Nykan skrev:
Hur i helvetet orkar dom bry sig om trimmade mopeder :kocko
Det måste finnas vettigare saker för polisen att göra än att jaga mopeder? Eller har jag fel?
Jo jag tycker nog du har fel.
Det händer otroligt mycket olyckor med moppar. När man ser hur mopparna kör här hemma blir man förvånad att det inte händer fler!
Har mer än vid ett tillfälle fått tvärnita med bilen bara för att de där idioterna inte fattar det mest elementära trafikreglerna - så som att hur mycket man än vill så stannar inte 1800 kg plåtlåda på 2 meter.
Fysik regel nr 2. Bilar är hårda och tunga, moppar lätta och mjuka ==> Bilisten får inte ont så han har inte lika stort behov av att vara uppmärksamm på moppen. Och, enlig bilisten går en moppe i 45, och han handlar därefter, går moppen i 90 är det mkt mkt stor risk för krock!
Jag erfarenhet från båda sidor!
Jag lånade en 100 cc Scooter när min hoj var på service. Leapen gick i 90, men ser som en moppe, och alla bilsiter behandlade mig som en moppe. Helt sjukt farligt att köra en sådan där scooter!
Fan säkrare att wheela med motarden mitt istan...
Fast, frågan är väll hur effektivt det är med moped jagande poliser?
Jag körde trimmat hela min moppe tid, och även om jag fick le hem hojen (eller det som var kvar när fabro batong lockat av diverse delar) så inte lärde jag mig något!
Jag köpte "nytt" (bättre begagnat) och körde vidare...