Polisens nya motorcyklar

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
"Alla tre är av märket BMW, eftersom företaget vann upphandlingen."

Undrar hur många o vilka dom mutat :glömdet

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Är det någon som vet om andra tillverkare försöker få polisens gunst. Det är väl mest BMW i deras mc-flotta? En och annan Honda kanske. Något annat märke har jag nog inte sett representerat. Har sett en och annan offroad maskin men där kommer jag inte ihåg vilket märke det rört sig om.

Yamaha.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Det värsta är väl att jag hade inte lyckats åka ifrån dem med de gamla hojjarna heller.....alltså BMW från sent 80-tal.

De är ganska duktiga på att köra.

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
I Örebro är det väl nån körkortsknyckare som tuffat runt på en KTM ett par säsonger och skrämt morgonvällingen ur mången mopedburen 90-talist.

/perris

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ajdå, ingen större vits att försöka dra dom då för min del i alla fall. En bil kommer jag nog göra ett försök mot, men inte vs en polis-mc. Är alldeles för dålig själv på att köra :näsblod

Nåja, gäller bara att ha rätt verktyg för jobbet så att säga

690Enduro_2008_action_right.jpg

gsxrtobbe

Radical Riders
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
gsxrk5 såld,r1-08 såld.yamaha r1 införskaffad
Hey, nu kommer jag låta som en moralkärring, men...

Får ni blåljus efter er, stanna. Det är respekt för lagen, inget annat. Kör för all del som ni vill, men ta eventuella böter som en man också. Jag har blivit stoppad av polis ett par gånger under min korta tid med kortet, men jag har aldrig blivit orättvist behandlad eller fått böter jag inte förtjänat.

Undantaget är väl bara Hamrén ;)

tyvärr lever en del människor i stressat samhälle.vissa människor har hur mycket tid som helst,men ibland har man dåligt med tid o stanna så man får stanna nästa gång istället,men givetvis ska man stanna om man har tid men tyvärr har man inte det,men du ska vara glad som verkar ha all tid i världen

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Åkte själv dit i fredags utanför Falkenberg. Allt var över på ett par minuter. Man kan se det som en ovanligt dyr bensträckare.

Det är väl ingen som har så bråttom att de inte har tid att stanna ett par minuter om polisen vill ha din uppmärksamhet. Köra ifrån dem tar mycket längre tid och du utsätter dig själv och andra för fara. Det är inte värt det under några omständigheter. Inte ens om man hade en gravid eller dödssjuk person i bilen.

tyvärr lever en del människor i stressat samhälle.vissa människor har hur mycket tid som helst,men ibland har man dåligt med tid o stanna så man får stanna nästa gång istället,men givetvis ska man stanna om man har tid men tyvärr har man inte det,men du ska vara glad som verkar ha all tid i världen

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Åkte själv dit i fredags utanför Falkenberg. Allt var över på ett par minuter. Man kan se det som en ovanligt dyr bensträckare.

Det är väl ingen som har så bråttom att de inte har tid att stanna ett par minuter om polisen vill ha din uppmärksamhet. Köra ifrån dem tar mycket längre tid och du utsätter dig själv och andra för fara. Det är inte värt det under några omständigheter. Inte ens om man hade en gravid eller dödssjuk person i bilen.

Man kan stanna hemma också.
Eller promenera.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
kanske är dax att skola om sig till polis. med tanke på att dom får bara snabbare och starkare hojar hela tiden. 800r är kanske inte den snabbaste man satan så rolig att köra.

man väntar bara tills att polisen tar steget till turbo hojar :tummenupp

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Ska ge mig ut i skogen på direkten och börja gräva diken, sen till byggmax och köpa lite rejäla plankor och kanske ett snöre så jag själv kan köra över och sen bara rycka i snöret så plankan försvinner lite alá Robin Hood... bara inte bmw kan flyga.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002

Hahaha, det där var nog den sämsta ursäkten för att inte stanna som jag någonsin har hört :fyllisar

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
asdf Ska ge mig ut i skogen på direkten och börja gräva diken, sen till byggmax och köpa lite rejäla plankor och kanske ett snöre så jag själv kan köra över och sen bara rycka i snöret så plankan försvinner lite alá Robin Hood... bara inte bmw kan flyga.

hahahaha:D:D:D:D

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...