...Att flyga helikopter runt fjällvärlden för att dela ut körförbud till turbomaskiner (för att någon illvillig själ informerat Skellefteås polischef att detta kan bryta mot helfordonsgodkännandet) är inte bara tveksamt. Det är ett urbota dumt och kvalificerat resursslöseri för att stävja något som kanske är ett brott men knappast ett samhällsproblem. Att man sedan inte har tid eller resurser för att komma när någon blir vapenhotad eller misshandlad en mil därifrån gör ju inte att ens respekt för dessa människor ökar...
Jag har införskaffat ett stycken fabriksny R1, så inom kort är det inkörning av kross-plejn motor såväl som inkörning av sig själv på kross-plejn motor som gäller. Mycket trevlig motorkaraktär, och jag har för mycket delar till sådana liggandes för att kunna hålla mig ifrån en.
Mmm, var det inte mycket liv kring det där under fjolåret, vill minnas Ammarnäs som särskilt utsatt? Inget skoj att typa om/regbesikta bara för att någon vill vara nitisk. Även en sugsläde kan ställa till med tillräckligt mycket om man vill busåka, turbon gör ju även släden tystare i bullerkänslig, naturnära miljö (jmf valfri 600/800 med trimpipa och framförd med pumpgas)... Vad jag vet har vi inte många dödsfall relaterade till turbomaskiner, desto fler till "pomillen" bland människor i en ålder då de borde vetat bättre?
Därmed är det lite för enkelt att hitta argument mot att lägga stora resurser och kostnader för att stävja denna form av "kriminalitet", då känns nykterhet och allmänt uppträdande desto viktigare.
Heja, om än jag gärna sett Dig på en scooter
ABS och TC? Blir intressant att höra Din åsikt om de hjälpmedlen. Hoppas att vi får tid till ett "V-botten TT" denna sommar, det lär vi ju hinna snacka om när det blir fikatajm. Ta med kalendern...