Polisens nya metod!!!!!

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
Förstår inte vad du menar?
Jag menar bara om man kör en bombrepa, vet inte vad du och din kompis kallar det???????
Då åker man inte fast av nån polis........:yoparty
 
Last edited:

krokodilracing

Brum Brum
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet -07, Aprilia Pegaso 650 -96
Bara lämna trafikerade områden i hyfsat laglig hastighet
Helt riktigt. Men man börjar blir orolig om antalet civila hojjar ökar, man tråcklar sig ju te.x fram mitt i stan när köerna står stilla, snart så åker man väl dit när man sakta kör förbi en stillastående kö i blekholmstunnelns väggren... uack... förföljd till jobbet å när man parkerar så e de inte parkeringsvakten som tar nyckeln utan en förklädd förrädare :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Helt riktigt. Men man börjar blir orolig om antalet civila hojjar ökar, man tråcklar sig ju te.x fram mitt i stan när köerna står stilla, snart så åker man väl dit när man sakta kör förbi en stillastående kö i blekholmstunnelns väggren... uack... förföljd till jobbet å när man parkerar så e de inte parkeringsvakten som tar nyckeln utan en förklädd förrädare :)

Förstår vad du menar,kört mycket i stock(tok)holm(trafiken) men inte hoj dock så önskade man att det var hoj man hade då,går ju inte att ta sig fram i rusningen!

Får väl hoppas att dom ser nyttan i att man hanterar trafiken på det sättet så länge man gör det på ett sansat sätt och att det inte är värsta paragrafryttarna dom sätter på hojarna.

Inga probs i KD dock,finns alternativ till bilinfekterade vägar här och motståndsrörelsen åker företrädesvis målat så det känns ganska lugnt här.

Henrik
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är inte det 92hp på 218kg? Det är väl inte fullt så hårresande?

Låter som en 4hk starkare och 8 kg tyngre verision av min RD,skrämmer inte direkt slag på någon men har lämnat en retta bakom mig på en kul väg ändå men skulle tro det säger mer om föraren än om hojen(inte mig då)

Henrik
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Låter som en 4hk starkare och 8 kg tyngre verision av min RD,skrämmer inte direkt slag på någon men har lämnat en retta bakom mig på en kul väg ändå men skulle tro det säger mer om föraren än om hojen(inte mig då)

Henrik

Off topic men RD 500 är :yoparty :yoparty :yoparty
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Off topic men RD 500 är :yoparty :yoparty :yoparty

Håller med,är dock lite inne på att sälja då jag kör så lite med den men samtidigt så kostar den ju inget att ha heller,kluven.

Har jollys på,he he he.....minskar vikten bortåt 10kg och höjer den musikaliska njutningen till höjderna!

Henrik
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Hmm

Helt omöjligt är det nog inte,.. igår på vägen ut till barkarby så körde vi om en Honda european svart, måste vart en civilare, han kollade skumt på oss och hade en jävla massa knappar ovanför handtagen på styret, men vi körde lungt men har hört av fler att det är mer och mer civilare. mötte förresten en BMW X5 svart med tonade rutor med civil-blåljus på nynäsvägen för nån vecka se.. Bäst å hålla ögonen öppna...:va :va
 

IronMike

Guest
Förstår inte vad du menar?
Jag menar bara om man kör en bombrepa, vet inte vad du och din kompis kallar det???????
Då åker man inte fast av nån polis........:yoparty

:fakta ..bombrepa funkar alltid, på rätt ställe.

Ot:
En god vän till mig var ute och åkte herrom sommaren, det var en varm dag, mitt i veckan, strax före midsommar.. De tog en fika vid rosenhill, in kommer 4 målade polishojjar ( :gnissla ) givetvis får de span på de parkerade cyklarna, ungefär varannan sakna regskylt, en hade slicks, en hade kraschkåpa utan lysen bak. Nåväl, grabbarna fikade vidare medan copsen stog å tryckte.. 10 min gick fort, sen blev det 20, uppåt 25 min. Sen blev väl storebror törstig, herregud dom är ju inte mer än människor -men då passade grabbarna på och kuta ut till hojjarna å rulla iväg. Uppåt gp-bulten där banan börjar, så såg sista man i led: 4 målade hojjar med blåljus *uups*, han saktade ner, gled lite åt sidan...i värsta fall böter för avsaknad/sneseglad regplåt..MEN helt plötsligt hörs bara motorer och varvbryt, första hojjen i ledet sticker, sen andra & 3e. Polarn vågade då inte stanna där själv, så han hängde med sina vänner. Copsen hack i häl... Det urartade till ett slags tidskval, fast haren låg bakom :gnissla ...de hade väl lite häng, för täten bromsade in aningens. Men efter telefonica var kusten klar bakåt, och 2 drog uppåt Tullinge, de andra 2 drog mot Tungelsta, för vidare färd mot Dalarö, där fikat sedan avslutades. Jag tror alla deltagare tyckte det var rätt kul såhär i efterhand. Över en viss nivå så spelar material och däcksval en viss roll helt enkelt.

Polarn avråder dock starkt, att försöka göra ngt liknande om man inte har full koll på sin cykel, åkt ett gäng år. Samt inte jagar upp sig, blir stressad osv. Det är nog väldigt lätt hänt att det går åt helvete.

:huvet

Polarn mår bra än idag. Han kör fortfarande hoj, är singel och gillar skogspromenader.
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
:fakta ..bombrepa funkar alltid, på rätt ställe.

Ot:
En god vän till mig var ute och åkte herrom sommaren, det var en varm dag, mitt i veckan, strax före midsommar.. De tog en fika vid rosenhill, in kommer 4 målade polishojjar ( :gnissla ) givetvis får de span på de parkerade cyklarna, ungefär varannan sakna regskylt, en hade slicks, en hade kraschkåpa utan lysen bak. Nåväl, grabbarna fikade vidare medan copsen stog å tryckte.. 10 min gick fort, sen blev det 20, uppåt 25 min. Sen blev väl storebror törstig, herregud dom är ju inte mer än människor -men då passade grabbarna på och kuta ut till hojjarna å rulla iväg. Uppåt gp-bulten där banan börjar, så såg sista man i led: 4 målade hojjar med blåljus *uups*, han saktade ner, gled lite åt sidan...i värsta fall böter för avsaknad/sneseglad regplåt..MEN helt plötsligt hörs bara motorer och varvbryt, första hojjen i ledet sticker, sen andra & 3e. Polarn vågade då inte stanna där själv, så han hängde med sina vänner. Copsen hack i häl... Det urartade till ett slags tidskval, fast haren låg bakom :gnissla ...de hade väl lite häng, för täten bromsade in aningens. Men efter telefonica var kusten klar bakåt, och 2 drog uppåt Tullinge, de andra 2 drog mot Tungelsta, för vidare färd mot Dalarö, där fikat sedan avslutades. Jag tror alla deltagare tyckte det var rätt kul såhär i efterhand. Över en viss nivå så spelar material och däcksval en viss roll helt enkelt.

Polarn avråder dock starkt, att försöka göra ngt liknande om man inte har full koll på sin cykel, åkt ett gäng år. Samt inte jagar upp sig, blir stressad osv. Det är nog väldigt lätt hänt att det går åt helvete.

:huvet

Polarn mår bra än idag. Han kör fortfarande hoj, är singel och gillar skogspromenader.


:klappar fan vad skönt jag ska sova med den godnatt sagan :D :trött
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top