DaPirate
Gudomlig sporthojare
www.nofacemc.com hmmm Hur tänkte ni nu? Att man inte ser ansiktet på er när ni kör mc eller även när ni inte kör mc?? Tycket det känns otäckt i vilket fall, kanske därför Polisen stoppade er?
www.nofacemc.com hmmm Hur tänkte ni nu? Att man inte ser ansiktet på er när ni kör mc eller även när ni inte kör mc?? Tycket det känns otäckt i vilket fall, kanske därför Polisen stoppade er?
Mohahahaha
Verkligen tråkigt att du blev illa bemött. Det tänker jag inte försvara.
Att ha en liten skylt...
Varför?
Insåg för sent att det var Barkarby i kväll och hann inte dit denna gång (heller). Hade varit kul när jag för en gångs skull var ledig.
Det låter verkligen som väl avvägda resurser.. fem polismotorcyklar och två polisbilar för att tillrättavisa felaktiga färdriktningsvisare samt felaktig placering av registreringsskylt.
Vänta här!
Vem betalar nu dessa resurser? Jo det gör skattebetalarna.
Vill skattebetalarna att polisen ska lägga allt krut på att jaga färdriktningsvisare?
Lägg för *** resurserna på att jaga rattfyllon och mördare istället!
Eller varför inte klottrare och moppefuckon som kör som svin?
Det var det som vi betalade i kväll. 2x1500 kr för felaktig regplåt. 2 av 10 cyklar, INTE en fick blåsa...
Kan du förklara varför vissa poliser jobbar MED barkarby och andra MOT för mig för jag blir inte klok på det...
Killen köpte hojen i helgen, har inte hunnit fixa med den och körde till barkarby istället för att köra på gata idag sen åkte vi hem...
Synd att du missade det!
Det var det som vi betalade i kväll. 2x1500 kr för felaktig regplåt. 2 av 10 cyklar, INTE en fick blåsa...
Jag känner att jag får ge mig in i diskussionen eftersom man ändå är ute på Barkarby dessa kvällar.
Först och främst, kul Pippi att du var därute idag. Synd att du inte kom och hälsade, hade varit kul att träffas! Dock så är det inte jag ensam som sköter evenemanget, det är hela Samverkansgruppen (som ni vet innehåller Vägverket, Polisen, NTF, Bilprovningen, STR, SMC med flera)
Vi kan aldrig veta var polisen har tänkt att stå någonstans. Bara så att folk vet det, vi lurar inte folk till Barkarby för att det skall ske kontroller. En del har ju trott det tidigare.
Vi brukar säga att polisen är i faggorna eftersom de själva har talat om att så är fallet de dagar det är Stunt & Street. Det blev ju till och med så att Polis och Vägverket avstod tre kvällar med tanke på buset till och från banan.
Vi är rädda om detta evenemang, men när folk kör som galningar till och från banan så förknippas det såklart med Stunt&Streetkvällen vilket gör oss ledsna.
Alla måste ta sitt eget ansvar om vi ska kunna fortsätta. Vi gör detta för att det är förbannat kul och hoppas ju att ni tycker likadant om kvällarna.
Men vi gör det också för att vi har ett mål. Att få ner olyckorna ute i trafiken. Men utan er hjälp så går det inte.
// Jannica, representant Ignite MC - en del av Samverkansgruppen
Har funderat massor på varför det är så att en del är för och andra mot. Hör av mig när jag kommer på svaret.
Jag undrar verkligen varför en del lägger pengar på en regskylt som inte är godkänd i alla fall. Menar inte att vara besserwisser. Kan du förklara?
Alla ska ju få blåsa. även om det är extremt ovanligt att en mc-förare är rattfull.
Hur kommer det sig att 5 MC-poliser och 2 civilbilar stannar och gör kontroll?
Jag är bara så korkad att jag måste få fråga:
Hur går logiken när man begär att polisen inte ska haffa de som bryter mot lagar och förordningar? Ska de bara äta munkar? Ska de bara få jaga mc-tjuvar?
Jag är bara så korkad att jag måste få fråga:
Hur går logiken när man begär att polisen inte ska haffa de som bryter mot lagar och förordningar? Ska de bara äta munkar? Ska de bara få jaga mc-tjuvar?
Jag måste bara hålla med rubrikskaparen, Jag jobbade som instruktör under ett par år som Bike events fanns.
Vi åkte runt på dom flesta svenska motorbanor, och lärde vanliga svenssons en hel del om kurvtagning, inbromsning
etc. Vid ett av tillfällena tyckte vi att det hade varit bra om en eller flera mc poliser kunde närvara och prata lite om trafiksäkeret, skyddsutrustning, hastighet etc...
Men NÄ DÅ!, det poliskonstapeln i det tillfrågade länet svarar är att sådant där håller vi inte på med.
Utan han ville veta vilka banor och datum vi skulle ha körning, får då skulle dom passa på att ha kontroll utanför banan på den allmänna vägen...
Detta brevet skickades till tidningen Bike, som publicerade det i ett nr. (vet inte vilket nr bara)
Det är så här polisen arbetar tydligen...
Nicklas
Ut å åk på gatorna istället, varför ska man åka till barkarby å få böter för nån skitgrej?
Har funderat massor på varför det är så att en del är för och andra mot. Hör av mig när jag kommer på svaret.
Dock så är det inte jag ensam som sköter evenemanget, det är hela Samverkansgruppen (som ni vet innehåller Vägverket, Polisen, NTF, Bilprovningen, STR, SMC med flera)
Men vi gör det också för att vi har ett mål. Att få ner olyckorna ute i trafiken. Men utan er hjälp så går det inte.
// Jannica, representant Ignite MC - en del av Samverkansgruppen
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |