Polisens nya övervakning

Fes-Gr1s

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2011
Hoj
Hynda
Jag tycker det där systemet är bra. Bättre än att stå och hålla hastighets kontroller hela jävla tiden på E4an iallafall.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Tror inte att poliserna uppskattar den nya tekniken, för nu är dem tvugna att börja jobba...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Några år till bara sen är det bara att sälja av allt man har och sen flytta till ett ställe där man fortfarande har lite integritet och panikångest säkerhetstänket inte gått för långt. Stålarna räcker tills det är dags för pension och då flyttar man hit igen får bostadsbidrag och åker färdtjänst. Problem solved:tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vill man åka tillbaka 10- 20 år i utbyggnaden och modernt säkerhetstänkande så får man flytta norrut inåt landet eller utomlands.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Enligt 18.00 nyheterna på SVT1:

Söker bilens registreringsnummer mot en databas på 1 sek. Verkar synnerligen vara ett effektivt vapen. Till skillnad från England så sparas inga uppgifter i något register och det är inte heller sökbart. Enligt polisen låg integritetskränkning.

Hoppas nu att polisen inte är så lata att de inte inte kollar upp fordonen systemet varnar för.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Är det så enkelt att komma undan tullarna? Kommer ihåg när de infördes hur folk spånade på lösningar från värsta Bondfilmen. Allt för att slippa betala trängselskatten. Att bara dra igenom med förtäckta skyltar borde väl innebära att man automatiskt blir inplockad och bötfälld.

Man kanske skulle infört bommar som utomlands vid vägtullarna och skapat lite mer trängsel med en eller ett par filer där de med avtal kan köra igenom i lägre fart och bommarna öppnas automatiskt.

Är det enkelt att fuska faller ju hela systemets trovärdighet.

Nja, de bara sätter en keps över skylten. Helt lagligt.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nja, de bara sätter en keps över skylten. Helt lagligt.

Intressant, jag missade det knepet. Lyckligtvis flyttade jag från stan innan det blev realitet. Var det inte så att det fanns vägar in där man undvek tullstationerna helt och hållet via bussvägar? Man slutar aldrig förvånas över vilka rättshaverister folk förvandlas till när de fått nog. Det fina med svensken är att han fogar sig rätt fort. De allra flesta har väl numera ställt sig i ledet och betalar och ser glada ut?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Intressant, jag missade det knepet. Lyckligtvis flyttade jag från stan innan det blev realitet. Var det inte så att det fanns vägar in där man undvek tullstationerna helt och hållet via bussvägar? Man slutar aldrig förvånas över vilka rättshaverister folk förvandlas till när de fått nog. Det fina med svensken är att han fogar sig rätt fort. De allra flesta har väl numera ställt sig i ledet och betalar och ser glada ut?

Jag kan iaf ställa in GPS på att undvika betalstationer. Det blev lite roliga snirkliga omvägar i Stockholm när jag testade att slå på det.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
I mitt fall var jag rätt nöjd trots allt att det finns något som heter trafikskadeföreningen.

Finns det något som heter så? Ja googlade men kammade noll. En mängd människor pratade om nämnda förening däremot. Är det inte Trafikförsäkringsföreningen (TFF), som tar skadorna? Inte kul att betala till men gött att det finns försäkring som täcker när man råkar illa ut, eller för annan om man sjabblat. (Det sistnämnda är naturligtvis en ren hypotes).

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Finns det något som heter så? Ja googlade men kammade noll. En mängd människor pratade om nämnda förening däremot. Är det inte Trafikförsäkringsföreningen (TFF), som tar skadorna? Inte kul att betala till men gött att det finns försäkring som täcker när man råkar illa ut, eller för annan om man sjabblat. (Det sistnämnda är naturligtvis en ren hypotes).

Trafikförsäkringsföreningen så heter det givetvis. Tack för rättelsen :tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Inte ute för att anmärka, blev osäker.

Fridens

Jag förstod det. Hade problem att komma på vad det hette igår när jag skrev inlägget, men tog aldrig google till hjälp. Då blev det som det blev. Bra att det blev utrett så att ingen annan sitter där och funderar på vad jag syftade på.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
När du köpt ditt 72a kellogspaket kommer det en plastig sak i botten på förpackningen. Det enda du gör nu är att du ritar in dig själv i den tomma vita rutan.

Detta har fungerat för mig i över 9år :D men jag skissade in Dr Snuggles :D

Men det blir jobbigt framöver med nästa bil :gnissla får ställa den på polaren så kanske man får behålla sitt kellogs körkort ett tag till :banana

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping