Polisen! Hur skulle jag gjort i denna PANIK situation? (BILD)

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag tror att en del också tycker det kan vara lite häftigt att utmana polisen,,,,,,, skit i polisen och åk dit du ska,

Se till att saker sitter på plats så skiter de i om du har en trasig lampa,,, var trevlig,,,,,,, 9 av 10 poliser är bra
 

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Det hade varit kul att veta hur "Klockringaren" eller vad han nu heter" hade fixat denna sits. Kanske tagit upp ett par ägg och kastat på polisernas vindruta så att de inte kunde se vart han tog vägen.:va
 

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Ort
Kungälv/Göteborg
Hoj
GSXR-1000 K6
Det är väl ändå en jävla tur att inte alla hojåkare åker omkring med avställda, oskyltade och skrotfärdiga hojar. Men en sak är ju säker att ju fler som gör det desto lättare lär ju politikerna ha att argumentera för ett totalförbud.:pannkyss

Kanske är något att tänka på

Kanske kan vara kul att se om hojen går att köra med innan man plöjer ner mer pengar på att köpa nya blinkers m.m. Hojen var dessuom inte avställd om du läser mitt inlägg en gång till, den var oskattad, ett misstag som jag faktist betalde och som även polien köpte då det var en normal polis.

Ang. skylten så skall jag åtgärda det, köpte den sån och har bara ägt den några veckor, och helt enkelt inte orkat lösa problemet, då jag itne fick med någon orginal hållare.
 

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Ort
HÄGERSTEN
Hoj
CBR 900 - 99
Lite OT. Träffade också på en trevlig polis härromdagen. Men jag körde mina 30 på 30:vägen, och det var bara rutinkontroll med lite blåsa och visa körkortet. Ingen superkontroll av hojjen som man blivit lite uppskrämd om att de gör =)
 

copse

Guest
Heh, skönt att det gick bra!

Har sett i flera trådar att folk skriver "självklart läser både snuten, domare, åklare, försäkringsbolag, ja t.om. din morsa om dina bravader på bakhjulet på detta forum"
Och kan inte låta bli att undra hur f*n folk vet det?

Finns det några som helst bevis för det?

Vet att det finns åtminstonde 1 som är polis som skriver här, men han verkar hur vettig som helst och är absoult inte här för att spana på folk och eventuella olagligheter.

Eller har jag helt fel?
 
Last edited:

BrutalMC

Gamling
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Växjö
Hoj
Ett par udda V-twin streetfighters... Å mer blir det!
Har ungefär samma upplevelse...

OKEJ då kör vi! Först bara... Fanns skäl till att jag inte berättade allt från början. Dels ville jag se intresset på tråden, och alla polis trådar m.m har ett mycket stort intresse! Jag skulle därför vilja be Swedie att skapa ett litet eget forum för typ crash och poils historir, för jag tror det finns fler som jag, som bara älskar att läsa om just dessa 2 ämnen. Tyvärr försvinner ju trådarna efter ett tag i mängden och det vore kul att ha dem kvar, särsklit nu när sökfunktionen är borta. Någon som håller med?

Så här gjorde jag:

Kände paniken krypa på, första tanken var invänta tills polisen åkt iväg. men insåg snart att när bilen framför kört ut, så skulle det vara min tur att köra ut, kan ju liksom inte stå still och vänta, för då blir polisen misstänk sam. Blinkar därför med min ända fungerade blinkers till höger =) kör in på väg nummer 2.

Väl inne där ser jag följade skylt T <- Dvs. vägen tar slut där inne. Kör in i det lilla samhället och hoppas på att inte polisen vände om efter mig. Ser 2 vägar till vänster. Samt tycker mig se att vägen tar slut rakt fram, väljer då den första. den är väl 100m lång och slutar med en vändrondell med en häck. Ställer hojen längs med häcken skymd och tar av mig hjälmen och går in mot huset (precis som om jag skulle dit) 2 steg in på grusgången som leder mot husets ytterdörr ser jag polisbilen smyga upp längs vändrondellen. Han får syn på mig och kör direkt fram till mig. Jag vänder mig lite oskyldigt om.

-#Hej är det din motorcykel,
-(ville säga nej men inser att jag står där med full mondering he he)
-jadå.
-#Din skylt syns lite dåligt samt du verkar sakna blinkers + att din blinkers blinkade ganska snabbt (fan också blir ju så när man saknar några blinkers).
#-Folk har börjat göra det till en sport att ta bort nummerplåten och köra ifrån polisen. Själv har jag slutat jaga dem då jag var med om en dödsolycka efter en smitning med motorcykel.

-Nja skylten syns allt om man tittar lite närmare kom runt här får du se.
-#Så säger alla tycker du att vi ser den bra nu?, den skall synas när du kör förbi mig också.

Då vi tittar på skylten snett bakifrån på ca 10m syns den plötsligt inte alls så där bra som den alltid gjort förut 10m rakt bakifrån. Jag inser ju själv då hur jävla kasst den egentligen syns ingen ide att börja käfta här.

-#försökte du gömma dig här eller känner du någon som bor här?
-Nej nej jag känner han som bor här (hjälp hoppas han inte kommer ut nu eller nått dumt (dörren stod öppen till huset)

-# Du vet väl att det är 1500 i böter på bara skylten va?
-oj är det så mycket, jag är ledsen har nyss köpt hojen och den var i detta utförande, har planerat att fixa skylten och blinkelserna skall jag åtgärda har just vurpat för några dagarsen och detta är första dagen jag är ute för att test om hojen fungerar som de skall i övrigt.

Sen berättar han att han kört mc i 25år och att han varit/är Mc polis osv. han är rätt trevlig och säger att han skall vara snäll mot mig och göra en flygande besiktning där jag endast får i uppgift att åtgärda problemen.

Jag skiner upp och säger att jag skall göra detta. Han sa dessutom att han lovat sig själv att inte vara snäll nått mer, då de flesta är jätte snälla när han är med och lovar fixa saker som polisen anmärker på. Sedan brukar han se dem ute på vägarna igen med samma fel.

Har väl missat en del små detaljer men kontentan är ändå att det finns schyssta poliser och att jag ändå gjorde helt rätt då jag inte åkte på några böter. Är lite imponerad av polisen hur han hitta mig så snabbt, då han bara inte kan ha sett vart jag svängde in.

Lite kul på slutet också, tog av vana på mig hjälmen igen då han var klar.

-# skulle inte du till någon du kände här?
-Ja just det jag (hjälp nu kommer han vakta mig och jag kommer tvingas plinga på.

Plan B blir att ringa ett samtal från mobilen vid hojen medans polisbilen till slut lämnar platsen.

:yoparty

Stannat (omkring 21-tiden en torsdag i juni) vid en vägkrog utmed E4:an i Småland. Jag hade precis plockat av mej hjälmen, vänder mej om och konstaterar att en polisbil står 2m bakom mej och båda i bilen tittar på min mattsvarta nakenraket. (En tidigare hoj, numera saligt hädangången...) Skylten väl synlig rakt bakifrån men inne i hjulhuset... Små E-märkta diodblinkers bra placerade... Ingen godkänd reflex, klarglas i bakljuset...
# - Din?
¤ - Ja...
# - Du får inte ha skylten i hjulhuset... Ej godkända blinkers... Har du nåt rött bakljus?
¤ - Höh? Jag trodde att det var synbarheten som gällde? Det sa killen som sålde hojen... (Nödlögn!) Jag har monterat blinkersen så de vet jag att de är godkända. Och bakljuset är original (Sant!).
<Inget svar, polisen plockar fram en digitalkamera och börjar fota. Kliver ur bilen och börjar fota resten av besten. Tyst en stund, blir lite skrynklig i ansiktet...>
# - Kan jag få se på körkortet? Den här MCn tycker jag inte skulle få köras på vägen! <Va? Håller på att ilskna till; på vilka grunder? Tekniskt sett vet jag att allt är tiptop! Han får kortet och lämnar det till sin kollega i bilen som börjar knappra på en dator. Hans min blir under tiden alltmer bister...>
# - Var bor du? Var kommer du nu ifrån? Vad jobbar du med? Kör du ofta den härs sträckan?<Nu börjar jag bli förvirrad; vad har allt det med saken att göra? Svarar efter bästa förmåga och lust, har svårt att dölja min irritation. Han får tillbaka mitt körkort ifrån kollegan med några kommentarer som jag inte hör.>
# - Du vet att det är böter på skylten?<Tonen låter helt plötsligt helt annorlunda!>
¤ - Ja, jag förstår det nu... <Då låter man ödmjuk tillbaka!>
# - Ta å fixa det så struntar vi i saken just nu. Kör försiktigt...<????>
¤ - Tack! Lovar!

NU börjar jag undra vad kollegan sa resp. var haken ligger? Tänker de ligga på lur på hemvägen? Jag skötte mej helt exemplariskt i de kvarstående 8 milen, såg inte skymten av dem och jag funderar fortfarande på vad som gjorde att de "friade" mej... Insåg han att jag var en gammal gubbe som bara är lite förvirrad eller? Oavsett, tack för generositeten! Och för att det finns ambivalenta poliser; "å ena sidan, å andra sidan..."

-------------------
Kåpa är till för dem som inte kan hålla sej kvar av egen kraft...
Och visst är det skönare naket?
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
förhalat och väntat in så att polisen åkte in i rondellen dvs hållt mig osynlig, sen skulle jag åka en bit efter och ta in på väg nr 2 OM nu inte snuten tog den(dvs gjorde en rondellurban:rolleyes:).

EDIT: läst hur du gjorde...tur med schysst polis:)
 
Last edited:

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Råkade ut för en MC-pölis 1994, som hittade tusen fel på hojen. Bland annat:

1. Saknas en backspegel
2. Saknas två blinkers
3. Signalhornet fungerar ej

Han sa såhär:

"Nu gör vi så här. Vi skriver inte någon bot, men du åker omedelbart till din lokala MC-handlare och rustar cykeln. Är vi överens?"

Jag svarade "ja" och gjorde faktiskt som vi sagt och hojen var fixad samma dag.

Så agerar en bra polis. Hojen blev ju fixad och det är ju det som är huvudsaken.
Självklart gjorde jag fel som körde runt med en risig hoj.
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
oj ja fan vilket trådlyft det blev.. sorry för det, glömde av mig med att jag var inne och kollade på äldre trådar
 

bialit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2007
Ort
sverige
Hoj
en snabb så in i helvete!
du skulle trimmat hojen till 1000 framhjulshästar. Sen skulle du kopierat digsjälv och kört in på alla vägar samtidigt (för att förvirra polisen). Sen skulle du åkt till polisstationen börnat sönder bakhjulet (mest för att vara diskret)
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
OKEJ då kör vi! Först bara...

Åj åj åj gosse, du både smiter och ljuger dåligt, dessutom känner dig lite skyldig och har lite dåligt samvete eftersom du tror att du lurade en polis, det är i alla fall så det framstår av det du skrivit. Se till att ha koll på dina prylar istället, kör inte med trasiga delar eller olaglig hoj med obetalda avgifter. Jag tänker mest på den stackars polisen som tvingades stå och skämmas för din skull, för att du är en sån slarver, för att du har sån dåligt koll på dina betalningar, för att du gör så tafatta smitningsförsök, och mest av allt för att de ljuger så dåligt. Tro inte för en sekund att en polis inte känner igen en lögnare, det är de enda människor de träffar hela dagarna, om du frågar mig så tror jag att han släppte dig mest för att han tyckte synd om dig.

edit.
Suck, dessa trådlyft. När man kör med omvänd ordning på inlägg, d v s yngst först, så blir det lätt att missa ursprungspostens datum. Och nu bidrog jag också till att hålla en gammal tråd flytande, sicken miss...
 
Last edited:

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
du skulle trimmat hojen till 1000 framhjulshästar. Sen skulle du kopierat digsjälv och kört in på alla vägar samtidigt (för att förvirra polisen). Sen skulle du åkt till polisstationen börnat sönder bakhjulet (mest för att vara diskret)

Och tutlurat.
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
HEHE SÅ 2007 pinku91 :tungan :tungan

Leta på senare trådar en 2004 LOL om du kan snart läggs väll in en över förmynddaaaaarrrrr spärr på dej :rolleyes: På SH (TS) ut o leta pokemon istället :banana ;)



//Robin


jag var inte här 2007 så jag får jobba ikapp :rolleyes:

(om det var så du menade..(?))
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
jag var inte här 2007 så jag får jobba ikapp :rolleyes:

(om det var så du menade..(?))

nee inte såå nu :va sh startades tidigare va ja minns inte ja va reggad här då, men det va server (knas)?? eller liknande va ja minns 2003- jaja ´( va inte me då) :D

ta det som det kommer :tummenupp

du har väll hittat icq ?? på sh ? om den lever :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top