Polisens nya metod!!!!!

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
en kompis var ute och körde. han berättade att han körde som ett as den dagen. över hastighetsgränserner bakhjulsåka o stoppies...

enda han noterade var en annan sport hoj som hände på, inget speciellt med det tänkte han.
andra hojjen hänger med ett tag till tills han kommer fram till en rödljuskorsning.
snabbt som fan kommer den andra föraren fram vrider av tändingen tar nyckel. "nu är det slutåkt för dig" lagen långa arm...... civil snutar på hojjar. haha slutat jaga hahhaha ny metod kallad det.

åkte nyss till berga hänger en tourer bakom mig jag kör 119 på 90 väg.
ser att han hakar på efter mig tänkte vafan e detta. han kör pp berdvid mig samma histpira där flashar med polisbricka.... smack 3200 kr böter....

så man måste tänka sig för nu... ville bara dela med mig så ingen annan åker ut för samma sak

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Jag måste ändå säga att det är jävligt bra gjort av polisen. Dom hetsar inte till något roadrace, kommer fram när man står stilla. Helt odramatiskt tar de nycklarna och sedan är det kört. :tummenupp

Sedan är det ju jävligt trisst när det händer en...

IronMike

Guest
Låter som polarn ..eller så är det en till som trillat dit så snöpligt :(

Och igår kväll figurerade det en "mystisk" typ i goretex vid tyresö-rakan, han hade komradio och en liten antenn som stack ut (jag såg inte komradion, men lade märke till "hightech-hjälmen"), på hjälmen fanns det ngn blå & röd lampa som lös. Cbr 1000f, en ny, tror jag det var. MED slipon, tror även att den hojjen hade som polarn blev stoppad av :näsblod

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Låter som polarn ..eller så är det en till som trillat dit så snöpligt :(

Och igår kväll figurerade det en "mystisk" typ i goretex vid tyresö-rakan, han hade komradio och en liten antenn som stack ut (jag såg inte komradion, men lade märke till "hightech-hjälmen"), på hjälmen fanns det ngn blå & röd lampa som lös. Cbr 1000f, en ny, tror jag det var. MED slipon, tror även att den hojjen hade som polarn blev stoppad av :näsblod

:D Säpo wanabe poliser som försöker nästla sej in:D :gnissla

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Flashar med polisbricka???
Fick du en riktig bot också eller en kontant i fickan bot??
Finns ju ett gäng som går runt i Sthlm och visar falska brickor och skall ha pengar för vissa böter eller visa-kort för att kolla så allt ser okej ut...:arsele
Kanske även tagit sig ut på vägarna...vad vet jag??

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Note to self: Ha alltid en reservnyckel med...just in case...

Och en kamera för att dokumentera den mycket snopna konstapeln som tittar förbryllat på den nyligen konfiskerade nyckeln...

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
blir att sätta fast en liten vajer med en kabinhake som man sedan fäster nyckeln i så dom inte kan ta nyckeln, förresten får dom verkligen ta nyckeln från en?

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1 01-
blir att sätta fast en liten vajer med en kabinhake som man sedan fäster nyckeln i så dom inte kan ta nyckeln, förresten får dom verkligen ta nyckeln från en?

Ja eller så får man alltid ha med en molotow Cocktail i bakfickan så man kan kasta bakom sig!!:yoparty

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
@trådskaparen :
Dröm vidare....
En vacker dag så kör du kanske egen hoj också.:D

stackare kan du inte inse att jag har rd med en ducce

och för den andra perosnen som komentera varför ja inte körde ifrån jo jag satt på min yzf-125 från 08 och det går inte att köra ifrån polisen då

och ja jag sk hämta min cbr1000rr från 05 pååndag....

la inte på minne exakt vad han körde men touring av något slag liknande transalpen tyckte jag. vart mest förbryllad bara när han kom. grå grön cykel var det med liten siren på vänster sida hade han. äldre konstapel som hade varit mc polis i 33 år sa han. hade även sttoppat 2 bilar när jag var på väg hem från ÅKERBERGA vid yttre rondellerna..

Flashar med polisbricka???
Fick du en riktig bot också eller en kontant i fickan bot??
Finns ju ett gäng som går runt i Sthlm och visar falska brickor och skall ha pengar för vissa böter eller visa-kort för att kolla så allt ser okej ut...:arsele
Kanske även tagit sig ut på vägarna...vad vet jag??

riktig bot den ligger i plånboken just nu svider bra mycket.

Last edited:

krokodilracing

Brum Brum
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Hornet -07, Aprilia Pegaso 650 -96
Men fyfan vad dom ligger å trålar fram å tillbaka på infarterna mot stan.
Tycker man nästan dagligen ser ngn. som stoppats av en civilare, hur var det med det där att poliser ska synas för att få ner hastigheterna. Sabla talibancivilare....

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Mustafas_Inn: Prova att använda stavningskontrollen innan du postar. :)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Men fyfan vad dom ligger å trålar fram å tillbaka på infarterna mot stan.
Tycker man nästan dagligen ser ngn. som stoppats av en civilare, hur var det med det där att poliser ska synas för att få ner hastigheterna. Sabla talibancivilare....

Bara lämna trafikerade områden i hyfsat laglig hastighet och sen köra som du vill på dom otrafikerade(roliga)vägarna och kolla vad man kör om och vad som står efter vägen.

Åker säkert dit till slut men det tar en bra mycket längre tid än att leka i hårt trafikerade områden.

Henrik

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...