Polisen; Motverka inte MC-evenemang! Det blir bara värre på gatan då!

Status
Ej öppen för fler svar.

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
[/QUOTE]
Att inte kolla nykterheten på de man ändå har stannat är tamigfan tjänstefel.
Att stanna folk för att kolla nykterhet, men glömma att kolla blinkersarna är inte det.[/QUOTE]

Helt riktigt.

Du skrev mycket annat bra oxå. Jag tycker som sagt INTE att folk ska ut på gatorna och köra "för att ge igen". Har man olaglig hoj får man räkna med böter. Enkelt.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hur vore det om hojåkarna kunde bevisa att det inte finns något att anmärka på? Schysta plåtar, inga wheelisar framför snuten, inte hetsen att det alltid är dem mot oss.

Jag vet inte riktigt, känns förjäkligt om evenmanget skall gå åt fanders för att vi tappar besökare på grund av poliskontroller som gör att folk ser rött och drar till Skogis för att köra fort satan.

Har någon av er som blivit invinkade idag pratat med polisen och ställt era frågor ni har?

Har man inget att dölja borde det vara lungt. Eller känner ni er trakasserade?
Jag står inte på någon sida, men vill försöka kunna diskutera detta på en rimlig nivå och hoppas att den kan hålla sig så också.

// :(

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag försvarar inte de som har olagliga hojar(inkl jag själv).Polismännen måste väl göra sitt jobb,på order av byråkrater..Men har de ingen egen tankeverksamhet.kan de inte påverka sina gruppbefäl till att ändra beslut.Så funkar det på normala arbetsplatser iaf.Kan inte tänka mig att ett tiotal polismän som jobbade med detta ikväll tyckte de gjorde en meningsfull samhällsinsats,,eller?,,
Det är iaf ett av de bästa sätten att få mer "street-race" på gatorna igen.
Barkaby eventen är det närmsta en motorbana vi i Sthlm har vart på länge,synd om det kommer att försvinna,för det gör det om inte folk vill komma dit. :(

Pizzabagarn

Guest
Har någon av er som blivit invinkade idag pratat med polisen och ställt era frågor ni har?

Näääh, säger man fel sak till dem så lär det kosta minst 1500 spänn.
Men de var tydligen på gott humör ikväll så en av mina bekanta slapp böter men blev tvungen att göra ett spontanbesök hos bilprovningen för att främre blinkersglaset var mer åt det röda än det gula hållet.

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Hur vore det om hojåkarna kunde bevisa att det inte finns något att anmärka på? Schysta plåtar, inga wheelisar framför snuten, inte hetsen att det alltid är dem mot oss.

Jag vet inte riktigt, känns förjäkligt om evenmanget skall gå åt fanders för att vi tappar besökare på grund av poliskontroller som gör att folk ser rött och drar till Skogis för att köra fort satan.

Har man inget att dölja borde det vara lungt. Eller känner ni er trakasserade?
Jag står inte på någon sida, men vill försöka kunna diskutera detta på en rimlig nivå och hoppas att den kan hålla sig så också.

// :(

Vi var 2 av 10 hojar som hade fel regplåt. Det var det felen som vi hade i vår grupp. Inge buskörning av respekt för det som hänt under sommaren, inga wheelies inte för fort. Inte för högt.

Jag vill också hålla tråden på MOGEN VETTIG nivå, inte skit. Ingen ska sticka ut och göra saken värre pga mitt inlägg, tack på förhand.

Jag vill ha en bana i Stockholmsområdet och jag vill att eventen skall fortsätta. Jag vill oxå att polisen ska sluta MOTARBETA OCH FORTSÄTTA MEDARBETA!

Hade de stått 3-4 km bort hade det inte förknippats med eventet och då hade det vart en helt annan sak. Varav jag medvetet lade tråden som ny och inte i Street och stunt.

Jag försökte prata med polisen på plats men blev bemött med att de kallade på förstärkning i form av 5 mc-poliser...

Nu är det natti natti för min del. Återkommer i morgon (idag)

/Pippi

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nu är det natti natti för min del. Återkommer i morgon (idag)

/Pippi

En grej, som faktiskt en del hojåkare står ansvariga för, är just den här biten med att gasa som sjutton utanför området. Då förknippas det duktigt med Stunt & Street vilket inte är bra. Av den anledningen tror jag polisen har förstärkt sin beredskap och det var också anledningen till att polisen stod över tre gånger. Som jag skrev tidigare, eget ansvar.

Tack att du la det i en egen tråd. Det är viktigt att ta upp frågan. Jag är bara rädd för var vi kommer landa och rädd för att vi tappar projektet.
Nattinatti!

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Missförstå mig rätt, snälla.

Btw, Du är skyldig mig en Fanta sen Linköping.

Det gjorde jag säkert, ska läsa igen o se om jag blir klokare :)
Edit: det blev jag efter jag läst dina andra inlägg :tummenupp

Visst fasen, det hade jag helt glömt :huvet men självklart ska skulden betalas så fort tillfälle ges. Men räkna med att du får påminna mig :tummenupp

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fasiken Pippi, nu minns jag. Ni var ju typ två eller tre schnygga brudar som kom när jag snackade med Fritte. Skicka bilden nångång :p

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är bara rädd för var vi kommer landa och rädd för att vi tappar projektet.
Nattinatti!

Du menar att det blir inställt som den gången motorcyklisterna inte skötte sig?

Då tycker jag att motorcyklisterna ska ställa in för att inte poliserna sköter sig så är vi tillbaka vid spontanstuntandet i trafik igen, där vet ju alla spelreglerna.

Åker man till Street och stunt för att inte få böter för att man vill dra mot någon eller för att man vill köra på bakhjulet utan att få böter och det istället nästan säkert resulterar i böter för andra saker så kan det ju ur motorcyklistperspektiv kvitta var man håller till, då behövs inga samverkansgrupper och inhägnade områden med bullerkrav...

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Åker inte 9 mil enkelt resa en gång till för att bli trakaserad...

:fakta

Bifogat

• Mctur 080806 023.jpg
    Mctur 080806 023.jpg
    81.5 KB · Visningar: 539

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Hmmm – har funderat lite, även om jag inte var på plats just i kväll. Jag tror inte att någon riktigt förstår vilket jobb som ligger bak att få många store myndigheter, organisationer, klubbar att få till ett sådant samarbeta igång som Samv. Gruppen består av.
Det har absolut inte varit enkelt, och under resans gång har det varit upp till oss själva att ta hand om den tillit som vi trots allt har fått från alla håll.

Och om det nu retar upp med mini blinkers och reg. skylt´s – är det väl inget problem att skruva på ordentliga grejor till en stunt kväll – och åka Ok till och från!

Vi har mycket goodwill hos polisen, och där vart den finns tycker jag att vi ska ta bra hand om den. Jag är övertygad om att det är lika viktigt för dom att visa att dom hade rätt med att ge oss tilliten!

BB och alla Ni övriga som lägger så mycket kraft i detta – hoppas Ni håller på i fortsättningen.

RawLion

Kungen av kallstarter
Gick med
27 May 2006
Hoj
Yamaha YZF 750R
samma råd som transportförbundets höghöns sa: skriv inte på några böter & ta det i tinget istället! (blir inte mer böter för det & det är kostnadsfritt att gå till tinget om du är medborgare i detta land obs! ej ev. böter för dom får du)
om alla vägrar att skriva på så får dom så mycket att göra att det inte går att lösa under er livstid. (& då kanske man siktar in sig på de brott som ÄR ett problem istället för "kassan" E4:a mm. dvs.)
Om du/ni kör som svin ta era böter & knip trut!
för skit som icke E-märkta glas osv. skit i & skriva på. (du är INTE skyldig att skriva på nåt här på jorden om du inte vill)
jag kör lastbil & har froterat mig mycket med trafikpolisen & jag vägrar skriva på nåt. (en polis är inte nån dommare & han/hon kan bara "dömma" dig om du skriver på för då är det klappat & klart)
blir så matt att se gamla ryssbilar rulla förbi kontroller medan tax. S-fordon får snällt rulla in för en titt. (& förhoppningsvis lite böter då till staten)
De hittar ALLTID nåt....spelar ingen boll om det fordonet du kör är nytt el. beg. (det är ju konstigt nog alltid en tolkningsfråga men vem säger vad som är det som stämmer?)
de som sabbar & svinar så fort det finns tillfälle kan gott ha polisen i hasorna men det är ju alla som får ta skiten sen.

mvh johan

Ville bara lyfta upp vad Johan skriver.

Enligt polisen som lasrade mig för några månader sen så kostar en rättegång 32000 kr. Du behöver INTE infinna dig trots skrämselbrev från åklagaren och du behöver INTE betala mer än böterna om du finnes skyldig. Du får även ett par månaders uppskov med böterna.

Men...Du har en chans att klara dig och du skickar en signal att det du är less på fartkontroller när det finns betydligt större användning av vår polisstyrka.

Det damp ner ett bötesbelopp på 2400:- efter rättegång för den fruktansvärda hastighetsöverträdelsen 106 km/h på Sveriges största väg E4:an (det är 90 på vissa sträckor). Helt OK eftersom jag blev inte blev dömd av polis/domare/bödel (Judge Dredd) vid vägkanten men det som stör mig att polisen sket fullständigt att ta nykterhetstest på mig.

Han hade bara direktiv från ledningen att ta så många fartsyndare som möjligt.

SKRIV ALDRIG PÅ!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hmmm – har funderat lite, även om jag inte var på plats just i kväll. Jag tror inte att någon riktigt förstår vilket jobb som ligger bak att få många store myndigheter, organisationer, klubbar att få till ett sådant samarbeta igång som Samv. Gruppen består av.
Det har absolut inte varit enkelt, och under resans gång har det varit upp till oss själva att ta hand om den tillit som vi trots allt har fått från alla håll.
"Vi" (sporthojskollektivet) har väl inte fått någon tillit alls av Polisen?

Galne Dansken skrev:
Och om det nu retar upp med mini blinkers och reg. skylt´s – är det väl inget problem att skruva på ordentliga grejor till en stunt kväll – och åka Ok till och från!

Det är ännu mindre jobb att åka som hojen är till Skogis.
Alltså kommer folket att göra så istället.

Galne Dansken skrev:
Vi har mycket goodwill hos polisen, och där vart den finns tycker jag att vi ska ta bra hand om den. Jag är övertygad om att det är lika viktigt för dom att visa att dom hade rätt med att ge oss tilliten!
Vaddå godwill, vaddå tillit?
Vad består godwillen och tilliten i?
Att dom inte bötfäller innanför grindarna på barkaby?

Galne Dansken skrev:
BB och alla Ni övriga som lägger så mycket kraft i detta – hoppas Ni håller på i fortsättningen.

Faktiskt det enda jag håller med dig om!
Fortsätt med träffarna och samverkansgruppen UTOM Polisen.
Polisen har klargjort att dom inte är beredd att ge något alls till arrangemanget.
Vad tillför dom innanför grindarna?
Mäter dom sluthastigheten på strippen?
Plockar dom skräp efteråt?
Säljer dom korv?
Eller står dom bara där och hummar och antecknar vilka som har varit, vilka som har miniskylt/blinkers där, för att sedan be kollegorna utanför grinden att stoppa dom utanför?
Och attans om någon av dom som har kört där inne (som polisen har koll på) kör för fort på utsidan sen, då ska minsann inte polisen låta träffarna fortleva...

Last edited:

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Hej;

Måste nog ansluta mig till de som tycker att det är fel av polisen att bötfälla folk vid ett sånt tillfälle.
Bötfälla de som har miniblinkers, miniskylt och ej godkända hojar, för all del, men för guds skull satsa resurserna FÖRST på det som är av störst betydelse för samhället och säkerheten, sen kan poliserna vara ute i en "show of force" och göra såna enkla kontroller. Ingens liv hänger på en miniskylt eller miniblinkers som blinkar snabbare än de borde göra.

Synd att ni blev bemötta på det sättet som du beskriver Pippi.. det är bara att beklaga att vissa poliser och myndigheter ser på mc-folket som potentiell kriminell folk som borde diciplineras och det hårt!

Mvh
Dio

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Man blir bara irriterad av allt man läser, tycker det är så jäkla synd att det ska bli så här. Fan kan inte snuten göra nåt vettigt? De gjorde ingen nytta den dagen av det jag läser och upplev av dem de andra gångerna jag närvarat på barkarby. Inte det minsta nytta, f*cking gris h*rungar. Nästa gång blir det att brassa helvete så fort man ser dem, då får man i alla fall lite nöje ifall man inte lyckas smita. Men att sköta sig o vara den tråkiga som försöker visa god anda och ändå blir bemöt på detta sätt förstår jag mig inte. Nä dra ifrån dem och om ni blir stannade skriv inte på nåt skit.

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Jävla idiotgrisar dom är asså..riktigt omogna blåbär!

Slösa onödiga resurser på att kolla struntsaker..ne fyfan

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
Man blir bara irriterad av allt man läser, tycker det är så jäkla synd att det ska bli så här. Fan kan inte snuten göra nåt vettigt? De gjorde ingen nytta den dagen av det jag läser och upplev av dem de andra gångerna jag närvarat på barkarby. Inte det minsta nytta, f*cking gris h*rungar. Nästa gång blir det att brassa helvete så fort man ser dem, då får man i alla fall lite nöje ifall man inte lyckas smita. Men att sköta sig o vara den tråkiga som försöker visa god anda och ändå blir bemöt på detta sätt förstår jag mig inte. Nä dra ifrån dem och om ni blir stannade skriv inte på nåt skit.

OT OT OT OT OT

Bullysile skönaste vataren till ditt nick :tummenupp :tummenupp

robert77

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
KTM 990 Adventure R
Pippi skrev:
En fråga som polisen kanske kan svara på;

Hur kommer det sig att 5 MC-poliser och 2 civilbilar stannar och gör kontroll? Har ni inte någonting bättre för er? Typ kolla nykterhet på folk som är ute och kör? Det bemödade ni er inte med att göra på oss…

Jag kan svara på det:
tänk dig att du går ut i skogen o plockar bär. du ser ett bär o 1h senare hittar du ett till ELLER går till ditt ställe o hittar hur mycket som helst.
det är klart du går dit.

Polisen är ju smart, de får ju in mer fika pengar om de kan åka till ett ställe o kan dra in några hundra tusen i stället för att ta en livsfarlig berusad lastbilschaffis men bara få en på en natt

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Vi var ett gäng på lite drygt 10 hojjar från www.nofacemc.com som blev stoppade vid Hjulsta korset när vi var på väg mot Barkarby vid 18.00.
5 Polishojjar och 2 bilar..
Körde in framför oss i rödljusen och vinkade in oss på sidan.
Resultatet blev böter för vissa för blinkers, felaktigt placerad skylt m.m

De har tydligen inget annat att GÖRA!!!!! Vad lider de av??:mad:
Borde som sagt kolla Nykterhet istället..
Men nej nej.. Hojjar är det största Kriminaliteten i SVERIGE

men ge fan i modda med grejjjer som inte är godkändt då. folk får ju skylla sig själva när de gåller sånt också.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag tycker också att miniskylt och blinkers är skitsaker, men att gnälla över att man blivit bötfälld för något som alla vet är fel är ju bara löjligt.

Jag vet att Pippi mfl. säger att det inte var böterna som var det jobbiga men vad var det då som var så otroligt jobbigt och traumatiskt?

Ni hade ju förmodligen aldrig ens blivit stoppade om hojjarna haft allt rätt från början....

Att polisen gör tillslag vid dessa kvällar kan jag förstå uppfattas som kontraproduktivt, men polisens mål med dessa kvällar kanske sträcker sig lite längre än att bara få bort buset på gatan aktuell kväll.

Och de som hotar med att bara därför de blir kollade en sån kväll så ska de "brassa helvete" vid Skogis och Bollmora nästa gång är så omogna så det gör de vare sig de blev stoppade eller inte.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...