Poliser och andra klantar i trafiken

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
... men ja jag är en av dem som inte står kräver att kungen ska avgå bara för att han kanske gått på strippklubbar som ung även om det nu är olämpligt för en man av hans ämbete.

Kungen är ju cool numera! :yoparty Hela kungahuset är ju bara bäst nu. Nu får vi drama och underhållning för våra skattepengar. Mer skandaler, otrohet, strippklubbar och plastikoperationer samt givetvis fartsynder. :banana:banana

jetson

Guest
Snutar på hoj verkar lite småsega i nyllet, farsan berätta att han höll på att platta till ett gäng mc poliser som smygit sig upp bakom hans buss nånstans vid rosenhill (och ställt sig nära mitt bakom bussen att dom inte syntes i backspeglarna på bussen)

Han började rulla bak för att ge plats åt en svängande lastbil och då fick dom flytta på sig kvickt :) sen kom "befälet" och gormade lite :D
Hade varit kul att se mc snutarna backa sina hojar allt vad dom kunde:D

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Lite OT men varför ser mcpoliser alltid så jefla sura ut? Bilburna poliser ser man ofta leende eller skrattandes, men mcpoliserna ser alltid ut som hela världen gått under.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Lite OT men varför ser mcpoliser alltid så jefla sura ut? Bilburna poliser ser man ofta leende eller skrattandes, men mcpoliserna ser alltid ut som hela världen gått under.

Dom brukar dessutom inte heja tillbaks. Har däremot haft en kul konversation med en konstapel som kom fram när jag hade tankat zx-9an o snackade sporthojjar. Han hade en zx-6a själv visade det sig ;)

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...

Skulle du vara glad om din vardag såg ut såhär
1870.jpg

:katt

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Du menar att han får åka Honda på jobbet, kan man nog bli lite sur över :D
Honda och Honda, tänkte mest på att det var en flodpråm i vad som såg ut att vara medelhavet :rolleyes:

Jag skulle inte klaga, svalkande regn, en färgglad motorcykel och ingen som klagar när man kör för fort :tungan

Kör man DT125'a kan jag förstå att det där skulle kännas som en uppgradering :tuttar

Alter ego

Busgrabb
Gick med
15 Jul 2009
Hoj
Monster 1100 -09
MC-snutarna är dom inom kåren som har Top Gun som favoritfilm (awesome film för övrigt) och tror att kneget är det glassigaste som finns. Klart att dom blir sura när verkligheten biter dom i arslet. Därför blir dom som kalvar på grönbete när situationen tillåter och kör därefter.

*allt i detta inlägg är skjutet från höften och bör ej tas på allvar

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Du kan ju alltid ringa stationen och klaga, sådan körning lär ju inte uppskattas av deras chef heller. Bäst vore om ni var flera som ringde in i samma ärende.

green_devil

Ny medlem
Gick med
29 May 2011
Hoj
z1000,zx10r
poliser är tydligen int. bättre än någon annan,
kanske ville hinna tillbaka till fikarasten

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Lite förtydligande; de körde inte så fort utan de körde mer illa än snabbt..
Det tycker jag är värre.
Sen att de inte borde köra över skyltad fart här pga sikt och utfarter är ju inte bra heller.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
MC-snutarna är dom inom kåren som har Top Gun som favoritfilm (awesome film för övrigt) och tror att kneget är det glassigaste som finns. Klart att dom blir sura när verkligheten biter dom i arslet. Därför blir dom som kalvar på grönbete när situationen tillåter och kör därefter.

*allt i detta inlägg är skjutet från höften och bör ej tas på allvar

Precis som alla andra gör här på SH. :D

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
bike_burden-5passengers.jpg

Snuten hade tagit någon för... :tummenupp

Hej Money, ingen kritik mot just dig men jag har börjat undra varför en del av oss, här på forumet, använder uttrycket "snuten"? I mina öron låter det väldigt underklassigt och mycket proletärt. Varför inte bara säga/skriva "Polisen"? Härlig bild förresten!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hej Money, ingen kritik mot just dig men jag har börjat undra varför en del av oss, här på forumet, använder uttrycket "snuten"? I mina öron låter det väldigt underklassigt och mycket proletärt. Varför inte bara säga/skriva "Polisen"? Härlig bild förresten!

Hej! :)

Är nog inte bara här på forumet som man använder det uttrycket. Är nog ett rätt barnsligt slang om man ska vara ärlig och ibland så lyser barnet igenom en, speciellt här på forumet. :tungan Säger nog i vanliga fall polisen o tror nog de flesta gör det. :tummenupp

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Jag undrar var uttrycket kommer ifrån, ursprungligen? Har ju funnits så länge jag kan minnas, men då jag inte kan se någon direkt språklig koppling måste det finnas någon annan rot. Spontant tänker man ju stockholmsslang, men finns det någon som vet?

Ett besynnerligt ord och med all sannolikhet ägnat att verka nedsättande. Vad betyder ordet och vilket är ursprunget?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Polisen måste ha giltig anledning, som att munkarna kallnar, för att köra för fort och vad jag vet skall blåljus användas vid sådana tillfällen.

Nej blåljus behövs inte för att de skall köra för fort, ibland kan de ha bråttom utan att vilja påkalla uppmmärksamhet. Kollade själv upp detta en gång då jag och frugan blev oense när vi blev passerade av en polisbil i högfart utan blink eller tut..tro fan, frugan hade rätt:huvet

tkdrille

Guest
Sen så är de faktiskt på de viset att polisen har sina mc övningar i hässleholms kommun, så om de var första gången du ser ett par mc hojjar i rad så kolla till nästa år på våren så ska du se att de kommer ett gäng till.
Tror en viss polis börjar bli lite ur gängorna nu nämligen han var inte lika vass sist han stoppa mig. =) nämner inga namn men han är känd här.

De har även övningar med bilar i området och de blåser på fort.
Polis behöver inte blåljus eller siren.

MEn de var ju lite taskigt av de att inte meddela var de har övningar.

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Jag undrar var uttrycket kommer ifrån, ursprungligen? Har ju funnits så länge jag kan minnas, men då jag inte kan se någon direkt språklig koppling måste det finnas någon annan rot. Spontant tänker man ju stockholmsslang, men finns det någon som vet?

Ett besynnerligt ord och med all sannolikhet ägnat att verka nedsättande. Vad betyder ordet och vilket är ursprunget?

Det är förmodligen äldre än du kan minnas.
Jag sökte lite snabbt utan att finna nåt matnyttigt. Men jag vill minnas att jag nån gång hört, eller troligen sett nån Lindström/af Klintberg-filur på tv, som menade att det skulle komma från "snyta", dvs "ta". Om man inte höll sig i skinnet kunde man bli snuten av snuten. Typ.
Lite som Harry Haffa.

Ingen aning om det verkligen är så eller vilken tid det isf skulle uppkommit. Men jag får lite bilder i fantasin när jag tänker på det om nåt slags Åsanisse/Hedebyborna-samhälle där ordningsmakten går runt på bygatorna å sprätter och gör livet surt för tjuvfiskare och glada pilsnergubbar. Så som det gick till när farfar var ung. :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln