Polisjakt som slutar illa

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
TomTroll skrev:
2658791 Dog killen eller? Tråkigt i så fall :(

I övrigt stog polisen på mer än jag förväntat mig. Hade ogärna kört så i trafiken själv. Om polisen var så angelägna att få fast honom kunde dom bara puttat till honom när han övade krypkörning i vägkorsningar.
Lite komiskt att han tappar försprång genom att köra på rätt sida refugen i en korsning medans polisen genar.

Nej, han dog inte Lurjus skrev i en annan tråd "Jag forskade lite om det här på finska bomber-forumet.....motorcyklisten bröt några ben här och där men skruvades ihop och slapp ut från sjukhuset ganska fort"

Dominator-Rocks

Guest
Obs orkade inte läsa allt, har sett klippet förut, och jag kommer ihåg att jag tyckte att Polisera genade vid skymd sikt och brassade galet i tätbebygt....:6surkart :6surkart

:ajjabajja

Mc Förarens dåliga mcskills Å omdöme försvarar INTE polisernas........

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Svår fråga faktiskt. För det första kan man ju fundera på vad det får för konsekvenser om polisen alltid kör 30-40 km/h i bostadsområden. Man behöver inte vara en raketforskare för att inse att kriminella på vansinnesfärder kommer söka sig till bostadsområden för att bli av med polisen. Man får ändå komma ihåg att polisen kör med sirener och blåljus vilket hjälper till att hålla borta barn och vuxna från vägen.

Omkörningar vid backkrön och dolda kurvor är dock inte försvarbart. Samtidigt är det möjligt att man lurar sig av kamerans placering och kanske inte ser vad poliserna ser?

Dessutom kan man nog på goda grunder utgå från att det inte är någon vanlig fortkörare som inte stannar utan försöker undkomma polisen. Antagligen ligger något annat bakom - typ efterlyst sedan tidigare, stulen hoj, på flykt från brott, knark på sig, vapen på sig eller någon annan anledning till att inte stanna. Därför vill nog inte polisen lägga ner jakten i första taget.

Last edited:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Killen körde ju sämre än min mormor.. Han borde stannat!! Att köra ifrån en bil på hoj kräver ingen större talang:yoparty

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Man bör betänka att poliserna faktskt kör med tämligen ljudliga sirener och troligen blåljus, det kan m an kanske se som en förmildrande omständighet när de gasar på i bebyggelse. De "varnar" om sin amkomst så att säga.

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
hmm polisen såg ju reg. skylten ganska tidigt så det var ju onödigt att försöka sticka..eller.. är det inte förbjudet för polisen att jaga mc förare nu pga. alla olyckor?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
jeber skrev:
2664055 hmm polisen såg ju reg. skylten ganska tidigt så det var ju onödigt att försöka sticka..eller.. är det inte förbjudet för polisen att jaga mc förare nu pga. alla olyckor?

nä, det e bara blåa motorcyklar detta gäller :rolleyes:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Sandstrom skrev:
2658910
Dessutom kan man nog på goda grunder utgå från att det inte är någon vanlig fortkörare som inte stannar utan försöker undkomma polisen. Antagligen ligger något annat bakom - typ efterlyst sedan tidigare, stulen hoj, på flykt från brott, knark på sig, vapen på sig eller någon annan anledning till att inte stanna. Därför vill nog inte polisen lägga ner jakten i första taget.
Skulle &så kunna vara så enkelt att killen inte tycker han har råd att byta bakdäck, eller betala böter för detsamma, ...med tanke på att korden syns.

Edit: Hittade ett getawaylkipp till, ...lite imponerande får man ju säga !
http://video.google.com/videoplay?docid=7331260168161702093&q=get+away

Last edited:

...999...

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
none
Zoidberg skrev:
2664160 Skulle &så kunna vara så enkelt att killen inte tycker han har råd att byta bakdäck, eller betala böter för detsamma, ...med tanke på att korden syns.

Edit: Hittade ett getawaylkipp till, ...lite imponerande får man ju säga !
http://video.google.com/videoplay?docid=7331260168161702093&q=get+away

HAHA...klockren kille =P
inte så dålig ork han hade... sj, hade ju ja spytt över styret förlänge sen =P
å snuten vart nog lycklig... kunde inte ens ta en cyklist...

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Jag försvarar inte killen som kör hojen. Han borde ha stannat.

Men....

När man är stressad så påverkas prestations förmågan, det vet vi alla om.
Men så här på efterhand så kan man tycka att jakten var toalt onödig. När de började köra in i villa områden skulle de ha avbrytit jakten och insett att det är för allas bästa. Precis som nån sa, man såg ju reg plåten, alltid nått.

Vad åstad kom polisen med den här jakten. Vad kostade Jakten i form av skattepengar. Vad hade hänt om killen dött, Hade det varit värt det då? Lätt att säga att han får skylla sig själv, till viss del kanske...

Men knappast värt någons liv...

Last edited:

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
ADA skrev:
2658672 Har dock en åsikt om Polisens hastighet bland villorna.125 km/h i ett villaområde där det råder max 50.
Tänk på ev barn för bövelen.Ingen fortkörare kan väl vara värd någon oskyldig människas lidande eller död.
Annars tyckte jag att dom körde ok på landsvägen.
Så det är helt ok att han på hondan kör så fort där? :rolleyes:
nog för att bilen tar mer plats men det gör minst lika ont att bli påkörd av den som bilen...

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
propaganda film, så svårt är det inte att köra ifrån snuten, jag tror den är fake!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
jag tycker han mer verkar ta de försiktigt än att han kör dåligt eller?

fast när snuten kö 140-150 å kommer ikapp på lansväg då vette fan.. han borde kunna åka mycke fortare.. fan 140-150 åkte man utan problem på liknande vägar med husan

KT skrev:
2664724 Polisen i USA :gnissla
Han hade tur vid 2:a tillfället :eek:

http://www.liveleak.com/view?i=38bd56782c
va? tror han att han kan dra snuten med en HD? :näsblod

fan va de knuffar på HDn

å HDn svänger ALDRIG av... bara rakt fram..

jeber skrev:
2664055 hmm polisen såg ju reg. skylten ganska tidigt så det var ju onödigt att försöka sticka..eller.. är det inte förbjudet för polisen att jaga mc förare nu pga. alla olyckor?
bara för att reg är avslöjjat så är inte föraren avslöjjad.

Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Fan vad soppigt..

Var det en 100 väg i finland..
Han körde 130.. ( När han passerade polisen )

Förmodligen tjänade han så otroligt mycket pengar så att han visste hur dyrt det skulle bli.. :va

( Dom har ju inkomstbaserade böter )

KJECOP

Guest
Hur skall jag kommentera den körningen...???

Naturligtvis så anser jag att killen skulle ha stannat direkt. Inget blir ju bättre om man drar och sedan inte klarar sig undan. Böterna bli ju högre och kanske till och med mycket högre och körkortet återkallelsetid bli dessutom längre. För att inte tala om riskerna och konsekvenserna av en olycka...

Men jag är även tveksam till polisernas körning vid vissa tillfällen... Kanske inte alltid helt bra. MEN, samtidigt så är det en film och det man ser då man sitter bakom ratten där i verkligheten är oftast bättre än vad man ser på en film.

Här i Sverige så måste polisen rapportera in att man följer efter någon, vilken hastighet man kör och var man är. Det är sedan ett vakthavande befäl som lyssnar och beslutar när det skall avbrytas. Men poliserna i bilen kan självklart själva besluta om att avbryta när man anser att det är för farligt.

Pizzabagarn

Guest
KJECOP skrev:
2668966 Det är sedan ett vakthavande befäl som lyssnar och beslutar när det skall avbrytas.

Tänk om du var tvungen att ha vakthavande befäl på bönpallen, skulle se kul ut. Tur att det finns radiokommunikation :tungan

Ps Ser bilden framför mig och börjar faktiskt skratta för mig själv :D Tur att man är lättroad. Ds

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!