Därför borde ni gamlingar få göra både teoriprov och körprov med jämna mellanrum.![]()
![]()
Om 3 år och en månad är du där jag är.. Så riktigt så högljud hade inte jag varit dina skor

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Därför borde ni gamlingar få göra både teoriprov och körprov med jämna mellanrum.![]()
![]()
...
Miffon som gasar satan på påfarten för att kunna klämma sig in någon bil längre fram släpper jag inte alltid in heller...
Dom där stressade piloterna ställer bara till med problem.
Klart fall av storstadsfenomen. Är glad att bo i Linköping där de flesta kramas i trafiken...
Du blir ju inte mindre stessad själv av att försöka djävlas/hävda din rätt mot sådana. Nej, ta det lugnt, sätt på stereron och lyssna på lugna favoriter och njuuut av bilfärden.![]()
Tja. om du legat i en fil och han försökt köra om dig på påfarten och sedan helt sonika tryckt sig in i din fil när du redan var där så har han prejat dig och då skall du absolut gå till polisen.
Visst ska man visa hänsyn och försöka hjälpa varandra så att det flyter smidigt men det finns ju faktiskt gränser för hur långt man får gå. Väljer han att med berått mot köra in i dig så ska han fan ha.
Miffon som gasar satan på påfarten för att kunna klämma sig in någon bil längre fram släpper jag inte alltid in heller. Försöker man klämma sig förbi på vänsterkanten eller i vägrenen för att sedan försöka klämma sig tillbaka in på vägen så är jag också ivägen. Dom där stressade piloterna ställer bara till med problem.
Blixtlåsprincipen skall tillämpas men det betyder ju inte att man måste släppa in hela kön framför sig.
Gå till polisen.
Men är det ok att köra in i andra för att man blir sur?
Ur ett juridiskt eller moraliskt perspektiv?!![]()
.....rent juridiskt känns ju frågan som en "bajsar-björnen-i-skogen-fråga"....
Den här tråden fick inte riktigt den riktningen jag ville. Massa fördjupningar i trafikregler i stället för svar på min fråga. Hade hoppas på ett svar i stil med "Skit i att anmäla, det kommer bara ge dig massa problem, skriva papper o komma på förhör som inte leder nånstans"
eller "Anmäl honom, han kan vara inblandad i en massa annan liknade skit, med sånt humör spöar han säkert på frugan också".
Han körde inte in i mig i samband med filbytet utan han körde in i mig bakifrån en stund senare för att han var förbannad.
Det jag var mest intresserad av var om det är värt att anmäla honom för polisen. I trafiken trängs det ganska mycket vissa tider, en del tutar. Det får man leva med. Men är det ok att köra in i andra för att man blir sur?
Skit i att anmäla. Du blir bara besviken. Jag råkade ut för att en bilist körde på min vid parkering. Trots att det fanns ett vittne, och att det fanns skador på motpartens bil som motsvarade skadorna på min lades utredningen ned. Motparten förnekade allt och det räckte. Nu var det en tjänstebil så jag brydde mig inte om skadan, men jag minns hur sur jag var på att polisen sket i ärendet. Jag hade vunnit en massa tid och energi på att inte bry mig från början.
eller "Anmäl honom, han kan vara inblandad i en massa annan liknade skit, med sånt humör spöar han säkert på frugan också".
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning