Fördelen med stulna bilar är väl att ägaren åtminstone har körkortÄnnu jobbigare för oss som åker runt i stulna bilar...
Fördelen med stulna bilar är väl att ägaren åtminstone har körkort
Körkort? här hört om detta men vet inte riktigt vad det är.
Är det så enkelt att komma undan tullarna? Kommer ihåg när de infördes hur folk spånade på lösningar från värsta Bondfilmen. Allt för att slippa betala trängselskatten. Att bara dra igenom med förtäckta skyltar borde väl innebära att man automatiskt blir inplockad och bötfälld.
Man kanske skulle infört bommar som utomlands vid vägtullarna och skapat lite mer trängsel med en eller ett par filer där de med avtal kan köra igenom i lägre fart och bommarna öppnas automatiskt.
Är det enkelt att fuska faller ju hela systemets trovärdighet.
Nja, de bara sätter en keps över skylten. Helt lagligt.
Nej inte helt lagligt, klassades som farligt utstickande föremål och ytterst få har det numera.
Not sent from an iProduct...
Intressant, jag missade det knepet. Lyckligtvis flyttade jag från stan innan det blev realitet. Var det inte så att det fanns vägar in där man undvek tullstationerna helt och hållet via bussvägar? Man slutar aldrig förvånas över vilka rättshaverister folk förvandlas till när de fått nog. Det fina med svensken är att han fogar sig rätt fort. De allra flesta har väl numera ställt sig i ledet och betalar och ser glada ut?
I mitt fall var jag rätt nöjd trots allt att det finns något som heter trafikskadeföreningen.
Finns det något som heter så? Ja googlade men kammade noll. En mängd människor pratade om nämnda förening däremot. Är det inte Trafikförsäkringsföreningen (TFF), som tar skadorna? Inte kul att betala till men gött att det finns försäkring som täcker när man råkar illa ut, eller för annan om man sjabblat. (Det sistnämnda är naturligtvis en ren hypotes).
Trafikförsäkringsföreningen så heter det givetvis. Tack för rättelsen
Inte ute för att anmärka, blev osäker.
Fridens
När du köpt ditt 72a kellogspaket kommer det en plastig sak i botten på förpackningen. Det enda du gör nu är att du ritar in dig själv i den tomma vita rutan.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|