oss har omdöme nog att inte göra det tex. på 30 och 50 sträckor eller där det är mycket folk etc.
De av "oss" som gör det hoppas jag verkligen snuten tar och knäpper dem på näsan.
Präktig? Jag?
Kanske det - men alla som kör hoj är inte automatiskt skyddade eller uppskattade "Fy fan vad ni var coola bojs - muahahahahahaha!!!" när de uppför sig som IQ-befriade snorgärsar.
Min enkrona i debatten (finns ju inga femöringar eller cents här).
I min (förmodade) enfaldiga värld var det en reko man i sina bästa år med fru och barn hemma som lekte av sig men hade oturen att bli sedd av Sheriffen..., piloten gjorde sedan sitt bästa för att behålla körkort och slippa jobbiga rättsliga påföljder?
Jag utgår alltid utifrån mig själv, i dom allra flesta situationerna.
Är det en hoj-tjuv, påverkad utan körkort som riskerat att köra ihjäl nått av mina barn utanför våran gård hade jag stått högst upp på barikaderna och krävt en publik hängning..
Visst kan man få vara lite busig, så länge man gör det med finess?