Poliskontrolltråden 2010

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Ort
På landet
Hoj
Ducati 848
Pådrag mellan Nortull och Järva Krog, norrgående...

Polis står på bron mellan Solna och Hagaparken och skjuter (Laser...). Mc-poliser som åker ifatt. Vid avfarten norrgånde rikting Järva Krog finns ca: 6 enheter som tar emot stoppade fordon

Bara så ni vet...
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
varning i botkyrka en liten fågel viska i mitt öra att haffa har trafikkontroller ikväll runt om i kommunen på såkallade gemensamma utsättningar.
Så ta det lugnt vid alla vanliga ställen exempelvis glömstavägen.
Osäker på var kommungränsen går men ta det lugnt även runt vårsta, tungelsta, bulten osv.
Kan vara runt hela södertörn.......
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
varning haffa skjuter laser på bro över e4 södertäljevägen norrgående i höjd med fruängen och västertorpsavfarten just nu.
Så passa er!
 

adara

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna TR650, Kawasaki KLX250
Mötte 5 (!) stycken polisbilar på Bongesundsvägen igår. 3 som körde i motsatt riktning med avstand av ngn halv minut och sen 2st som stod och diskuterade med en såndär galen cyklist (tour-de-france-hardcore-varianten) mot slutet av vägen.

Ingen aning om det var ngt speciellt eller om dom tänker vara lite mer präsent där helt enkelt.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Mötte 5 (!) stycken polisbilar på Bongesundsvägen igår. 3 som körde i motsatt riktning med avstand av ngn halv minut och sen 2st som stod och diskuterade med en såndär galen cyklist (tour-de-france-hardcore-varianten) mot slutet av vägen.

Ingen aning om det var ngt speciellt eller om dom tänker vara lite mer präsent där helt enkelt.

Well, med tanke på hur kass Bogan är i år (är ju som att köra offroad), så får de gärna stå där..
 

sport_ajn

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 600 1996
Civil mc; Mörkblå BMW

Såg en civil polismc i dag troligen en mörkblå BMW. Lite svårt att se för det hade börjat skymma. Den och en civil bil hade stoppat en personbil på Essingeleden i södergående riktning. Tiden var ca 22:00.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Såg en civil polismc i dag troligen en mörkblå BMW. Lite svårt att se för det hade börjat skymma. Den och en civil bil hade stoppat en personbil på Essingeleden i södergående riktning. Tiden var ca 22:00.

Hade hojen något kännetecken som antenner eller dylikt? vet att man kan räkna antennerna på en civilpolisbil och se om ens aning är korrekt men hur gör man på civila polismotorcyklar?
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Hade hojen något kännetecken som antenner eller dylikt? vet att man kan räkna antennerna på en civilpolisbil och se om ens aning är korrekt men hur gör man på civila polismotorcyklar?

Sitter antenner på dom civil snut hojarna med brukar gå att se sirenen också på sidan eller blå ljusen men det göms ju så gott det går.
Men det där med att man kan räkna antenner på civilbilar är väl sisådär sant, det är inte alls alltid dom syns eller så är dom väldigt svåra att se tex sitter bak på sidor utan en liten antenn på 5-10cm..
Men det finns ju fler sett att se på också en del har en extra spegel för passageraren extra backlampor och dragkrok brukar också vara ganska vanligt...

Sen är det väldigt vanligt att dom har gamla skrot bilar från 80 talet också fast då är det nästan bara spanings bilar vi pratar om och inga trafipaxare så det är väl inte mycket att bry sig om..
 

sport_ajn

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 600 1996
Hade hojen något kännetecken som antenner eller dylikt? vet att man kan räkna antennerna på en civilpolisbil och se om ens aning är korrekt men hur gör man på civila polismotorcyklar?
''

Jag kom från andra hållet så jag var för långt ifrån, såg dock blåljuset som blinkade, så fortköraren var nog inte helt överförtjust...
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jag lunchade med 20-talet mc-polisaspiranter + instruktörer på Rosenhill idag. Trewliga pöjkar :) De håller en 6v-utbildning med start denna vecka, och kommer således snurra runt en hel del med hojjarna framöver.

För kännedom alltså, ingenting att jaga upp sig över.
Men kanske jaga dom? :D
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag lunchade med 20-talet mc-polisaspiranter + instruktörer på Rosenhill idag. Trewliga pöjkar :) De håller en 6v-utbildning med start denna vecka, och kommer således snurra runt en hel del med hojjarna framöver.

Kring Bulten just eller Sthlm överlag?
 

Allstaar

Guest
Jag tänkte bidra nu. Polisen skjuter med laser på vägen mot Vaxholm. Vid korsningen där man kan svänga till åkersberga. Så se upp!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Kring Bulten just eller Sthlm överlag?

Sorry, vet ej - de var lite hemliga där.

Då de kommer att öva olika moment under 6v är väl en gissning att de kommer köra på alla möjliga vägar runt Sthlm med omnejd, både motorväg & typiska hojvägar, norr som söder.

Dock är de ju ute i utbildningssyfte, inte i tjänst (även om det syns att de är poliser) :D så min tanke var väl mest "för kännedom", så det inte dyker upp en massa onödiga razzia-varningar i tråden. :)

De kör nya okåpade blåsvarta BMW 800:eek:r med svarta kraschstålramar, by the way. :tummenupp
 
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Triumph Speed Triple 1050
Ok jag kan väl börja då! Står ett gäng halv tjocka snut jävlar vid eurostop arlandastad och tror att dom är nåt med deras ruttna jävla snut hojar...
Blir så sugen på att dra upp dit och sparka om kull dom så jag vet snart inte om jag kan hålla mig!
Nån som ska på i så fall?
Står bilar där också som man kan kasta sten på!

Du är söt när du är arg...
 

Nikita-b

-- The Real Devil --
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 och xt660x
Polis skjuter laser på bron Nynäsvägen Länna
Sen står hela styrkan längre ner mot avfarten Handen och plockar alla som kör lite för fort.
Se upp. Idag tis kl 19.00
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Eftersom alla ändå vinkar; finns det någon universalsignal "poliskontroll" typ tumme-ner eller så?

Börjar nån leka saftblandare med handen alt. vinkar "sänk farten" som Snutte brukar så är det ett hett tips om att man inte ska gasa satan..
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top