AGE skrev:2517446Håller med om att det ser ut som att han tappar baken minst 2 ggr, men det är faktiskt din skyldighet som trafikant att lämna företräde och underlätta för utryckningsfordon. Sen om dom chansar väl mycket är väl upp till han som kör.
Ozzian skrev:2518921Om man bortser från att hojen kan varit stulen, killen var påverkad, flydde från ett mord, osv (vilket kanske skulle få mej att motivera polisens körning), så måste det väl ändå finnas gränser, rent juridiskt, för hur hårt de får förfölja?
På slutet av filmen hade de lagt in ett antal stillbilder som antagligen skulle "belysa" flykten, det var ju bara att de "glömde" några stycken som belyste (i mitt tycke) polisens övertädelser
espa skrev:2518531Hur kan man försvara att poliserna tar dom riskerna för att få fast en forkörare som inte ens körde speciellt fort, innan polisens ingripande utgjorde hojjen knappast någon större risk för någon efter polisens ingripande så hade dom riskerat allvarliga olyckor vid ett flertal tillfällen med möjlig dödsutgång dessutom höll hojföraren på att köra ihjäl sig,men du kanske tycker att det brott han utförde förtjänar ett dödsstraff.
Frågar du föraren av polisbilen så hävdar han säkert att ingen av bilderna är överträdelser, och nej, kameran ser säkert inte allt.AGE skrev:2518950Vad är överträdelsen i bild 1,4 och 5? i bild 2,3 ser det ju inte bra ut direkt, men å andra sidan så ser kameran bara en liten del av det föraren ser, det kan vi ju inte avgöra, det är ju helt upp till honom.
Ozzian skrev:2519016Frågar du föraren av polisbilen så hävdar han säkert att ingen av bilderna är överträdelser, och nej, kameran ser säkert inte allt.
Bild1: Kanske ingen öveträdelse, bara dumt, accelerera in på en cykelväg med möte av oskyddade trafikanter, förutsatt att kamaran inte sitter tillvänster i vindrutan så satte cyklisterna säkert hjärtat i halsgropen ett ögonblick, polisen hade tid att visa mer hänsyn (tycker jag).
Bild 4 & 5: Vurpar MCn blir han överkörd av en polisbil, iofs bra.. Om man vill få ett slut på jakten till varje pris och det kan man väl med facit i handen säga att de lyckades med ändå.
Min åsikt, eller hur man begår självmord på SH...espa skrev:2518531Hur kan man försvara att poliserna tar dom riskerna för att få fast en forkörare som inte ens körde speciellt fort, innan polisens ingripande utgjorde hojjen knappast någon större risk för någon efter polisens ingripande så hade dom riskerat allvarliga olyckor vid ett flertal tillfällen med möjlig dödsutgång dessutom höll hojföraren på att köra ihjäl sig,men du kanske tycker att det brott han utförde förtjänar ett dödsstraff.
Hej boys...!! Nu ska vi sluta spekulera det här med snutarna i Finland..det är ju bara så att klimatet i Finland ÄR mck tuffare än i Sverige och snutarna oxå....det är ju som nån sa här i forumet ..finska polisen vill vara som jänkarna....bra lr dåligt..det kan inte jag avgöra! men men kör försigtig grabbar...Strömma skrev:2519071Min åsikt, eller hur man begår självmord på SH...
Håller definitivt med om att poliserna utefter vad vi ser från kameran, vilket inte alls är detsamma som vad dom ser och kan överblicka själva, verkar fatta en hel del både korkade och idiotiska beslut. Trots detta är väl ändå mc-föraren som är orsak till jakten, och således ansvarig till att den fortsätter? Att dessutom starta den genom att köra om dom, det kan väl inte direkt anses som begåvat?
Vet inte om det skiljer sig i körkortskraven på olika orter, men jag måste definitivt ha missat något när jag tog mitt. För inte är det väl så att bara för att man har hoj-kort och gillar att köra fort ibland, så är det detsamma som att man får ett frikort från gällande regler och lagar?
Tycker man ska sluta att glorifiera dom som kör, eller försöker köra ifrån polisen. Det är givetvis med fara för både sig själv och andra, och i mina ögon är den som är orsak till jakten till största delen den som är mest ansvarig för utgången av den. Tuffa killar som gasar utav h-vete och bryter mot lagar som vi vet gäller oss alla, men att vara tuff nog att stå sitt kast och ta boten, nope. Fega ur är vad som gäller, för inte f-n är det tufft iaf...
Skönt att killen klarade sig rätt ok iaf, det kunde ha gått så mycket värre...
Hade inte för avsikt att spekulera i den finska polisens arbetssätt, även om jag redan innan visste att dom är betydligt hårdare/tuffare än här. Det enda jag avsåg var att jag tycker att man ska sluta att konstant se polisen som "the bad guys" i alla jakter, det är trots allt aldrig dom som är orsak till den. Att dom sedan kan ta både korkade och felaktiga beslut under jaktens gång, det är en annan sak.UKE skrev:2519952Hej boys...!! Nu ska vi sluta spekulera det här med snutarna i Finland..det är ju bara så att klimatet i Finland ÄR mck tuffare än i Sverige och snutarna oxå....det är ju som nån sa här i forumet ..finska polisen vill vara som jänkarna....bra lr dåligt..det kan inte jag avgöra! men men kör försigtig grabbar...
Strömma skrev:2519071Min åsikt, ......
Att dessutom starta den genom att köra om dom, det kan väl inte direkt anses som begåvat?
...
Kan säkerligen missa det vid en eventuell omkörning, det medges...Kawwa skrev:2528556Och du är så himla duktig så att du ser skillnad på en privatbil och en civilpolisbil???
Har inte påstått att omkörningen som sådan var speciellt allvarlig, skulle kunna ha gjort den självSkaD skrev:2528657Nog fan skulle jag också blåsa om en slö silver mondeo utan några som hellst tankar på att de skulle kunna vara en cevil polisbil.
Men det är väl bara att inse, vissa av er tycker ni är så duktiga och gör allting så rätt. Jag undrar hur eran mc körning ens blir rolig? utan omkörningar, hastighetsöverträdelser och utan någon som helst lek o bus.
Sen att han körde om i ca 90 på en 70 väg anser ju vissa tydligen vara ett hemskt brott? Larvigt ..
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|