Poliser frias efter mc dödskrasch

Status
Ej öppen för fler svar.

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Surahammar
Hoj
KTM Duke II
Tragiskt att killen dog, men jag tycker inte polisen ska klandras.

Kanske borde man klandra möjliga "inspirationskällor" till händelsen.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Fattar inte hur polisen kan utsätta en oskyldig passagerare för en sådan risk.

Heyyy kolla Han tjörrrr i 200 hundra vi kör efter o väntar på att Han stannar eller dör.

Hade Han varit själv så kör då på idioten = slut.

Men du har full förståelse för hur killen som körde kunde utsätta passageraren för sådan risk?
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000

Nej inte riktig det jag var ute efter. Snarare att man verkligen gjorde det man sa dvs. släppa närkontakten (ligga i häcken på MC´n) & istället låta helikoptern följa duon. Vid det här laget borde MC föraren varit tämligen utmattad & tjejen hysterisk (då jakten pågått länge) så det troligaste är att de hade försökt ta sig hem eller till någon polare. De hade antagligen försökt att skaka av sig polisen genom att köra några omvägar, gångstigar & tunnlar (som han försökte med innan kraschen.
Men de hade like förbannat gripits, man kommer inte undan en helikopter. Polisen hade gripit honom där han parkerade, han hade åtalats & dömts men varit vid liv.
Istället slutade det med en tragedi både för MC förarens familj, men även för de poliser som var direkt inblandade.
Det får bli min slut replik då diskssionen börjar gå cirklar med samma återkommande inlägg, har inget mer att tillägga.
 
Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Hade familjen och spånet till passagerare tänkt sig för och inte sprungit till Aftonhoran och gnällt, så hade dom pengarna kunnat användas till betydligt bättre ärende för Polis/Åklagare.
PunGT!

Fast jag tycker inte vi kan skylla på henne i den här situationen, hon har varit med om en mycket allvarlig krash där hennes pojkvän dog och ur hennes ögon när dom blir jagade så är det polisens fel, eftersom situationen inte uppstått om polisen inte jagat dom.

Oaktat det så är det fortfarande hans eget fel, och polisen gjorde exakt som dom ska göra, inte ett enda fel gjorde dom. Men vi kan fortfarande inte skylla på henne att hon går till Aftonhoran, snarare är det Aftonhoran som borde kritiseras och granskas.
 

bubblan

Guest
Fattar inte hur polisen kan utsätta en oskyldig passagerare för en sådan risk.

Heyyy kolla Han tjörrrr i 200 hundra vi kör efter o väntar på att Han stannar eller dör.

Hade Han varit själv så kör då på idioten = slut.

Är det nån gud eller den helige fader du avser då du skriver " Han"?
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Fattar inte hur polisen kan utsätta en oskyldig passagerare för en sådan risk.

Heyyy kolla Han tjörrrr i 200 hundra vi kör efter o väntar på att Han stannar eller dör.

Hade Han varit själv så kör då på idioten = slut.

Hur kan dom veta TILL 100% att hon inte är kidnappad? Hur kan dom veta att dom inte rånat en bank?

- Drar du från polisen har du UPPENBARLIGEN gjort nått. Lärdom?

DRA... INTE... FRÅN... POLISEN
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Japp! Och när det väl skiter sig så är det alltid någon annans fel!

Person kör i 250kmh, har polisen efter sig, tappar kontrollen, kör ihjäl sig själv och 3:e part. Polisens fel.

Person kör i 250kmh, tappar kontrollen över sin MC, kör ihjäl sig själv och 3:e part. 3:e-partens fel.

Person kör i 250kmh, tappar kontrollen, kör ihjäl sig själv. Fotografens fel.

Lägg till:
Person kör 250km/h, MC-polis tappar kontrollen och kör ihjäl sig själv. => Motorcyklistens fel.


När man läser denna tråd kan man nästa tro att Fursten trollar. Men dessvärre är det nog inte så...
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Herregud...

Bara att inse att polisen INTE har gjort något fel alls. Det är deras JOBB att följa efter och jaga, och i denna situation (när olyckan hände) så var det enbart en helikopter i luften, knappast något som ska störa en MC åkare på vägen. Han låg knappast så pass lågt att han slog i huvudet på killen antar jag?

Hade föraren varit laglydig och stannat hade inte detta hänt, punkt slut. Men han skulle visa sig ball inför flickvän och polare, fuckade polisen m.m. och drog på, helt klart självförvållat, och även om polishelikoptern inte varit i luften så hade han kanske ändå kört ihjäl sig med den hastigheten in mot Sthlm city precis innan en tunnel.

Ni som inte stannar för polisen när ni vet att ni har gjort fel och tar konsekevenserna för ert handlande är i min värld idioter. Kör för fort gör alla på MC, även jag, men nog fan stannar jag om jag blir stoppad, sunt förnuft!
 

IvanDrago

Bulten Master
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Sovjet
Hoj
Aprilia
Dy, jag kör personligen så förbannat bra att jag aldrig utsätter 3'e part för några risker samt att jag inte är ngn myndighet som har reglementen att följa!! :krama

:D

Well this is because you drive so slow, especially around ze bult.

This is allsow why ze police chases ze ghost, he drives so slow that they can se him.

Drago has never run from ze police, but this is because they can't even se him at those speeds.
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Herregud...

Bara att inse att polisen INTE har gjort något fel alls. Det är deras JOBB att följa efter och jaga, och i denna situation (när olyckan hände) så var det enbart en helikopter i luften, knappast något som ska störa en MC åkare på vägen. Han låg knappast så pass lågt att han slog i huvudet på killen antar jag?

sunt förnuft!

Hur vet du att det bara var en heli i luften? Vittnen har sagt att bilarna var på plats direkt efter smällen..

Det som får mig att tvila på vad grisarna säger är att det inte finns en enda film bevarad.. Det som normalt är deras största bevis.

Dom grisarna som sa att dom avbröt jakten på r1an men som istället gasade ännu mer hade ju oxå klarat sig om dom lyckats tappa bort filmen.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Hur vet du att det bara var en heli i luften? Vittnen har sagt att bilarna var på plats direkt efter smällen..

Det som får mig att tvila på vad grisarna säger är att det inte finns en enda film bevarad.. Det som normalt är deras största bevis.

Dom grisarna som sa att dom avbröt jakten på r1an men som istället gasade ännu mer hade ju oxå klarat sig om dom lyckats tappa bort filmen.

Vem bryr som om polisen jagar någon med en bil som ser ut som batmobile och 10 helikoptrar. Försöker polisen stanna en så stannar man.
 

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Ort
Gävle
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
Jag sitter i tankar om att ta körkort till nästa säsong men jag märker ju nu att det inte behövs, om det skiter sig så är det ju givetvis polisens fel! :tummenupp På så sätt kan jag ju tjäna lite extra cash på att inte behöva betala nå körtkortsavgifter och dessutom hoppa upp på en turbobusa direkt som jag uppenbarligen inte kan hantera :tummenupp:tummenupp

Eller vad säger ni?






:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Fuck it. :D

popcorn.jpg
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Hur vet du att det bara var en heli i luften? Vittnen har sagt att bilarna var på plats direkt efter smällen..

Det som får mig att tvila på vad grisarna säger är att det inte finns en enda film bevarad.. Det som normalt är deras största bevis.

Dom grisarna som sa att dom avbröt jakten på r1an men som istället gasade ännu mer hade ju oxå klarat sig om dom lyckats tappa bort filmen.


Bara det faktum att du refererar till poliserna som "grisarna" gör dina inlägg väldigt objektiva. Klart som fan man skall ifrågasätta, men vissa människor verkar göra det till en hobby istället för en förbättringsaktion.
 

jetson

Guest
Jag sitter i tankar om att ta körkort till nästa säsong men jag märker ju nu att det inte behövs, om det skiter sig så är det ju givetvis polisens fel! :tummenupp På så sätt kan jag ju tjäna lite extra cash på att inte behöva betala nå körtkortsavgifter och dessutom hoppa upp på en turbobusa direkt som jag uppenbarligen inte kan hantera :tummenupp:tummenupp

Eller vad säger ni?

Fel, du kan spara en massa stålar på det sättet :D


Annars så får du göra vad fan du vill, vi har fortfarande fri vilja, i stort sett.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top