Poliser frias efter mc dödskrasch

Status
Ej öppen för fler svar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ger fasiken i det; men jag lovar, min puls hickar inte ens till om dom ligger efter då dom inte utgör ngn fara för mig; kör ju alltid lagligt!!

Nu handlar ju inte den här tråden om dig. Men ok, han som nu körde ihjäl sig borde alltså ha gett fasiken i att söka upp poliser och hetsa dom till jakt.

Ur min synvinkel är ett rejs med polisen som vilken annan racing som helst. Var och en tar själv ansvar för sig själv helt enkelt.

Jag anser att bägge parter i jakten själva väljer vilka risker dom är berädd att ta samt därmed även konsekvenserna av det. Precis som i vilken racing som helst. Skadar någon av dom däremot tredje part så blir det ju ett helt annat läge. Eller om det skulle uppstå kontakt mellan fordonen men jag förutsätter att inget sånt skett.

I det här fallet skadade den nu döde hojåkaren sin flickvän som aldrig hade chansen att kliva av. Nu verkar hon ju ha gillat jakten så därmed spelar det ju mindre roll i just det här fallet.

Sen är jag fullt medveten om att poliser kan vara väldigt flexibla med sanningen när det passar dom och om filmer försvunnit så tyder det ju på att dom haft nåt att dölja. Vilket stinker. Men jag tycker polisen ska jaga så nära dom kan och vågar.

Att släppa folk som gasar satan vore ju som att beväpnade bankrånare ska få slippa undan för att inte riskera att skadas.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
:fakta

fursten.jpg
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag lider med dig Chronic; :krama

Chronic; jag lovar, Peter North är inte bättre han själv än denna där GR-tomten då jag personligen sett han när han framfört sin mc, både högst olagligt samt utan ngn som hellst större kunskap!! :rolleyes:

*suck*

:D

Åttio procent av alla haters i denna tråd vill hellre sitta med en svajande halvribba iförda susp på en ER-6 än någonting annat på denna jord.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Åttio procent av alla haters i denna tråd vill hellre sitta med en svajande halvribba iförda susp på en ER-6 än någonting annat på denna jord.

Resterande 20% av alla haters, mig själv inkluderad, är beredda att låta er andra slippa böter och indraget körkort om ni istället blir tvångsplacerade på en Komvuxkurs där de lär ut grammatik och meningsuppbyggnad.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Resterande 20% av alla haters, mig själv inkluderad, är beredda att låta er andra slippa böter och indraget körkort om ni istället blir tvångsplacerade på en Komvuxkurs där de lär ut grammatik och meningsuppbyggnad.


Ojdå, jag som haft toppbetyg i grammatik och dessutom författat en roman...

Segt att bli nergjord av en ställningsbyggare från Tyresö mitt i all framgång...

Kanske tyckte jag tråden i sig vara värd språkbruket i fråga.

Kanske är du ledsen?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Frågan är om det kommer bli värre ju längre in på vintern vi kommer. :D

Nej, det kommer lugna ner sig ett tag framöver nu.. du vet hur man brukar säga.. Snön ligger vit på taken, endast Fürstenhoff är vaken..

..men vid första uppmärksammade olyckan i vår, typ på slingerbulten, då sätter vi igång igen!

God jul allesammans!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Frågan är om det kommer bli värre ju längre in på vintern vi kommer. :D

Du sitter och gör Jpegbilder visandes okända människor på andra sidan landet. På en fredagskväll. Tro mig, det kan inte värre för dig iaf.

Jag ligger i en stationär järnlunga, vad är din ursäkt
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nä nu räcker det gott folk.

Tror vi kan sammanfatta att de flesta tycker att polisen gjorde "rätt", och att det var ett olyckligt slut oavsett.

Tråd stängd!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top