Poliser frias efter mc dödskrasch

Status
Ej öppen för fler svar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det är bara att konstatera att mc var tuffare för trettio år sedan. Innan Carola köpte HD. Inte för att jag var med på den tiden, men det finns ju litteratur inom ämnet.
 

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Tur att polisen fick stopp på dårarna. Det hade ju kunnat gå mycket värre!.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Ursäkta mig och min "vältalighet"; men seriöst SH's folk som tycker att polisen gjort rätt; är ni seriöst dumma i huvudet?? :va

SJÄLVKLART!! så hade aldrig detta skett som skedde om rikspucko till förare av motorcykeln stannat på polismans tecken; det är vi alla överens om; men att sen sitta här och acceptera att poliserna på ett fullkomligt hänsynslöst sett formligen stressat föraren till det misstag som slutligen ledde till att han dog pga en trafikförseelse är minst lika idiotiskt!! :huvet

Börjar seriöst tro att man MÅSTE VARA ETT RIKSPUCKO för att gilla mc nu för tiden om man ser till det ökade antalet inlägg på detta eminenta forum som håller kiss & bajs nivå (läs; en 3 årings nivå) vilket är skrämmande!!

att detta kommer från just dej stinker lite dubbelmoral!!
 

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Ort
Nästan i Danmark
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Förstår fortfarande inte hur Fürstenhoff ens får vara medlem på forumet då Fürstenhoff endast är en källa för irritation, allmänt skitsnack och förstör i 9/10 fall en diskussion istället för att tillföra något.

Att du sedan insinuerar att medlemmarna på SH.com är "helt jävla dumma i huvudet", "rikspuckon" och håller "kiss och bajs nivå" när du själv producerar filmer som är avsedda för just ovanstående kategorier är fantastiskt. Snacka om att göra bort sig totalt. Du är pinsam...
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Det finns poliser, och sen finns det poliser. Finns dom som fortfarande hetsjagar mc/mopeder och t.o.m rammar hojarna. Personligen anser jag väl att dom kunde ha lagt ner jakten på honom när dom insåg att det fanns en till på hojen.

helt sant..man får också säga till alla " utsocknes " folk att detta är stockholms polisen vi pratar om..dom har gott om stridisar och andra puckon som mer än gärna rammar en hoj om dom får chansen.
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
helt sant..man får också säga till alla " utsocknes " folk att detta är stockholms polisen vi pratar om..dom har gott om stridisar och andra puckon som mer än gärna rammar en hoj om dom får chansen.

Hahaha, jag är ifrån Sthlm och har själv blivit rammad av polis på Tullingevägen. :)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ursäkta mig och min "vältalighet"; men seriöst SH's folk som tycker att polisen gjort rätt; är ni seriöst dumma i huvudet?? :va

SJÄLVKLART!! så hade aldrig detta skett som skedde om rikspucko till förare av motorcykeln stannat på polismans tecken; det är vi alla överens om; men att sen sitta här och acceptera att poliserna på ett fullkomligt hänsynslöst sett formligen stressat föraren till det misstag som slutligen ledde till att han dog pga en trafikförseelse är minst lika idiotiskt!! :huvet

Börjar seriöst tro att man MÅSTE VARA ETT RIKSPUCKO för att gilla mc nu för tiden om man ser till det ökade antalet inlägg på detta eminenta forum som håller kiss & bajs nivå (läs; en 3 årings nivå) vilket är skrämmande!!

Herr Furstenhoff delar med sig av sin djupa kunskap kring trafikbrott. Vad kommer härnäst? Mattias Flink leder kurser i lerduveskytte?
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Var på plats, VÄLDIGT NÄRA jakten när dom svängde av Nynäsvägen in på Gudöbroleden och tillbaka till Nynäsvägen; så jag lovar, närmre kommer du inte!! :krama


Magiskt att du lyckades följa hela jakten och såg hela förloppet, samt att du visste altituden på helikoptern eftersom den flög "klart under gällande höjdregler".
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tur att Fürstenhoff kom med lite sakkunnighet i ämnet. Vad vore SH utan våra experter! :tummenupp
 
Last edited:

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Poliser är även De människor

Ett scenario:
Om man betänker att närmast efterföljande patrull körs av en polis som tidigare blivit från åkt av ett antal EU-skotrar & sporthojar & tänker att nu jävlar får det vara nog. Han kallar in det tunga artilleriet med helikoptrar & patruller från grannkommunerna.
Finns det då någon risk att han skiter reglementet & väljer att jaga skiten ur "busen" ?
När sedan helikopterns övervaknings film av förloppet så lägligt försvinner, finns det då risk för jäv ?

Något liknande hände då polisen jagade en MC rakt ner i ett dike. Denna gång fanns trotts allt filmen & radiokommunikationen sparad. Ledningscentralen upprepade avbryt men poliserna fortsatte. Filmen har visats på TV.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Men va fan folk (ni i klart och tydlig minoritet som anser att det hela är polisens fel!?

Hade killen inte ens satt sig på hojen hade allt varit okej.
Hade han inte skjutsat sin flickvän hade allt varit bättre och han smartare.
Hade han haft behörighet att köra MC hade allt varit okej.
Hade han kört i laglig hastighet från början och följt alla andra trafikregler hade allt varit okej.
Hade han insett sitt misstag och stannat när polisen beordrat honom hade allt varit okej.
Hade han inte kört långt över sin förmånga hade allt varit okej.

Är allt detta okej? Är det helt plötsligt ändå lagens långa arm's fel att han mer eller mindre tog sitt liv!?

Hur många felaktiga och idiotiska beslut/handlingar får man ta eller genomföra och ändå skylla på polisen?....
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Ett scenario:
Om man betänker att närmast efterföljande patrull körs av en polis som tidigare blivit från åkt av ett antal EU-skotrar & sporthojar & tänker att nu jävlar får det vara nog. Han kallar in det tunga artilleriet med helikoptrar & patruller från grannkommunerna.
Finns det då någon risk att han skiter reglementet & väljer att jaga skiten ur "busen" ?
När sedan helikopterns övervaknings film av förloppet så lägligt försvinner, finns det då risk för jäv ?

Något liknande hände då polisen jagade en MC rakt ner i ett dike. Denna gång fanns trotts allt filmen & radiokommunikationen sparad. Ledningscentralen upprepade avbryt men poliserna fortsatte. Filmen har visats på TV.

Och med det senariot, helt gripet ur luften, tillförde du?
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Jag håller med GR-kopian ;)

Vad gör det om man kör på fyllan, rejsar på gatan etc. etc. så länge man inte skadar någon annan. Lite frihet måste vi ju få ha kvar i Sverige.
Klart som korvspad att polisen skulle lagt ner förföljandet, dom ska hjälpa inte stjälpa :tummenupp

Edit: stavfel


:tuttar:tuttar:tuttar:tuttar:tuttar:tuttarIroni
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top