Polis-mc jagar mc i Helsingborg.

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Kära Spiido.

Det är inte vi mot dem när det gäller relationen till ordningsmakten.

Vad vet du om vad som hände? Kanske var det en snodd hoj som hade kört på några småbarn när de gjorde fuckyouburnouts i sandlådorna inne på bostadsområdet?

Deras extrema beteende =) kanske motiverade att man försökte haffa dem?

Poängen är att snuten INTE är vår fiende - visst händer det att vi alla då och då kör lite för fort, men de flesta av oss har omdöme nog att inte göra det tex. på 30 och 50 sträckor eller där det är mycket folk etc.

De av "oss" som gör det hoppas jag verkligen snuten tar och knäpper dem på näsan.

Präktig? Jag?

Kanske det - men alla som kör hoj är inte automatiskt skyddade eller uppskattade "Fy fan vad ni var coola bojs - muahahahahahaha!!!" när de uppför sig som IQ-befriade snorgärsar.

Min enkrona i debatten (finns ju inga femöringar eller cents här).

I min (förmodade) enfaldiga värld var det en reko man i sina bästa år med fru och barn hemma som lekte av sig men hade oturen att bli sedd av Sheriffen..., piloten gjorde sedan sitt bästa för att behålla körkort och slippa jobbiga rättsliga påföljder?
Jag utgår alltid utifrån mig själv, i dom allra flesta situationerna.

Är det en hoj-tjuv, påverkad utan körkort som riskerat att köra ihjäl nått av mina barn utanför våran gård hade jag stått högst upp på barikaderna och krävt en publik hängning..

Visst kan man få vara lite busig, så länge man gör det med finess? :krama

Kneedrag

Guest
Håller med om att vi vet för lite om vem som kör hojen för att dra några slutsatser.
Killen i Stockholm som drog in i vägbommen för länge sen, kom jag att tänka på när jag läser om den här händelsen. Hoppas det inte slutar på samma vis vem det än var.

Sen gick tråden ot och jag har ju en fråga.

Vem gör skillnad på folk o folk?
Det är helt ok att spy galla om finnar, danskar o korkade norrmän. Men ack om man säger vad man tycker om folk från MENA länder. Då är man rasist!? Jag tycker inte man är rasist när man ser fakta att det är stora problem för vissa folkgrupper att anpassa sig till det samhälle vi lever här. Det är ju bara att konstatera faktum.

Jag frågar igen vem gör skillnad på folk o folk den som bestämmer vad som är rasistiskt eller media!?

api

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2011
Hoj
zzr 1100,scooter 125cc(jätesnabb!!)
Håller med om att vi vet för lite om vem som kör hojen för att dra några slutsatser.
Killen i Stockholm som drog in i vägbommen för länge sen, kom jag att tänka på när jag läser om den här händelsen. Hoppas det inte slutar på samma vis vem det än var.

Det är helt ok att spy galla om finnar, danskar o korkade norrmän. Men ack om man säger vad man tycker om folk från MENA länder. Då är man rasist!? Jag tycker inte man är rasist när man ser fakta att det är stora problem för vissa folkgrupper att anpassa sig till det samhälle vi lever här. Det är ju bara att konstatera faktum.

Jag frågar igen vem gör skillnad på folk o folk den som bestämmer vad som är rasistiskt eller media!?
Mycket bra skrivet!!!Nordborna kan man kalla vad man vill utan att bli kallad rasist men som du skriver,MENA-folket får man inte säga någonting...varför?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Att du orkar. Man känner igen det där vid det här laget.

Kolla upp sista meningen en gång till. Blev lite nog lite fel där.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Ja så är det, det är sällan hat involverat när vi tråkar våra nordiska grannar, går vi däremot lite längre utanför vårt underbara land så kommer ni blåtandsbönder med enligt er standard behjärtansvärda omtanke om folk runt om oss.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Om ni vill diskutera diskriminering så gör det i en annan forumdel eller varför inte någon annan stans än på SH.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Om ni vill diskutera diskriminering så gör det i en annan forumdel eller varför inte någon annan stans än på SH.

Eller så lämnar du bara RoH och låter moderatorn sköta om övertrampen.

sorry var helt säker att jag var i RoH.

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Dessa herrar hade INTE rent mjöl i påsen.

Jag fick reda på en del ikväll, men kan tyvärr inte dela med mig.

men hojen är beslagtagen iaf.

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Det var min hoj som dom hade snott efter att ha sparkat sönder mitt garage! Körde sedan rakt över grannens gård och var ytterst nära att köra på grannens dotter!!!! så kom inte och snacka om att dom kom undan!!!

............

Nej, det var inte min motorcykel...men gör det någon skillnad för er som verkar tycka polisen inte skall göra sitt jobb och istället släppa iväg kräken?

Last edited:

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Dessa herrar hade INTE rent mjöl i påsen.

Jag fick reda på en del ikväll, men kan tyvärr inte dela med mig.

men hojen är beslagtagen iaf.

Slutet gott, allting gott!

Hoppas hojen överlevde och kan ge ägaren full belåtelse resten av säsongen, scumbags får tillbringa resten av sommaren +moms bakom galler :banana

Ps. Oskyldig tills motsatsen bevisad, det är ett talesätt jag alltid försöker tänka på, världen skulle bli alltför för mörk annars...

api

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2011
Hoj
zzr 1100,scooter 125cc(jätesnabb!!)
Bandidos_Peking:Du ska säga finnjävel eller norrm:yopartyannen är dum i huvud,danskarna är hjärdöda då är det fritt fram!Då är det ingen diskriminering,tror jag iaf?

Smagatusk

Guest

Nu vet jag inte vad som skrevs i de borttagna inläggen, men du var väl en som tillförde vatten på diskrimineringskvarnen iom ditt inlägg, #40?

Tycker det vore rimligt att begära att de moderatorer som plockar bort inlägg borde sätta sin signatur på modereringen också. Om det var du som plockade bort inlägg tidigare i tråden så känns ditt senare inlägg lite galet.

Jag tycker även att en moderator ska hålla en lite "högre nivå" för att kunna leva upp till namnet, men på senare tid ser jag en antydan till att vissa moderatorer hjälper till att stjälpa vissa trådar med plumpa uttalanden, som i ditt fall.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO