Polisen brukar gilla överv.kameror

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Söderöver
Hoj
Lånehoj
Såg filmen på nyheterna i går och det måste vara pinsamt för poliserna som är inblandade. De trodde väl de kunde rättfärdiga sitt agerande genom att anmäla gubben för att ha attackerat dem. Lång näsa när nu filmen dyker upp och visar att det är precis tvärt om.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
En sann hjälte i sin kamp mot moppefuckomaffian.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
kaZmur skrev:
Precis, varför tog han inte bort armen?

Javisst, rätt åt gubbfan.
Om någon skulle lägga armen på min tjänstebil, då jääävlar!!!












Eller nå't
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Jag har själv haft tanke på bli polis men jag är GLAD att jag inte sökte mig till det.
90% utnyttjar sin position och tror de är några jävla kommandosoldater som får göra som de vill..
Nä försök få tag i mig på vägarna istället.. den som kan

Polis polis potatisgris !! :arsele
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag förstår att polisen inte ville att han skulle ha armen där han hade den, men deras TOTALA överreaktion är ju helt sannslös. Hur f*n är det möjligt att det är sånna människor som skall ha inverkan på rätvisan?

Att gubben sen skall "tipsa" om något som på sin höjd skulle anses som olämpligt, men knappast olagligt, hör ju inte till saken. Han kan ju lika gärna ha frågat efter vägen.
Hoppas poliserna åker dit ordentligt.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Nä, jag gillar inte heller snutar och deras gestapofasoner. Det tråkiga är ju att det räcker om ett fåtal snutar missköter sig så ogillar man alla snutar.

Jag hoppas snutsvinen åker dit så det visslar om dem. Så jävla fegt o ge sig på en 64-årig kille. Riktigt lågt. :mad:
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Det är riktigt illa att dom beter sig på det där viset, och det är jävligt upprörande hur man inom kåren håller varandra om ryggen.
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
äh, dom är ju sånna as allihopa. Håller varandra om ryggen...
Dom bord enbart syssla med att avliva knarktillverkare/distrubitörer, utan frågor.
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Och i vanlig ordning utelämnar Aftonbladet inga detaljer får man förmoda...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Att det finns skitstövlar inom kåren är väl inget nytt, men det finns skitstövlar inom alla yrken. Alla poliser är inte dåliga!!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
FUBAR skrev:
...men det finns skitstövlar inom alla yrken...

Ja, men en sophämtare som är en skitstövel tappar bananskal, han spöar inte upp gamla herrar. En polis som är en skitstövel är liksom allvarligare känns det som.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Markus skrev:
Ja, men en sophämtare som är en skitstövel tappar bananskal, han spöar inte upp gamla herrar. En polis som är en skitstövel är liksom allvarligare känns det som.
Jovisst, men nu var det inte så jag menade. Det lät bara som att folk tyckte att alla snutar är idioter och så är inte fallet, det finns schyssta poliser också..
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
FUBAR skrev:
Jovisst, men nu var det inte så jag menade. Det lät bara som att folk tyckte att alla snutar är idioter och så är inte fallet, det finns schyssta poliser också..

Visst är det så, majoriteten gör ju säkert ett kanonjobb. Det som stör en mest i detta fall, och alla liknande, är att det alltid är en gammal gubbe eller en snoris som åker på däng - det är aldrig någon maffiawannabee eller HD kille. De spöar på folk som redan är klena.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Såg oxo övervakningsfilmen. Hppas att de tas ur tjänsten... för gott! J-a grisar!
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
mb skrev:
En sann hjälte i sin kamp mot moppefuckomaffian.
hahaha, där fick du in en poäng, jag håller med dig.

Klart övervåld från snutarnas sida (jo jag skriver snutar och inte poliser, dessa är inte värda att kallas poliser).
Man kan ju lätt förstå hur dessa reagerar i alla sammanhang som de känner sig hotade, eller vad det nu var fråga om.

Det är ungefär som när man hör vissa poliser klaga över sin farliga jobb, de har betalt för just det jobbet och det visste de när de utbildade sig till just poliser.

Sen angående det här med att de inte är så kvicka att spela duktiga när det är fara för dem själva, minns när det var ett väpnat bankrån i mina trakter för några år sen och jag lyssnade på polisradion, då lät de inte särskilt häftiga när de påträffade den efterlysta rånarbilen i skogen kan jag säga "Öh....jag backar iväg från platsen" med darrig röst.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top