Video Polis vs SV1000 - Sundsvall

Gick med
18 Jun 2010
Ort
Mölnlycke
Hoj
Honda VTX 1800-02
Varför bryta mot lagen överhuvudtaget? Förstår att en del poliser är lite tvära mot oss hojåkare då det finns enstaka personer som ständigt skall utmana mot polisen. Kör av er farten på bana och kör lagligt på allmän väg, eller kör du för fort, stanna då polisen beordrar och ta det som en man(och kvinna).
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Någon som vet när polisen måste avbryta en jakt? Hastighet? Eller gäller det tätbebyggt område mm? På 80-talet så hivade man hjälmen för att avsluta jaget, men har ingen aning om vad som gäller idag. Fast John Wayne poliser som i den sista filmen kommer ju alltid att finnas. Ja jo visst vi avbryter --- mer gas...

Det bedöms från fall till fall när det finns överhängande risk för personskador.

Men som redan har sagts. Varför inte gasa på en bana istället så slipper du klota o skicka iväg hojen mot nån som går på sidan av vägen.
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Varför kör du inte en sporthoj då om jag får fråga?

Lär dig RESPEKT! 1987 så var min hoj världens snabbaste serietillverkade hoj med sina 257 km/h. Min är bara moddad med brembo, hurrican trimmet och ställt varvstopp till 11400. Men klanka fasen inte på hojen, för den banade väg för dagens cyklar. Så du får skylla på tokfan som kör den! :)
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Har fått lova bypolisen massor med saker här uppe!
1: Jag får inte jaga bärplockare el. somalier med bilen
2: Jag får inte skjuta taskig tysk öl med kanonen på tomten
3: Får inte bära mina svartkrutare öppet på allmän plats
4: Jag får inte köra enduro på skidspåren

Allt kul tar dom ifrån mig, snart så lär dom väl säga att jag inte får bränna hemma och måste skaffa körkort!
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Har fått lova bypolisen massor med saker här uppe!
1: Jag får inte jaga bärplockare el. somalier med bilen
2: Jag får inte skjuta taskig tysk öl med kanonen på tomten
3: Får inte bära mina svartkrutare öppet på allmän plats
4: Jag får inte köra enduro på skidspåren

Allt kul tar dom ifrån mig, snart så lär dom väl säga att jag inte får bränna hemma och måste skaffa körkort!
Hehe, skön rebell du är! :) Flytta till ett ställe där det inte finns grannar eller till ett ställe där du är anonym? Finns inget mer hämmande än bruksorter där alla snackar om olle som fick punka i rondellen i flera veckor efteråt. :)
 
Last edited:

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Hehe, skön rebell du är! :) Flytta till ett ställe där det inte finns grannar eller till ett ställe där du är anonym? Finns inget mer hämmande än bruksorter där alla snackar om olle som fick punka i rondellen i flera veckor efteråt. :)

Är massa skit som jag har fått lova by polisen här uppe! Flyttade upp från Sthlm för at bylingen va på mig. Så nu härjar jag runt här uppe på allt som har hjul eller larver. :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top