Polisens nya monsterbil

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det tycker nog inte brandmän och ambulanspersonal som utsätts för stenkastning i nerpissade Rosengård, Hovsjö och Tensta när de kommer och ska utföra tjänsteutövning..

Ord! Hur fan kan folk ge sig på dessa människor? Låt skiten brinna då.:mad:

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
Det tycker nog inte brandmän och ambulanspersonal som utsätts för stenkastning i nerpissade Rosengård, Hovsjö och Tensta när de kommer och ska utföra tjänsteutövning..

haha nä dom får nog ännu bättre kontakt med människorna där när dom rullar in i den där :tummenupp

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Snutarna har alltså köpt sig en Ford utrustad med lite leksaker. Jag tror de glömde att köpa en Freedom Grill... :rolleyes:

Men hellre det än att försvaret införskaffar 102 Galten för två miljoner per styck. Varav minst hälften säkert bara kommer att stå och samla damm i väntan på att kriget ska komma.

För det är så som den svenska försvarsmakten verkar fungera ibland. Att det är bättre att köpa 102st á 2mille och bara använda hälften än att köpa 50st á 3mille och använda alla.

Hade inte polisen kunnat få några Sisu istället?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men hellre det än att försvaret införskaffar 102 Galten för två miljoner per styck. Varav minst hälften säkert bara kommer att stå och samla damm i väntan på att kriget ska komma.

För det är så som den svenska försvarsmakten verkar fungera ibland. Att det är bättre att köpa 102st á 2mille och bara använda hälften än att köpa 50st á 3mille och använda alla.

Med de lång ledtider som krävs för dylika upphandlingar så har politikerna ofta ändrat försvarsinriktning och budget snävare än överenskommet, lagom tills de beställda enheterna kommer ut på förbanden. Förband som inte sällan lagts ned.

Men just Galten är direkt framtagen för att täcka ett reellt behov i fredsorganisationen, nämligen till utlandsförbanden. Så den är mig veterligen efterlängtad av förbanden och lär nog användas skarpt.Tyvärr, som man kanske ska tillägga med försvarsmateriel. Det bästa är ju förstås om försvarsmateriel inte behöver användas skarpt under hela sin tekniska livstid. Men dit tycks det långt mtp vad som sker i vår omvärld.
Jag hoppas att vi har bättre ordning och samarbete på vår jord den dagen oljan börjar sina.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Ja jösses. Vi har ju kravaller liknande dem i Soweto. Skottgluggar liksom.... :gnissla :va

Våra skattepengar. Yeay... :tummenupp :näsblod :arsele :rolleyes:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Med de lång ledtider som krävs för dylika upphandlingar så har politikerna ofta ändrat försvarsinriktning och budget snävare än överenskommet, lagom tills de beställda enheterna kommer ut på förbanden. Förband som inte sällan lagts ned.
Tja. Situationen med Galten är ju iaf bättre än med alla tusentals bandvagnar som det svenska försvaret hamstrade under det kalla kriget. :tungan

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Men gick den där bilen ens att bestycka med klusterbomber innehållandes laddningar som ser ut som mobiltelefoner med diamanter?

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Är det lagligt att ha regskylten så där långt ner och under vinschen? Den måste vara svår att se och kamerorna måste ha problem att fota den...
Hoppas dem blir haffade av deras polare som är ute och letar småbrott.

man kan ju alltid hoppas... men de kommer ju naturligtvis alldrig inträffa...

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Känns lite häftigare när polisen drar runt i såna där istället för Volkswagen Caravelle :tummenupp

PS: Jo jag vet att denna bil inte kommer ersätta polisens Caraveller men man kan alltid hoppas :)

manneman

Guest
Jag vill bara påpeka att jag mötte det där monstret förra torsdagen när jag var på väg till Skåne i höjd med östgötaporten på E4 så den är alive and kickin´:kulspruta :machinegu :cdevil :fatta!

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Tänk vad de 3 maskinerna drar bränsle eller de kanske går på el:tummenupp
Nu när regeringen ska värna så mkt om miljön, tror inte miljöpartiet var med och gav ok på dessa..... Jävla regering:huvet

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
675-Race!
är inte galten tillverkad i sydafrika,:va
jag kan ha helt fel oxå

de stämmer o den är stor tung o cool att köra, gör inte saken värre att man har en HMG(12,7mm kulspruta) lr en Granatspruta på taket! har både kört den en hel del samt skjutit skarp ifrån den!!:yoparty

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Poliskåren i det här landet är bara ett enda stort dagis för alldeles för stora barn. Som så många har frågat sig: NÄR ska de få användning för den där besten? Förutom att leka med.
De som betalat kärran är: sjuka, arbetslösa och pensionärer.

Nu kommer hela MUF-ligan att spamma i tråden med synpunkter på mitt inlägg.
Lika bra att jag bemöter dem direkt.
Det ÄR de stackarna som har det sämst som får betala kalaset för det mesta i det "nya" sverige. Fuskarna kommer alltid att vara fuskare och de är svårare att komma åt. Ingen regering har orkat ta sig an den riktiga utmaningen som hade gett ett rättvist resultat, dvs sätta åt fuskare i alla kategorier. Men men, det kräver jufaktiskt lite hjärna och en o annan kraftansträngning att genomföra en sån sak och det ska vi väl inte drista oss till att ha förväntningar på i det här landet.

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Poliskåren i det här landet är bara ett enda stort dagis för alldeles för stora barn. Som så många har frågat sig: NÄR ska de få användning för den där besten? Förutom att leka med.

Det här är inte nödvändigtvis riktat till dig, utan till alla som enbart tittat på bilderna utan att ha läst artiklarna...

POLISEN har INTE köpt bilarna.
KRISBEREDSKAPSMYNDIGHETEN har köpt dem.
Polisen i Stockholm, Göteborg och Malmö har tilldelats varsin - MEN de kan komma att användas av AMBULANS och RÄDDNINGSTJÄNST också.

Har alla förstått nu, eller ska vi ta det en gång till?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC