Poliser frias efter mc dödskrasch

Status
Ej öppen för fler svar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ofasiken; bra där!! :tummenupp



Inte tuffare, men absolut mindre gnällspikar!! :tummenupp


Ja det var nog färre gnällspikar, iaf som själva körde mc.

Rörande olyckan så är det lite sjukt att alla plötsligt hyllar polisen.

Höll de sig undan gjorde de rätt, var de synliga och bidrog tydligt till jakten så gjorde de fel. Verkar vara svårt att få folk att fatta det bara.

Polisen avbryter farliga jakter över hela jordklotet, ingen ny lag. Synd att de utreder sig själva bara....
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag håller med GR-kopian ;)

Vad gör det om man kör på fyllan, rejsar på gatan etc. etc. så länge man inte skadar någon annan. Lite frihet måste vi ju få ha kvar i Sverige.
Klart som korvspad att polisen skulle lagt ner förföljandet, dom ska hjälpa inte stjälpa :tummenupp

Edit: stavfel

Japp! Och när det väl skiter sig så är det alltid någon annans fel!

Person kör i 250kmh, har polisen efter sig, tappar kontrollen, kör ihjäl sig själv och 3:e part. Polisens fel.

Person kör i 250kmh, tappar kontrollen över sin MC, kör ihjäl sig själv och 3:e part. 3:e-partens fel.

Person kör i 250kmh, tappar kontrollen, kör ihjäl sig själv. Fotografens fel.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Jag kan ha fel men om jag minns rätt (enl den officiella versionen) så hade väl killen kört så hårt så han hade lyckats skaka av sig polisen (och helikopter) vid Södertäljetrakten.
Men istället för att då ställa hojen där och ringa nån polare för skjuts hem så väljer han att vända om och återigen i vansinnesfart (utan jag) köra tillbaka mot stan och dra på sig uppmärksamhet igen?

Hur förklarar/försvarar man detta?
(Med reservation för att jag minns fel)

Jag kör också för fort, förmodligen den mesta tiden. Och när jag åkt fast så har jag åkt fast. Polisen gör ju bara sitt jobb. Det skulle aldrig i helvete falla mig in att skylla på någon annan för att jag skadar mig om jag försöker dra snuten. Helt och hållet, utan förbehåll mitt ansvar.

Grejen är ju också att vi kommer tyvärr aldrig få veta vad killen själv tycker utan det är ju vi "andra" som tycker åt honom...
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Rörande olyckan så är det lite sjukt att alla plötsligt hyllar polisen.

Höll de sig undan gjorde de rätt, var de synliga och bidrog tydligt till jakten så gjorde de fel. Verkar vara svårt att få folk att fatta det bara.

Polisen avbryter farliga jakter över hela jordklotet, ingen ny lag. Synd att de utreder sig själva bara....

Det hade säkerligen varit bättre om du och GR fick ta dessa beslut då ni båda besitter talanger utöver denna jord. Bara titta på din bild så förstår man att det inte skulle komma en skvätt vett ur ditt inlägg.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ja det var nog färre gnällspikar, iaf som själva körde mc.

Rörande olyckan så är det lite sjukt att alla plötsligt hyllar polisen.

Höll de sig undan gjorde de rätt, var de synliga och bidrog tydligt till jakten så gjorde de fel. Verkar vara svårt att få folk att fatta det bara.

Polisen avbryter farliga jakter över hela jordklotet, ingen ny lag. Synd att de utreder sig själva bara....

Ser inte särskilt många hylla polisen i tråden, däremot många som inte anser att de är vållande till killens död.
Det är faktiskt en större skillnad i det än du verkar se.

För visst, polisen BORDE ha avbrutit och övervakat på avstånd istället.

Men bara för att de inte gjorde det så betyder det inte att det är deras fel att killen körde ihjäl sig, just den biten är det en stor skillnad på.
Speciellt inte när det som sätter stopp för det är en nedfälld bom som blinkar rött också.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag håller med de flesta här i tråden! Det är en sjuk värld vi lever i som friar ett gäng poliser efter att de hetsjagar en stackars oskyldig pojke till döds. Det enda vi kan vara glada över är att hans flickvän överlevde det hela.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Killen var en uppenbarligen en "loose cannon" som systematiskt ägnade sig åt att få 'jag'. Han och hans imbecilla flickvän skröt om det på bl a facebook och lekte någon slags Bonnie&Clyde. Hon satt alltså där av fri vilja...och brist på vett/intelligens.

Han tog bort sig själv, hon fick en chans till och ingen skugga ska falla på polisen för detta. Jag är glad att han inte fick tillfällle att förstöra liv och tillvaro för någon oskyldig. Det såg han själv till, han och ingen annan.
 

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Ort
Gävle
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
Men snälla, kliv ur sandlådan och inse att polisen handlade korrekt.....
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Den mest banala av alla samhällsnormer som finns är att gör du något får du också ta konsekvenserna av det och inte komma och klaga eller grina efteråt. Väljer jag att dra från snuten räknar jag med att de kommer att ramma mig av vägen om de får chansen och det känner jag är ganska okej då jag själv har kontrollerat hela händelseförloppet fram tills dess. Att det skulle vara polisens fel att en grabb genom eget handlande kör in i en vägbom är för mig ett hyfsat vrickat sätt att resonera och för mina tankar till lägre stående individer som lever hela sitt liv med att inte ta ansvar för något och inget.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
var inte hans (han som dog) tjej här och whinade i någon tråd? :rolleyes:
Visst var det så men hon försvann lika snabbt igen när hon insåg att det fanns ingen sympati att hämta.

Att folk inte inser att det är sådana som denna 22-åring som banar väg för allt och alla som attackerar MC-kollektivet?

Ägaransvar, höjd körkortsålder, höga försäkringspremier, effektbegränsningar etc etc, hade det inte varit för liknande vansinnesbeteende så hade vi inte haft dessa problem idag.
 
  • Gilla
Reaktioner: GT

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Har inte detta diskuterats nog?
 

Bifogat

  • trolling-trolling-troll-internet-likes-to-fight-fail-jerk-pu-demotivational-poster-1239308887.jpg
    trolling-trolling-troll-internet-likes-to-fight-fail-jerk-pu-demotivational-poster-1239308887.jpg
    53.2 KB · Visningar: 209

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag håller med de flesta här i tråden! Det är en sjuk värld vi lever i som friar ett gäng poliser efter att de hetsjagar en stackars oskyldig pojke till döds. Det enda vi kan vara glada över är att hans flickvän överlevde det hela.
1. Du har inte läst ett enda inlägg va?
2. Om du var ironisk så lägg för fan till lite roliga smileys... -> :rolleyes: :brinnerup
 
  • Gilla
Reaktioner: GT

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
ärligt gubbar..

Tror ni inte att poliserna har fått straff nog med att ha en död ung man/kille på samvetet...! De är trots allt människor också..
Killen och polisen gjorde ett val för alla kan vi göra val.. ibland bra val och ibland mindre bra val..
Killen valde att dra och polisen valde att försöka göra sitt jobb så gott de kunde utan att kanske tänka på de konsekvenser det kunde medföra..

Nu slutade hela denna historien väldigt tragiskt och som jag ser det så finns det bara förlorare..

Förhoppningsvis tänker både hojförare och poliser sig för en gång extra innan de gör de val de tänker göra !
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Jag säger inte att man blir en bättre förare av ett körkort. Men statistiken talar för sig själv ibland.
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Om jag minns tidslinjen rätt så var dom först ut till Haninge och vände (där Fürsten såg dom) innan
färden gick till Södertälje. Någonstans vid Södertälje så togs beslutet att det skulle trappas av och
inga poliser skulle vara synliga osv osv. Ändå verkar ju killen ha öst full tillbaka mot Stockholm där
själva olyckan hände.

Detta kan ju förklara att det finns olika versioner angående hur nära polisen har legat.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top