Polisen brukar gilla överv.kameror

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
De kamerabilder jag såg på aktuellt ikväll var ju allt annat än roande. Givet att inget annat hade föregått filmsekvensen så är det ju svårt att inte uppfatta det som "övervåld" eller misshandel som rubriceringen torde vara.

Dock kan jag tycka att det känns lite olustigt att vissa förväntar sig att CHROLO ska kommentera händelsen till polisernas fördel. Han har ju rimligen ingenting med dessa individer att göra och personligen tycker jag att han ska ha en eloge för att han inte på något sätt undanhåller sitt yrkesval på detta forum.

/O
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Att de sen har mage att anmäla gubben för våld mot tjänsteman... Först skall man ha stryk och sedan skall man stå inför skranket och bli dömd för det :3freak

Nä, de där snubbarna verkar inte höra hemma hos polisen.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Om du syftar på mej så har du fel. Jag förväntade mej faktiskt inte ens ett svar men Chrolo gav sin syn på saken ändå. Jag vet inte vem som har gjort fel, det får en domstol avgöra, onekligen så är bilderna inte till polisernas fördel dock.

Huruvida gubben ser ut som en a lagare eller inte är ju knappast vidkommande heller som en del verkar tycka. Däremot så verkar det vara en tjurskalle som minsann vill tala om för poliserna vad de ska göra osv.

Olzki skrev:
Dock kan jag tycka att det känns lite olustigt att vissa förväntar sig att CHROLO ska kommentera händelsen till polisernas fördel. Han har ju rimligen ingenting med dessa individer att göra och personligen tycker jag att han ska ha en eloge för att han inte på något sätt undanhåller sitt yrkesval på detta forum.

/O
 

P-E

Guest
CHROLO skrev:
Jag tycker dock att filmen var grynig och hoppig. I de fall då jag själv videoövervakar trafik skulle jag skämmas över att komma till tinget med en film av denna kvalité.
Det såg ju ut att finnas gott om vittnen. Utan vittnen tror jag inte på en fällande dom.

De som är så roligt är att om man skulle vända på steken. En Polis lutar armen mot en persons bil, och frågar om det har sett något skumt. De blir arga och misshandlar Polisen.

Frågan är om det hade krävts vittnen eller filmbevis för att fälla de två?

Svar: NEJ!

Varför är det så? Ska inte alla behandlas lika i en rättegång? Såväl en luffare, som hora som advokat, Polis, brandman, rörmockare etc etc.

Seriöst erkänn brottet hur svårt ska det vara? Vem tjänar mest på att ljuga, Två unga Poliser som har livet framför sig eller en 64 årig man som snart går i pension? VARFÖR skulle han ljuga? Varför skulle Poliserna ljuga? Jo för att behålla jobbet och inte dra skam över Poliskåren.

Att säga att stackars åkte började och slog de, fast det gjorde han i de sekunderna då kameran inte tog bilder/filmade.

Så BILLIGT erkänn bara! De skämmer ju bara ut säg själva när de kommer med en sådan förklaring.

Har personligen aldrig stött på någon dum Polis, hoppas inte heller jag får göra det.
 

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
I filmen upplever jag ingripandet som våldsamt, men killen som står invid
börjar tanka bilen...

Den manliga Polisen hade tydligen utexaminerats 9 dagar innan händelsen...
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
GuW skrev:
Javisst, rätt åt gubbfan.
Om någon skulle lägga armen på min tjänstebil, då jääävlar!!!












Eller nå't
Nja, det var ju inte riktigt så jag menade.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Det är ju skrämmande att, som de sa på nyheterna igår, bevisning som i vanliga fall skulle räknas som stark bevisning inte går att använda i detta fall då det är poliser som står åtalade.

Förfan, det står ju två vittnen på andra sidan bensinpumpen!! Räknas inte dem?? Det är inte konstigt att förtroendet för det svenska rättssystemet och svensk polis bara går nedåt.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Santo skrev:
Förfan, det står ju två vittnen på andra sidan bensinpumpen!! Räknas inte dem??
Jo, de räknas och de kommer att höras som vittnen i rättegången. Saken har inte prövats än.

Det är fö praxis i svenska domstolar att man ska förutsätta att poliser talar sanning. Motiveringen är att de inte har någon anledning att ljuga, de har sas inget eget intresse att bevaka - till skillnad från t ex en tjuv eller en bestulen. Sen hjälper det inte att alla rättstjänstemän vet att poliser ljuger regelmässigt. Premissen är ändå att en polis håller sig till sanningen.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Markus skrev:
Jag förstår att de blir rädda, men de låter samtidigt brottslingar slippa undan. De har betalt just för att förhindra brott, inte för att vara rädda.

Men vi vet ju inte vilka omständigheterna var. Skulle du ge dig på ett gäng rånare beväpnade med automatkarbiner om du själv var beväpnad med en 9mm Sig Sauer? De kan sätta ett hundratal bulor i dig innan du ens kommit inom skjutavstånd med pistolen.

De har betalt för att förhindra brott, inte för att dö meningslöst.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
HönaPower skrev:
Oj oj....dom får se till att ha röven mot kaklet när dom ska böja sig efter tvålen nu då.... :hihi

Blir knivigare för tjejen, hon får väl ha en blöja av något slag. :rofl
Kul att poliserna på forumet har så dålig verklighetsuppfattning om deras proffession också. :tummenupp
 

P-E

Guest
Weho rätt åt de! Vilken jävla pakt de är, blåljuger i rätten och vittnar åt varandra också! De borde bli "bannade" så de inte kan få jobb som Poliser igen då de uppenbarligen sköter sitt jobb lika dåligt som jag sjunger.:D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
honkiie skrev:
dårom kåmmer ut så skarom få en omgång med kettingen!!!! :mad: :mad:

East Stockholm Ketting Jeng finns så klart reppresenterade på de flästa av sverjes anstalter, meddelandet har gott ut att dom ska välkommna snuttarna när dom kommer på fengelsett.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Markus skrev:
East Stockholm Ketting Jeng finns så klart reppresenterade på de flästa av sverjes anstalter, meddelandet har gott ut att dom ska välkommna snuttarna när dom kommer på fengelsett.


Fyfanken va snuttarna ska få kettingen i tacket. Jag känner en snubbe som känenr en annan snubbe som kan dra kettinagr som fan i tacket va lixom. Sånnt jälla liv asso.

:whip
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top