Video Polis vs SV1000 - Sundsvall

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Amatörer!!!!! från båda håll. vafan vet folk inte vad gashandtag respektive gaspedal är. Å enda sidan borde ju en hoj kunna dra polisen hur lätt som helst. å andra sidan borde ju kling o klang kunna få stopp på en sån kass hojförare. Han borde fan skämmas som kör så uselt.
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Kan vi inte börja klippa och klistra in inlägg från alla andra trådar som avhandlar precis samma sak....samma korkade inlägg om det ena och det andra i varje tråd där det är polis vs. dumskalle...

Och för er som undrar vart alla filmer kommer ifrån så är det garanterat polisen själv då det är offentliga handlingar och vem som helst kan begära ut dem. Givetvis förutsätter detta att det inte är under utredning för då är det sekretess tills dess att det är färdigt.
 
Last edited:

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
dom var tuff dom dær starsky and hutch...
inte visste jag att svenska polisen var så dær ihærdiga.
men bra att han åkte dit i allafall.
har inte civil bilarna blå ljus o sirener?
då tror jag folk skulle stannat fortare om dom såg att
det var polisen...
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Hm, varför köpa en sporthoj som gör 250+, om man nu ska envisas med att hålla "laglig" hastighet och köra lugnt. I mitt tycke så skulle han tagit med dom ut på E4:an och kört dreten av dom där. Personligen så stannar jag inte för något blått blinkande skit i backspeglarna, utan det är mer kombinerat med mer gas på rullen bara. :rofl
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
kan vi inta bara lägga ner SH helt och hållet så slipper vi allt vad sådana här diskussioner/topics osv heter?
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Micke™;5476618 skrev:
kan vi inta bara lägga ner SH helt och hållet så slipper vi allt vad sådana här diskussioner/topics osv heter?

Du kan ju börja med att avsluta ditt eget konto och se om alla andra följer ditt exempel? Finns det inga användare så läggs nog forumet ner? :va
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Micke™;5476618 skrev:
kan vi inta bara lägga ner SH helt och hållet så slipper vi allt vad sådana här diskussioner/topics osv heter?

skit i å läsa vettja :7peta
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Man köper ju den hojjen man vill ha oavsett om den gör 250+ eller inte.

Du har aldrig haft problem med att komma ifrån en sketen golf på e4 när du haft brått till jobbet hör jag.. Slitet bakdäck = varvstopp för 252km/h(?) gångfart förbi golfjäveln. (cbr900rr sc28)
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Order om att avbryta vid "hundra nånting", föraren (troligtvis) ber kollegan bekräfta vid 170km/h, de tappar honom men fortsätter trots det efterföljandet upp till 213 km/h och får ny kontakt.

Känns som de borde fått svårt att förklara varför de inte lydde order sen.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Haha, hundpatrull för att hitta en fortkörare..
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Då kan man ju köpa en gammal cb, och ge fan i en sporthoj

Jag kör för att jag älskar farten! Snuten hatar samma fart.. Sluta vara moral tanter!!

Inte för att vara moraltant för jag kör cbr1000rr och gasar inte speciellt mycket eller kör fort. Vill jag göra det så finns det bana som är gjort för det.
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Smita från polisen med fullt synbart registreringsnummer kan väl inte vara direkt uber-smart. :crash

Spelar inte så stor roll då dom måste ta en sittandes på cykeln. Dom kan ej bötfälla en i efterhand. Är bara neka till att det var du som körde, för bevisningen ligger hos dem.
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Någon som vet när polisen måste avbryta en jakt? Hastighet? Eller gäller det tätbebyggt område mm? På 80-talet så hivade man hjälmen för att avsluta jaget, men har ingen aning om vad som gäller idag. Fast John Wayne poliser som i den sista filmen kommer ju alltid att finnas. Ja jo visst vi avbryter --- mer gas...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top