Polisjakt i Norrköping

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Jag har alltid undrat varför folk har med sig ägg när dom kör hoj...
Nu vet jag bättre.

Jo jag brukar också köra inom ICA och köpa mig ett paket ekologiska ägg innan jag går ut och kör olagligt. Lägger dem i under cutsen och när jag blir jagad brukar jag dra ut nyckeln ur tändingslåset, resa mig upp och ställa mig på en fot längst bak på cutsen och vrida upp låset med vänster hand. Sedan är det bara att plocka fram äggen och passa på att kasta på snuten när man ändå står upp och har bra sving. Man får dock komma ihåg att vrida upp styrdämparen så att man undviker styrslag över de värsta guppen. När polisen har fått rutorna full av ägg och kört av vägen kan man traska fram och sättai nyckeln i tändningslåset igen och köra till ICA och handla nya ekologiska ägg.

Vad skall man annars göra på en söndag....

/D.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Jo jag brukar också köra inom ICA och köpa mig ett paket ekologiska ägg innan jag går ut och kör olagligt. Lägger dem i under cutsen och när jag blir jagad brukar jag dra ut nyckeln ur tändingslåset, resa mig upp och ställa mig på en fot längst bak på cutsen och vrida upp låset med vänster hand. Sedan är det bara att plocka fram äggen och passa på att kasta på snuten när man ändå står upp och har bra sving. Man får dock komma ihåg att vrida upp styrdämparen så att man undviker styrslag över de värsta guppen. När polisen har fått rutorna full av ägg och kört av vägen kan man traska fram och sättai nyckeln i tändningslåset igen och köra till ICA och handla nya ekologiska ägg.

Vad skall man annars göra på en söndag....

/D.

hahahahahahaah :tummenupp
 

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
Ehh? Om du får polisen efter dig så MÅSTE dom ta dig på bar gärning när du gör hastighetöverträdelsen, den som står som ägare på hojen är INTE ansvarig för hur den framförs ..



ehh det finns massa trådar här som bevisar min uppfattning. läste för inte så länge sedan om en som kört i från polisen och gömt sej men polisen hittade honom med hjälp av tips. i skogen tog dom han. det slutade med fotboja och där sa rätten attt det inte var trovärdigt att någon annan hade kört..

nån som vet vilken jag pratar om och kan lägga upp denna tråd:)
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
ehh det finns massa trådar här som bevisar min uppfattning. läste för inte så länge sedan om en som kört i från polisen och gömt sej men polisen hittade honom med hjälp av tips. i skogen tog dom han. det slutade med fotboja och där sa rätten attt det inte var trovärdigt att någon annan hade kört..

Precis. Ord står mot ord i rätten.
Ingen risk att någon tror dig när två poliser berättar motsatsen.
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
ehh det finns massa trådar här som bevisar min uppfattning. läste för inte så länge sedan om en som kört i från polisen och gömt sej men polisen hittade honom med hjälp av tips. i skogen tog dom han. det slutade med fotboja och där sa rätten attt det inte var trovärdigt att någon annan hade kört..

nån som vet vilken jag pratar om och kan lägga upp denna tråd:)
Är det den här tråden du menar :va
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Det kan finnas många anledningar till att polisen vill stoppa en motorcyklist. En del anledningar är mer allmänt accepterade än andra.
Med andra ord - en motorcyklist med blåljus efter sig är inte automatiskt en "hojbroder" värd att undkomma.:fakta
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
ehh det finns massa trådar här som bevisar min uppfattning. läste för inte så länge sedan om en som kört i från polisen och gömt sej men polisen hittade honom med hjälp av tips. i skogen tog dom han. det slutade med fotboja och där sa rätten attt det inte var trovärdigt att någon annan hade kört..

nån som vet vilken jag pratar om och kan lägga upp denna tråd:)

Nu känner jag inte till det fallet du skriver om men kan gissa att dom måste ha tagit han på bar gärning, har dom vittnen som kan peka ut han som föraren så är det ju inte så svårt..
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Blir du plockad som han blir ju saker lite svårare.

I anslutning till fordonet ,vittnen m.m..

EN gång haha - då hade jag ett joggingställ som värmeunderställ.
Naturligtvis lörde man för fort o för att rädda lappen så flydde man.
På den gamla tiden kunde man inte köra så bra så man blev om ringad snabbt av dom hemska arga klonerna.

Jag lyckades dock få in mcen i terrängen och hängde upp mc hjälm och kläder i ett träd och joggade iväg.

En polisbil drog fram till mig när jag joggade där...dom nickade typ "aha haha en joggare fan vi letar efter en smitare"

Jag flina hela vägen hem.
 

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
en Orange <3
Blir du plockad som han blir ju saker lite svårare.

I anslutning till fordonet ,vittnen m.m..

EN gång haha - då hade jag ett joggingställ som värmeunderställ.
Naturligtvis lörde man för fort o för att rädda lappen så flydde man.
På den gamla tiden kunde man inte köra så bra så man blev om ringad snabbt av dom hemska arga klonerna.

Jag lyckades dock få in mcen i terrängen och hängde upp mc hjälm och kläder i ett träd och joggade iväg.

En polisbil drog fram till mig när jag joggade där...dom nickade typ "aha haha en joggare fan vi letar efter en smitare"

Jag flina hela vägen hem.


Du borde skriva en bok med alla dina rövarhistorier
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
Blir du plockad som han blir ju saker lite svårare.

I anslutning till fordonet ,vittnen m.m..

EN gång haha - då hade jag ett joggingställ som värmeunderställ.
Naturligtvis lörde man för fort o för att rädda lappen så flydde man.
På den gamla tiden kunde man inte köra så bra så man blev om ringad snabbt av dom hemska arga klonerna.

Jag lyckades dock få in mcen i terrängen och hängde upp mc hjälm och kläder i ett träd och joggade iväg.

En polisbil drog fram till mig när jag joggade där...dom nickade typ "aha haha en joggare fan vi letar efter en smitare"

Jag flina hela vägen hem.


Hade du träningsskor som värmesockar i stövlarna eller?
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Du borde skriva en bok med alla dina rövarhistorier

Annars kan man nog sätta ihop en bok själv med hans historier.. :)
Kikar man i profilen för en person i fråga och kollar lite vad för inlägg som den har gjort så förstår nog det flesta med lite förnuft att det mesta av historierna låter rätt så orimliga. (med sig ägg, gymnastikkläder, ute å gräver för att preparera vägar etc).
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
ett jävla pådrag av snut mella norrtälje och sthlm i morse vid 0730 tiden, omkörd av 3st målade utan blåljus samt 2st civilare elda om som fan så radio antenn på taket låg vågrätt efter bilen.. undrar vad som hade hänt, nån som vet?
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Annars kan man nog sätta ihop en bok själv med hans historier.. :)
Kikar man i profilen för en person i fråga och kollar lite vad för inlägg som den har gjort så förstår nog det flesta med lite förnuft att det mesta av historierna låter rätt så orimliga. (med sig ägg, gymnastikkläder, ute å gräver för att preparera vägar etc).


Jag låter dom drabbade skriva av sig i böcker:D - det kan dom behöva för att undvika en ålderdom på hemmet med grubblerier "hur fan var de möjligt".

Sen när vissa högre chefer sitter me sugrör o sörplar i sig soppa på hemmet skall jag komma förbi och vinka lite och sen lägga en tusing i bhån på sköterskan och viska "Blöjbyte endast en gång per vecka eller hur?"
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top