Poliskontroll på bogan! 26/5

Froberg_racing

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Yamaha R1 -02
Japp då fick man visa körkortet idag då! blev inga böter bara gnäll om reggskyllten! Snuten muttrade nått om att dom funderar på att stänga av vägen för att det körs så jävligt just där! Lycka till säger jag :)

Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Japp då fick man visa körkortet idag då! blev inga böter bara gnäll om reggskyllten! Snutten muttrade nått om att dom funderar på att stänga av vägen för att det körs så jävligt just där! Lycka till säger jag :)

Fick också blåsa idag, dock ingen laserkontroll så får väl ändå anses schysst av polisen.

"Vi" motorcyklister envisas tyvär att fortsätta köra i 70, 80, 100+ knyck där (precis vid husen/borgen) så jag är knappast förvånad att polisen på de boendes inrådan går med på att uttöka sin närvara på bogan.

Senast på onsdagskörningen drog ju hela snabba gruppen förbi där i 130+ knyck, 10-15 bågar. Men men.. har det varit så i tjugo år kanske det fungerar i tjugo år till :va

Froberg_racing

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Yamaha R1 -02

Senast på onsdagskörningen drog ju hela snabba gruppen förbi där i 130+ knyck, 10-15 bågar. Men men.. har det varit så i tjugo år kanske det fungerar i tjugo år till :va

Ja det är ju lite onödigt att provosera så! dumt att gasa på 30 och 50 streckor! Men det är ju svårt när man blir ett par stycken, med grupp tryck och allt :)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Japp då fick man visa körkortet idag då! blev inga böter bara gnäll om reggskyllten! Snuten muttrade nått om att dom funderar på att stänga av vägen för att det körs så jävligt just där! Lycka till säger jag :)

Passerade också, många mötande hojåkare som vinkade innan, passerade både nykter och i laglig hastighet... :tungan

Stänga av vägen för MC, verkar inte vara en Svensk taktik att göra så, men i tex Swartzwaldområdet i Tyskland (med ünderbara vägar) så hade man redan i början av 90-talet stängt av dom skönaste vägarna där för MC fredag kl. 18.00 - söndag kl. 22.00, hoppas inte den taktiken kommer till Sverige någonsin.... :gnissla

/B

jonazzz

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
R1 99a såld Suzuki tl1000r såld..ktm660 såld..ZX10r 04 blå med polerad ram å sving

Jaha så du slapp iaf boter det var ju shysst av dom:tummenupp

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Jag förstår inte varför man måste gasa på 50-sträckan, jag kör alltid 50 just där! Hade jag bott där och haft kids tex. så hade man ju blivit vansinnig. Det är ju inte där det är kul att gasa utan på de andra partierna såklart.

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!

Måste har varit mellangruppen i så fall, snabba var vi typ 6-7 pers i bara, och vi släppte gasen vid ellboda/ridskolan!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2965369 Jag förstår inte varför man måste gasa på 50-sträckan, jag kör alltid 50 just där! Hade jag bott där och haft kids tex. så hade man ju blivit vansinnig. Det är ju inte där det är kul att gasa utan på de andra partierna såklart.
Exakt.
Åkte också förbi idag, men blev inte stannad, blev säkert förväxlad med en moped. :gråta

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Honda VFR 400r
Körde okså några repor där, drog väl vid halv 6 tiden därifrån, måste ha missat dom precis. Tur va det, hade glömt plånboken hemma. Är väl typ 800 spänn i böter om man glömt körkortet...?! :brynad

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Vi (Mr B, Bobo o Moi) blev inte stoppade heller, dom hade redan tagit en just då.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Körde okså några repor där, drog väl vid halv 6 tiden därifrån, måste ha missat dom precis. Tur va det, hade glömt plånboken hemma. Är väl typ 800 spänn i böter om man glömt körkortet...?! :brynad

800SEK för att inte ha legitimation med sig, inte just Körkortet.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Eru säker på det? Dom vill ju se att man har ett körkort för de man kör.... Eller kollar dom upp om man inte har kortet med sig, men legget?

de kollar upp via radion va du har för behörigheter å om körkortet är giltigt å så men de behöver ju som sagt legitimation eller PASS för att kolla ditt pers-nr.

men de vill ju gärna att man har KK så de kommer nog be om en bra anledning osv till att inte ha de med sig.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Vart stoppad och fick blåsa...
Och fick dessutom ställa en massa frågor och mycket trevligt bemötande...
:bow
Mötte en MASSA hojåkare som vinkade frenetiskt om att sakta ner, riktigt nice! Gled upp i 35-40 där bara för att vara på den säkra sidan..
Vadå ögontjänare???:rolleyes:
Håller med JP om att det var sjysst att dom inte lasrade..

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Fireblade -07

Aha, det var du med lillviffern.
Såg dig i Vaxholm, var där med en röd VFR800 tillsammans med min dotter.
Har för mig att jag sett dig på VFR forum?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln