Polisens nya monsterbil

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Vahettere..jobbar polisen ofta i giftiga gaser och inne i kärnreaktorer..?
Höj deras lön isåfall!

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Det här är inte nödvändigtvis riktat till dig, utan till alla som enbart tittat på bilderna utan att ha läst artiklarna...

POLISEN har INTE köpt bilarna.
KRISBEREDSKAPSMYNDIGHETEN har köpt dem.
Polisen i Stockholm, Göteborg och Malmö har tilldelats varsin - MEN de kan komma att användas av AMBULANS och RÄDDNINGSTJÄNST också.

Har alla förstått nu, eller ska vi ta det en gång till?

Nä, jag har inte förstått :tungan
Kan du ta det där med när bilen ska användas och av vem. Det hade varit bra med exempel på situationer som varit då den här skulle ha kommit väl tillpass :)

manneman

Guest
Kan du ta det där med när bilen ska användas och av vem. Det hade varit bra med exempel på situationer som varit då den här skulle ha kommit väl tillpass :)

Jupp meningslöst fordon i Sverige är ordet och precis samma slösreri med skattemedel som när de byggde nya hangarer på F10 i Ängelholm för 400 miljoner och sedan lade ner flottiljen samma år de vart klara...

Jag byggde dem och har aldrig känt något så meningslöst i mitt liv(hangarerna).:va

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6

För att återknyta till att läsa artiklarna... :arsele

http://www.gt.se/nyheter/1.1170393/polis-polis-monsterbil
http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080520/NYHETER/356792987/1162/gringo
http://www.metro.se/se/article/2008/05/22/06/5119-45/index.xml

Och så överkursen - där man kan välja att lyssna också! :tungan
http://www.sr.se/kristianstad/nyheter/artikel.asp?artikel=2081882

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
kan inte direkt se hur det skulle var lättar att haffa mc-busar med den där klumpen..

däremot jäkligt skoj o köra med... "RRrrrrramming Speed!!!!!"

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Hahahaha skrattar så jag nästan kissar på mig.... investera så mycket pengar i en fåååård... ja herrejösses... använd en gammal sisu istället.
Med den vikten kommer den väl upp i en hissnande hastighet av 120km i timmen innan den börjar bli instabil och farlig på vägen

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jorå såatteeee... skönt att polisen äntligen får de medel som krävs för att stävja all den hemska terrorismen i Sverige. För att inte tala om alla gånger man läst om polisens önskemål att kunna cruisa i gasläckande områden.

Tror den kommer till stor nytta. Hela bilen kommunicerar ju "DIALOG", som är polisens nya approach. Och bara drygt 10 miljoner kronor kostar ju dessa bilar, vilket fynd! Synd att de inte köpte fler än tre, nu blir det ju väntelista för flera myndigheter som också har behov av att stävja terrorism.

Brand- och sjukvårdspersonal är nog eld och lågor(hihi) över bilen. Tänk att de också ska få vara med och åka i bilen det står POLIS på. Men det är krisberedskapsmyndigheten som beställt bilen. KBM, som ligger bakom dundersuccén RAKEL.

Hurra för KBM, äntligen blir vi av med alla terrorister som plågat oss länge nu!

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European

Nu tror jag att jag har förstått :)
Det står i en artikel att den kan vara bra om någon barrikaderat sig i en lägenhet och man vill komma närmare.
JA, då är det ju bara att köra upp för trappan med monstertrucken och forcera dörren :tummenupp
Alternativet att några poliser skulle ta på sig västar och göra lite nytta på egen hand går FETbort, självklart :D

Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Bilen är ascool. PunGt.

Jag vill oxå ha en.... Jag kör ju bara 550 B4, snyft.

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Suzuki GSXR 600
Ja Undrar När dessa bilar ska anvädas inte ialla fall i Malmö som om de ska användas i extrema ögomblick :näsblod :confused: .Lär iallafall inte inträffa i Malmö iallafall.

Nu tror jag att jag har förstått :)
Det står i en artikel att den kan vara bra om någon barrikaderat sig i en lägenhet och man vill komma närmare.
JA, då är det ju bara att köra upp för trappan med monstertrucken och forcera dörren :tummenupp
Alternativet att några poliser skulle ta på sig västar och göra lite nytta på egen hand går FETbort, självklart :D

Ps: du glömmde lägga till något!Om det e flervånings hus så ska det först ta hissen upp sedan utföra det dom ska göra:tummenupp :D

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Idioter

Löjligt, rent ut sagt löjligt.
Det mesta av uppgifterna skulle dom kunna fixa med en Patria.
Men dom har ju försvaret 200 av så att låna en sådan skulle nog gå bra...
Men då får man inte lägga ett antal mille på nån skit som ALDRIG kommer att användas. Borde fantamej avskeda idioten som spenderar skattepengar på detta sätt

Vit/blå målning samt att sätta en Stripe med texten "Pålis" går väl på typ 12 timmar. Motsvarande att bara måla Mörkblåa och skita i att skriva myndighetstest. Då kan ju alla myndigheter använda dom. Ger mig fan på att kronofogden har större behov av dessa än snuten/brandsmurfar/krismyndigheter

mi-patria6.jpg

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende