Varesig han smet eller inte hade körkort så skall inte polisen utsätta/riskera mcföraren,tredje part eller polisernas egna liv. Är olovlig körning värt ett liv!!!
Rätt, polisen skall inte, om inte deras egna liv står på spel, utsätta andra för önödig fara! Samtidigt har polisen ett jobb at sköta och valet att dra var ju knappast polisernas utan mc-förarens så den som utsatte andra och sig själv för fara, dvs. som startade hela händelseförloppet som senare ledde till en olycka var ju mc-föraren själv.
Första steget i denna heändelsekjedja var ju när mc-föraren bestämde sig för att köra ett fordon olovligen och nästa att inte stanna på polismans tecken.
Gillar inte när folk skadar sig oavsett om de gjort något dumt eller inte men samtidigt hänger kandling & konsekvens ihop vilket vi alla (nåja, nästan alla i alla fall) får lära sig redan i sandlådan. Snor jag din plastspade blir du arg. Har jag sönder ditt sandslott blir du också arg och kanske slår till. Lägger man handen på en spisplatta så bränner man sig till slut.
Handling & konsekvens that´s life och jag finner igentligen ingen anledning att föra en tråd om en sådan här händelse just av den anledningen att det ÄR inget konstigt med vad som hände...tycker jag!
Mvh!
// Niklas