Känner mej lite kluven inför detta måste jag säga. Självklart förstår jag att polisen har en uppgift att stävja brottslighet, och här har vi en träff där många åker med ljudliga system, miniblinkers, småskyltar, etc. Visst må man tycka att vi får stå vårt kast då vi vet att det "olagligt" och helt enkelt se till att vi har hojar i skick för besiktning när vi ska till Barkarby.
Sedan har vi den andra aspekten och det är att polisen är med i samverkansgruppen där målsättningen vad jag förstått är att öka trafiksäkerheten och få bort busandet från vägarna. Nyckelordet är då att polisen är med i denna grupp med denna målsättning. Jag i det hänseendet att man från polisens sida ser till att så många som möjligt känner sej manade att komma dit, lära sej hantera hojen bättre, bli bättre på att bromsa, utan risk för att åka på ombesiktning/böter i ljuset att kvällarnas målsättning. Det finns ytterligare ca 360 dagar per år det går att spela det rävspelet, för det är ingen tvekan om att alla som byter blinkers och system vet att man kan få en bot/obesiktning förr eller senare.
Tror inte heller folk orkar mecka kanske en, två, tre timmar för att göra konstapeln glad för att få ett par timmar på Barkarby. Mao, kommer polisen fortsätta med dessa besök utanför grindarna tror jag Barkarby självdör som event.
Det nämndes tidigare, (ej denna tråd) att polisen skulle vara på plats och göra påpekanden på inne på området och att man skulle kunna bli nekand att få medverka igen om det inte fixades. Dvs lite mjukare, lite mer dialog, allt för att få dit folk, få en mjukare stämmning, mer dialog och ha samverkansgruppens målsättning i fokus.
Sist men inte minst är jag en av dom som blir oerhört provocerad av att det läggs krut på att ta hojåkare på löpande band av ovan nämnda orsaker när INGEN polis rycker ut på inbrott, etc. Dvs nu finns plötsligt resurser för något jag tror många anser vara "ringa" brott...
mina 5 c...