Polisjakt i Norrköping

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Ort
Kramfors
Hoj
Polka r1 1998
förutsatt att man har borttagen nummerplåt/gömd nummerplåt så ska det väl gå bra... gäller ju bara att inte stanna :va

svåra blir väl om man har nummerplåten helt synlig ... polisen knackar nog på vid frukosttid dagen efter isåfall :tuttar

Här i krokarna har bylingen gjort sig känd för att klubba ner mcförare utan skyltar som inte vill stanna.. Helt sjuka har dom blivit senaste två tre åren! :näsblod
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag också - jag körde fram till en polisbil som provat preja mig och lade ett par ägg i framrutan...

Så om du sa att snuten blivit sjuka - haha - jag är sjukare.

Angående polisjakten efter äggningen - ja det gick ju inte fort - dom körde av vägen...
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
För att har inte mc-föraren 2 mil raksträcka att sega ifrån på är han rökt förr eller senare. Om det inte är en väldigt erfaren hojförare med hela magen full av is, lite som en viss svartklädd herre...

EDIT: Dessutom är trafikpolisen i Norrköping inga byhåle-kopps...

2mil raksträcka? Han åkte ju MC inte moppe. Det tar aldrig mer än ett par rödlysen om det är en bil, har jag hört. Och is i magen? Innn med speglarna
och kör som vanligt! :yoparty
 

IronMike

Guest
Varför försöker polisen jaga en mc med bil,
är dom kokta i bajs eller?

om jag va jagad så skulle jag föredra en polis-hoj bakom ist för bil, deras bilar gör väl en 250, en bil kanske är att föredra om man skulle vara jagad i tätort. de flesta polishojarna gör väl inte mer än 220 ca?

*jagharaldrigvaritjagadutanbaraspekulerar* :rolleyes:
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Nä - nåra 250 gör dom - inte - 230 blås max.

Accet är dock bra som-även i farter på 150+.

Fast dom går inte bra med taskig förare - det kräver lite körvana...
 

IronMike

Guest
Nä - nåra 250 gör dom - inte - 230 blås max.
Saab 9-5 Aero Sportcombi

(fabriksuppgifter)

Pris: 347.900 kronor (provbilen 406.300 kronor).
Motor: 4 cylindrar, tvärställd, 4 ventiler/cylinder, volym 2,3 liter, effekt 260 hk vid 5.300 varv/ minut, vridmoment 350 Nm vid 5.400 varv/minut.
Kraftöverföring: framhjulsdrift, manuell växellåda med fem växlar alternativt femstegad automatväxellåda (tillval för 16.900 kronor).
Fartresurser: 0-100 km/tim 7,3 sekunder (automat 8,5), toppfart 245 km/tim.
Mått (i cm): längd 484, bredd 179, höjd 149.
Bensinförbrukning: 9 liter (automat 10,1)/ 100 km vid blandad körning.
Koldioxidutsläpp: 214 gram (automat 240) per kilometer.
Säkerhet: 5 stjärnor i Euro-Ncap.

--

245 ärliga.. säg mätarfart 265-270! tro mig, "en kompis" har gjort dumheter i sina dagar, preskribtionstiden har väl löpt ut nu "för honom". 110-väg, sommarkväll, halvblåst, lite bilar / långtradare att köra om, civilbilen bakom höll stumt toppfart hela tiden, varpå hojåkaren fick släppa på gasen emellanåt och bilen bakom höll sig kvar ganska bra under ett par mils jakt.

det är inte så otroligt enkelt som alla säger, som aldrig själva gjort det.

lägg till ett skitigt visir, och kanske lite dåligt med soppa i tanken, samtidigt som två cowboys i 30 årsåldern i bilen bakom, inte har något att förlora, inte deras bil.. bara brassa på, kul med lite jakt tycker väl somliga medan vissa bakom ratten inte tycker om att ta "risker".
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Standbyrampen på taket gör 2dm i luftmotstånd - sen all utrustning i vikt.

Prestanda - ungefär som en t5 me kärring,2 ungar o husvagn.
Bra med toppfart - sämre när det svänger

Jag har vevat mot dom bilarna med bil och mc...

Men som sagt - den som inte kan köra skall låta bli - det kan gå fort.
Och ett speciellt psyke krävs..
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Standbyrampen på taket gör 2dm i luftmotstånd - sen all utrustning i vikt.

Prestanda - ungefär som en t5 me kärring,2 ungar o husvagn.
Bra med toppfart - sämre när det svänger

Jag har vevat mot dom bilarna med bil och mc...

Men som sagt - den som inte kan köra skall låta bli - det kan gå fort.
Och ett speciellt psyke krävs..

Du är en huligan :whip
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
De e bara förnamnet - ja e riktigt fett outlaw - jag brukar gasa genom vattenpölar på bakhjulet o skvätta vatten på gamla tanter som går me rullatorn me tommburkskassar....
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
förutsatt att man har borttagen nummerplåt/gömd nummerplåt så ska det väl gå bra... gäller ju bara att inte stanna :va

svåra blir väl om man har nummerplåten helt synlig ... polisen knackar nog på vid frukosttid dagen efter isåfall :tuttar

Det spelar ingen roll, polisen måste ta individen på bar gärning! Dom måste kunna bevisa vem det var som körde...
 

Pizzabagarn

Guest
Grabbar ta fram kaffebryggarna för idag är det poliskontroller lite här och var :)
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Finns iaf ett område jag aktar mig för trafikpolisen, o de e linköping/norrköpingsområdet

De e inte för inte de ligger en trafikpolisskolagrejimoj där...

Brassa satan tills man e 6-7 mil utanför de städerna, sen e de dags att lugna sig...
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Hörru, är du medveten om att du är en mytoman?

PUT UP OR SHUT UP! -som dom säger i det stora landet i väster.
Jag också - jag körde fram till en polisbil som provat preja mig och lade ett par ägg i framrutan...

Så om du sa att snuten blivit sjuka - haha - jag är sjukare.

Angående polisjakten efter äggningen - ja det gick ju inte fort - dom körde av vägen...

Jag har i sverige råkat ut för att polisen försökt preja mig av vägen.

Jag kan dock köra - oh desutom kan jag köra bra....haha

Omogna ungdoms hamilton polispojkar om tänkt och göra ett häftigt stopp med roterande rampen på taket har dock fått finna sig att dom fick så mycke stake där bak så dom inte ens kunde ringa morsan o lipa.

Ofta ringde jag även efter polisjakten in till ledningsentralen oh frågade hur det gick för snorvalparna -jag gav dom även mitt nummer.


Än idag har dom inte ringt.

Standbyrampen på taket gör 2dm i luftmotstånd - sen all utrustning i vikt.

Prestanda - ungefär som en t5 me kärring,2 ungar o husvagn.
Bra med toppfart - sämre när det svänger

Jag har vevat mot dom bilarna med bil och mc...

Men som sagt - den som inte kan köra skall låta bli - det kan gå fort.
Och ett speciellt psyke krävs..

Biltema har kardborretejpband med fett sug.

Tvätta rent noga me tsprit innan bara....

En gång ringde snuten - dom hade samlat hela stationen vid högtalar telefonen.

"Vi har hittat regskylt med kardborrar på och vi vill ha en förklarning"

Jag sa "lapplisor"

Det tyckte dom var helt okej.


Hahahoho

åkej de ela möjligt -att de kan gå så - en gång körde ja ifrån en blondin i snutbil o fick soppatorsk....fick fortsätta...leva fö ja var snygg.

Fast då lämna jag mcens telefon på me uppkopplat samtal så polarna satt o asgarva på ett kafe när det sista dom hörde var "satan soppan...sug slut - skit o nu kommer bilen." o sen "Jaaag vet att du gjort nått dumt - såg du oss inte när du körde den fiffiga genvägen på gångbanan va?"

Man kunde säkert raggat upp henne men de va inte så frestande då hon stod o drog åt hästsvansen så de knastra o slog blixtar.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top