Polisen brukar gilla överv.kameror

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
CHROLO vad säger du? Jag väntar med spänning på dina kommentarer i frågan :D
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Tror inte han kommer komentera fallet, som ni säger så håller de varanndra om ryggen (vilket nog är lika i många yrken), det innebär nog att en som utalar sig negativt om de andra nog kan få problem med de övriga.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Vi får tänka på att de är individer. Vi kan inte dra in hela poliskåren pga vad några gör...


Var har jag hört detta innan :rolleyes:
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Blip skrev:
CHROLO vad säger du? Jag väntar med spänning på dina kommentarer i frågan :D

Jag såg filmen från övervakningskameran och har ju givetvis ingen anledning att ha någon annan uppfattning än er övriga här på forumet. Tänker inte försöka mig på att försvara rötägg inom kåren.

En viss reservation dock: Speglar filmen vad som verkligen hände? De "sanningsforum" som tidigare nämnts i tråden har jag ingen större tilltro till av den anledningen att i de fall jag själv varit med om ingripanden som beskrivits så kan jag inte känna igen något av det som skrivs.

Jag tycker dock att filmen var grynig och hoppig. I de fall då jag själv videoövervakar trafik skulle jag skämmas över att komma till tinget med en film av denna kvalité.
Det såg ju ut att finnas gott om vittnen. Utan vittnen tror jag inte på en fällande dom.
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Poacher skrev:
Tror inte han kommer komentera fallet, som ni säger så håller de varanndra om ryggen (vilket nog är lika i många yrken), det innebär nog att en som utalar sig negativt om de andra nog kan få problem med de övriga.

Jo du har ju koll, det märks! :kocko
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
UrbanTiger skrev:
På dom bara. Antalet våldsamma pensionärer ökar lavinartat. Lika bra att lära dom lite hyfs och uppförande direkct. Här i stan slog dom ner en panschis på gågatan och bröt armen av honom. Han hade gått ut ur fel dörr från en galleria så snuten trodde han var någon annan. Gubben fick tugga grus för det, rätt åt honom :gnissla
Jävla gubbe, han ska fan lära sig att använda rätt dörr, hoppas dom fick in ett
par schyssta njurträffar på han. :tungan
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Poacher skrev:
hahaha, där fick du in en poäng, jag håller med dig.

Klart övervåld från snutarnas sida (jo jag skriver snutar och inte poliser, dessa är inte värda att kallas poliser).
Man kan ju lätt förstå hur dessa reagerar i alla sammanhang som de känner sig hotade, eller vad det nu var fråga om.

Det är ungefär som när man hör vissa poliser klaga över sin farliga jobb, de har betalt för just det jobbet och det visste de när de utbildade sig till just poliser.

Sen angående det här med att de inte är så kvicka att spela duktiga när det är fara för dem själva, minns när det var ett väpnat bankrån i mina trakter för några år sen och jag lyssnade på polisradion, då lät de inte särskilt häftiga när de påträffade den efterlysta rånarbilen i skogen kan jag säga "Öh....jag backar iväg från platsen" med darrig röst.

Givetvis har du rätt i att det vore taktiskt rätt att kasta sig över en rånarbil utan rätt beväpning, utrustning o.s.v. Rånet du berättar om , utfördes det månne med hjälp av automatvapen kanske?
Min uppfattning skiljer sig från din vad det gäller taktiskt uppträdande, men du verkar ju ha koll.
:Bugar
För den som nu undrar, nej jag deltog inte i rånarjakten den gången.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Han 64-åringen kanske hade dålig andedräkt, luktade gammal ost eller nåt. I så fall kan man ju förstå poliserna lite bättre. Tyvärr så utelämnar ju media alla såna detaljer :)
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kollade på filmen nu, vilka jävla sopor :rofl
Hur svårt kan det vara att ta ner en 64-åring om man är två stycken med batong? Han kommer ju nästan undan, vilka amatörer. :lol Hade de där två killarna sagt till så hade de låst in sig i bilen och åkt hem.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
CHROLO skrev:
Givetvis har du rätt i att det vore taktiskt rätt att kasta sig över en rånarbil utan rätt beväpning, utrustning o.s.v. Rånet du berättar om , utfördes det månne med hjälp av automatvapen kanske?
Min uppfattning skiljer sig från din vad det gäller taktiskt uppträdande, men du verkar ju ha koll.
:Bugar
För den som nu undrar, nej jag deltog inte i rånarjakten den gången.
Inte en susning, det var bara ett exempel, tycker det kan låta lite väl tufft ibland när det talas med ofarliga personer.
Sen att du inte är en av de poliserna är ju bara bra, jag har för övrigt inte något problem med poliser, har inte ett sånt förflutet.

Vill minnas att de efterföljande bilarna stannade i nån halvtimma och väntade in förstärkning från en annan stad innan de åkte fram till rånbilen igen, men då fanns enbart bilen kvar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Poacher skrev:
Vill minnas att de efterföljande bilarna stannade i nån halvtimma och väntade in förstärkning från en annan stad innan de åkte fram till rånbilen igen, men då fanns enbart bilen kvar.

Jag förstår att de blir rädda, men de låter samtidigt brottslingar slippa undan. De har betalt just för att förhindra brott, inte för att vara rädda.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Markus skrev:
Jag förstår att de blir rädda, men de låter samtidigt brottslingar slippa undan. De har betalt just för att förhindra brott, inte för att vara rädda.
Jo de kunde ju åtminstonde övervakat det hela, nu var ju inte jag på plats ska erkännas, men men.
Jo jag anser som du att de har betalt för att ta vissa risker, och jag förstår att ingen vill dö för att spela hjälte.
Men det finns för få hjältar kvar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Poacher skrev:
Jo de kunde ju åtminstonde övervakat det hela, nu var ju inte jag på plats ska erkännas, men men.
Jo jag anser som du att de har betalt för att ta vissa risker, och jag förstår att ingen vill dö för att spela hjälte.
Men det finns för få hjältar kvar.

Det är ju inte direkt så de har vattenpistoler i bältet, men det kanske vore lämpligare för vissa av dem. :hihi
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Poacher skrev:
Jo de kunde ju åtminstonde övervakat det hela, nu var ju inte jag på plats ska erkännas, men men.
Jo jag anser som du att de har betalt för att ta vissa risker, och jag förstår att ingen vill dö för att spela hjälte.
Men det finns för få hjältar kvar.

Jag utgick givetvis ifrån att de bevakade platsen/fordonet elller vad det nu var frågan om.
 

Najde

I smoke (two stroke)
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha RD350
Poliser som beter sig sådär borde sjävlkart få sparken. Sen så ska de fråntas rätten att bli väktare också, internationellt.

Fattar inte att det kan få finnas sånna dära poliser. Själv så tycker jag att kravet på att en polis uppför sig enligt lagen ska vara mycket högre en för den vanliga medborgaren.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Sanningen finns nog någonstans mellan de båda versionerna.

Gubben säger ju till Aftonbladet "Jag slog tillbaks så gott jag kunde i självförsvar". Vilket väl borde kunna klassas som "våld mot tjänsteman" eller "våldsamt motstånd"?

Det kan hända att denne man vid ett flertal tillfällen kommit fram till dessa poliser berusad och gnällt över mopedisternas framfart. Dessutom så får man ju ingen vettig förklaring till varför han vägrade ta bort armen från polisbilen. Poliserna kan ju ha haft en jobbig dag och poliser är ju inte mer än människor så någonstans så har ju även de en gräns för hur länge de klarar av att behärska sig.

Men enligt det man kan läsa i Aftonbladet så var ju polisernas agerande helt klart olämpligt och de använde ett övervåld. Även åldringar kan vara ganska starka om de sätter den sidan till. Men jag kan inte tänka mig att det skulle ha behövts två poliser som slog med batong för att få in honom i bilen om det var det de ville.
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Jag tycker inte att man ska yttra sig om poliserna har gjort fel om man inte vet ett skit om vad som har hänt! Gubben ser ju ut som en gammal a-lagare, kan ha varit aggressiv och kan mycket väl ha gjort sig förtjänt av lite stryk.


Att poliser ljuger ihop historier är väl inte så konstigt, kan tänka mig att många här skulle göra likadant om en arbetskamrat gjorde lite fel i tjänsten.

Finns dock inte ord för hur mycket jag hatar poliser som gör så fast jag skulle nog inte vara mycket bättre själv...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top