2517569 Det var den mest vansinniga körning jag sett någon polisbil göra, dessa herrar måste blivit fotkommenderade efter den körningen då de chansade vilt i kurvor och över krön för att inte tala om när de körde nära140km/h inne i det som liknade villakvarter, tänk bara om ett barn cyklat eller sprungit framför dem
Jag anser att de drev upp ett vansinnigt tempo och tidigt borde förstått att denna jakt inte skulle sluta lyckligt då MC-åkaren tydligt visade att han ej avsåg stanna, Poliser skall ha bättre omdömme än vad dessa uppvisat. Det var ändå så att motorcyklisten körde om dem med låg hastighet när de påbörjade jakten i relativt tät trafik med fotgängare, cyklister och säkerligen även barn i närheten av vägarna de blåste fram efter. En motorcykel är ändå ett smalare fordon och därför är det sannorlikt att en MC löper mindre risk att köra på oskyddade trafikanter när den framförs i hög hastighet, sedan att den lät högt gör ju även att folk uppmärksammar den, Poliserna slog ju bara på sirenen lite sporadiskt enligt min mening.
Naturligtvis skulle motorcyklisten stannat i första läget men vem vet han kanske löpte risken att få de enormt dyra dagsböterna finnarna har