Polisen! Hur skulle jag gjort i denna PANIK situation? (BILD)

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Ort
Kungälv/Göteborg
Hoj
GSXR-1000 K6
OKEJ då kör vi! Först bara... Fanns skäl till att jag inte berättade allt från början. Dels ville jag se intresset på tråden, och alla polis trådar m.m har ett mycket stort intresse! Jag skulle därför vilja be Swedie att skapa ett litet eget forum för typ crash och poils historir, för jag tror det finns fler som jag, som bara älskar att läsa om just dessa 2 ämnen. Tyvärr försvinner ju trådarna efter ett tag i mängden och det vore kul att ha dem kvar, särsklit nu när sökfunktionen är borta. Någon som håller med?

Så här gjorde jag:

Kände paniken krypa på, första tanken var invänta tills polisen åkt iväg. men insåg snart att när bilen framför kört ut, så skulle det vara min tur att köra ut, kan ju liksom inte stå still och vänta, för då blir polisen misstänk sam. Blinkar därför med min ända fungerade blinkers till höger =) kör in på väg nummer 2.

Väl inne där ser jag följade skylt T <- Dvs. vägen tar slut där inne. Kör in i det lilla samhället och hoppas på att inte polisen vände om efter mig. Ser 2 vägar till vänster. Samt tycker mig se att vägen tar slut rakt fram, väljer då den första. den är väl 100m lång och slutar med en vändrondell med en häck. Ställer hojen längs med häcken skymd och tar av mig hjälmen och går in mot huset (precis som om jag skulle dit) 2 steg in på grusgången som leder mot husets ytterdörr ser jag polisbilen smyga upp längs vändrondellen. Han får syn på mig och kör direkt fram till mig. Jag vänder mig lite oskyldigt om.

-#Hej är det din motorcykel,
-(ville säga nej men inser att jag står där med full mondering he he)
-jadå.
-#Din skylt syns lite dåligt samt du verkar sakna blinkers + att din blinkers blinkade ganska snabbt (fan också blir ju så när man saknar några blinkers).
#-Folk har börjat göra det till en sport att ta bort nummerplåten och köra ifrån polisen. Själv har jag slutat jaga dem då jag var med om en dödsolycka efter en smitning med motorcykel.

-Nja skylten syns allt om man tittar lite närmare kom runt här får du se.
-#Så säger alla tycker du att vi ser den bra nu?, den skall synas när du kör förbi mig också.

Då vi tittar på skylten snett bakifrån på ca 10m syns den plötsligt inte alls så där bra som den alltid gjort förut 10m rakt bakifrån. Jag inser ju själv då hur jävla kasst den egentligen syns ingen ide att börja käfta här.

-#försökte du gömma dig här eller känner du någon som bor här?
-Nej nej jag känner han som bor här (hjälp hoppas han inte kommer ut nu eller nått dumt (dörren stod öppen till huset)

-# Du vet väl att det är 1500 i böter på bara skylten va?
-oj är det så mycket, jag är ledsen har nyss köpt hojen och den var i detta utförande, har planerat att fixa skylten och blinkelserna skall jag åtgärda har just vurpat för några dagarsen och detta är första dagen jag är ute för att test om hojen fungerar som de skall i övrigt.

Sen berättar han att han kört mc i 25år och att han varit/är Mc polis osv. han är rätt trevlig och säger att han skall vara snäll mot mig och göra en flygande besiktning där jag endast får i uppgift att åtgärda problemen.

Jag skiner upp och säger att jag skall göra detta. Han sa dessutom att han lovat sig själv att inte vara snäll nått mer, då de flesta är jätte snälla när han är med och lovar fixa saker som polisen anmärker på. Sedan brukar han se dem ute på vägarna igen med samma fel.

Har väl missat en del små detaljer men kontentan är ändå att det finns schyssta poliser och att jag ändå gjorde helt rätt då jag inte åkte på några böter. Är lite imponerad av polisen hur han hitta mig så snabbt, då han bara inte kan ha sett vart jag svängde in.

Lite kul på slutet också, tog av vana på mig hjälmen igen då han var klar.

-# skulle inte du till någon du kände här?
-Ja just det jag (hjälp nu kommer han vakta mig och jag kommer tvingas plinga på.

Plan B blir att ringa ett samtal från mobilen vid hojen medans polisbilen till slut lämnar platsen.

:yoparty
 
Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
jag hade kört rakt fram dvs Rakt in i rondellen wheela till lite så man flyger upp i lulften när man träffar kanten sen hade jag sparkat sönder blåljusen på polisbilen medans jag flyger över den sen hade kört ifrån dem på alla 6 vägarna bara för att det e kul att retas med dom...:arsele
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
(hjälp nu kommer han vakta mig och jag kommer tvingas plinga på.

:rofl

hade varit roligt, går ju bra att ändra sig också "nä jag åker och fixar det här med en gång"

hade flyt tidigare då en polis körde efter mig när jag körde med trasigt baklyse i mörkret, det hade strulat ett tag men funka när jag åkte hemifrån då jag kollade(vilket var sant), polisen köpte det och åkte vidare, körde med gammalt skattemärke och när jag kom hem upptäckte jag att glömt betala skatten...., vet inte vad det kostar men man får kanske böta för det.
 
Last edited:

Tiilii

I slow down for whores,and thats a lie
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Fiddy
haha bra där... tror man behöver höra fler BRA incidenter om poliser
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
ookej, det va ju intressant. haha

Man kanske skulle börja skriva in alla sina historier här.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag hade lätt fejkat motorstopp..
polisen e van med konstiga reaktioner när folk ser dom.-.

sist dom svängde efter mig med caferäsen med nästintill osynliga bakblinkers o tok uppvinklad plåt så slog jag på en tvärnit framför bankomaten o vred hojen en bit ifrån. visst fick ta ut 100 spänn men de va de värt :D
 

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Paris
Hoj
Ninja zx6r
haha rolig historia :tummenupp , fan vad pinsamt om dom hade kommit ut ur huset :D.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jahopp... själv brukar jag fortsätta dit jag ska ändå...
Har polisstation ett par hundra meter ifrån mig o 80% av gångerna jag åker härifrån måste ja åka förbi där o de brukar komma poliser precis när man kommer glidande där ofta.

Peppar peppar så har ja iaf klarat mig hittills...

Men ja ska börja berätta om varje gång de kommer ut polisbilar från stationen o kommer o kör upp bakom mig...:tummenupp
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Med alla de där vägarna att välja mellan så hade jag antagligen svimmat av beslutsångest. Det eller så hade jag flippat helt och med full gas tryckt rakt in i sidan på polisbilen samtidigt som jag skrek "DU HAR VÄJNINGSPLIKT SNUTTJÄVEL!!1".
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Apråpå poliser.
Blev lasrad för första gången igår, på hojen dessutom.
Dom stog givetvis bakom en kurva där man inte kan se dom och precis där 50 väg övergår till 70väg..
Någonting (bikerintution) sa mig att ta det lugnt, så jag höll faktiskt 50 där :)
 

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Ort
Kungälv/Göteborg
Hoj
GSXR-1000 K6
:rofl

hade varit roligt, går ju bra att ändra sig också "nä jag åker och fixar det här med en gång"

hade flyt tidigare då en polis körde efter mig när jag körde med trasigt baklyse i mörkret, det hade strulat ett tag men funka när jag åkte hemifrån då jag kollade(vilket var sant), polisen köpte det och åkte vidare, körde med gammalt skattemärke och när jag kom hem upptäckte jag att glömt betala skatten...., vet inte vad det kostar men man får kanske böta för det.


Här var faktist en liten detalj som jag undvek att berätta om, ifall polisen skulle läsa detta, men jag gör det ändå, för jag tycker jag var rätt oskylldig.

Hade samma dag betalat in skatten (180kr) men när polisen stannade mig, så sa han:
-# HEY det står att den är oskattad, se själv

-VA sa jag, jag betaldade ju skatten idag.
-# har du kvitto på det?

-Nej jag betalade över internet

-# AHA, Då har pengarna alltså inte registrerats än och du har således inte betalt skatten och skall inte köra idag.

-Hey jag betalar alltid över internet och sista betaldagen var ju i slutet på denna månad och jag försöker faktiskt inte smita från 180kr det har jag råd med. (börjar tvivla lite på mig själv här, var det verkligen sista månaden hmm)

-# ahh ja du har rätt 180 är ju inte så blodigt. Ja ja du har ju i alla fall betalat idag.

-PHEW. (Titta de på lappen idag, Avställningen upphör 2007-06-28. Fordonet får inte användas efter 2007-07-19 om skatten inte bokförts som betald på vägverkets konto för fordonsskatt) Aj då =)

Som sagt, Polisen i Kungälv, kan vara riktigt vettiga! En vansinnes körning ifrån polisen hade nog varit betydligt mer dumt i detta fallet, visst har mycket kraft i en K6, men det var ju inte fortkörning saken gällde och körkortet hängde ju inte på en lös tråd. :yoparty
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
ni tror inte polisen läser forumet på sveriges populäraste mc-sajt :rolleyes: :confused: :arsele :tungan

kul endå, men fixa blinkersen nu då
 

Peter M

Notorisk återfallsknutte
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Yamaha FJR 1300 2008
Det är väl ändå en jävla tur att inte alla hojåkare åker omkring med avställda, oskyltade och skrotfärdiga hojar. Men en sak är ju säker att ju fler som gör det desto lättare lär ju politikerna ha att argumentera för ett totalförbud.:pannkyss

Kanske är något att tänka på
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Hmmmmm...vari låg paniken:va
Varför helt enkelt inte bara flytta ut nummerplåten om du nu inte kan stå för att den sitter fel?

Jag skulle ha kört precis som vanligt, varför skapa en situation av ingenting....
förmodligen hade dom skitit i dig om du bara kört som du tänkt från början, men skitit i att blinka.

Aternativt så skulle du tokburnat och passat på att smita i dimman :yoparty
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Du kör en GSXR-1000 K6, polisen troligtsvis en sur volvo lr saab...

E väll bara ta vicken landsväg som helst o titta lite på gasen så är det hejdå.
Sen är ju trafiken till fördel för dig enligt mig iaf, bra mkt lättare o ta sig om bilar med mc än bil.
 

körarrn

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Ort
blekinge
Hoj
ingen just nu
1. du kör ner i ett djupt dike och gömmer dig där

2. kört mot dom deras bilar e så slöa när dom vänder
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top