Politiskt val påverkar din körstil

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Detta hörde jag på stan :va

Det verkar som att en borgare kör som satan och hellre betalar dyra böter bara han får behålla sitt KK, sossen är mera laglydig och har inte råd med KK förluster eller böter, kommunisten vill ha samma staff för alla eftersom dom ändå inte har råd att köra hoj, anarkisten vill ha fri fart & gratis sprit.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
GSXR1100R skrev:

Det verkar som att en borgare kör som satan och hellre betalar dyra böter bara han får behålla sitt KK, sossen är mera laglydig och har inte råd med KK förluster eller böter, kommunisten vill ha samma staff för alla eftersom dom ändå inte har råd att köra hoj, anarkisten vill ha fri fart & gratis sprit.
Då vet jag vad du röstar på :kocko

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
GSXR1100R skrev:
Jag vet åxå vad jag röstar på :fatta!
Idag är jag på dåligt humör! Kanske ska starta upp en ny tröjsåpa? Det verkar som om det finns underlag för det i tröjtråden :banana

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Publicerades det inte nån undersökning där man kommit till ungefär de här slutsatserna nyligen?
Jag kör visserligen inte som fan för jag har inte råd med böterna, men jag tycker staten är alldeles för snar att korpa körkort. Det är nog lika bra att sluta rösta.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ankan skrev:
Publicerades det inte nån undersökning där man kommit till ungefär de här slutsatserna nyligen?
Jag kör visserligen inte som fan för jag har inte råd med böterna, men jag tycker staten är alldeles för snar att korpa körkort. Det är nog lika bra att sluta rösta.

Och om inte staten hade korpat kort så hade du kört lika fort som idag....eller fortare?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Nr:18 skrev:
Idag är jag på dåligt humör! Kanske ska starta upp en ny tröjsåpa? Det verkar som om det finns underlag för det i tröjtråden :banana
Tröjsåpor består av ironi, sarkasm & person angrepp...... sådant får vi inte pyssla med för då bannas vi. :ajjabajja

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Tröjsåpor består av ironi, sarkasm & person angrepp...... sådant får vi inte pyssla med för då bannas vi. :ajjabajja

Jag angriper dig hur mycket jag vill, gubbe. Skriv ihop sammansatta ord, för fan.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:

Fri sprit!? Jag har hoppats på billigare folköl, men är inte omöjlig att övertyga om anarkismens förträfflighet :banana

Edit: politisk hemvist har ett lägre förklaringsvärde när det gäller hur folk kör än den har när det gäller vad man säger. För det är ju så att jag och GSXR1100 kör lika fort när vi kör tillsammans på landsväg - dvs ofta en bra bit över gällande hastighetsgräns. Jag nämner det eftersom ni som inte kör med oss annars kan få det felaktiga intrycket att jag kör som en buse och GSXR1100 kör som ett helgon :D

Edit II: dvs att sossarna är skenheliga och borgarna ärliga.

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Chrille skrev:
Och om inte staten hade korpat kort så hade du kört lika fort som idag....eller fortare?

Som jag skrev så har jag för närvarande inte råd med böterna, så jag hade inte kört särskilt mycket fortare om körkortet inte varit i riskzonen. Jag hade förmodligen sparat några kronor på att tvingas åka buss istället för bil.
Jag förnekar på intet vis att jag, om jag haft obegränsade ekonomiska tillgångar, sannolikt kört fortare, om inte kortet varit i farozonen. Och vem hade inte det??

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
Och det vet ju alla vilka fasansfulla konsekvenser det skulle få om alla började köra i 140 km/h på motorvägen. Samhället skulle förfalla till total anarki. Minst!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bingo skrev:
För det är ju så att jag och GSXR1100 kör lika fort när vi kör tillsammans på landsväg - dvs ofta en bra bit över gällande hastighetsgräns. Jag nämner det eftersom ni som inte kör med oss annars kan få det felaktiga intrycket att jag kör som en buse och GSXR1100 kör som ett helgon :D

Ni kör väl så fransarna fladdrar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
Och det vet ju alla vilka fasansfulla konsekvenser det skulle få om alla började köra i 140 km/h på motorvägen. Samhället skulle förfalla till total anarki. Minst!

Nja. Men om folk började krocka i 110 istället för 70 så hade det fått oerhörda konsekvenser i svåra personskador. Konsekvenserna av en olycka hade blivit mångfalt värre... Även om högre hastigheter INTE hade utlöst fler olyckor så hade dödssiffrorna ökat.

Det här är inte en åsikt som något med politiska åsikter att göra. ..

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Nja. Men om folk började krocka i 110 istället för 70 så hade det fått oerhörda konsekvenser i svåra personskador. Konsekvenserna av en olycka hade blivit mångfalt värre... Även om högre hastigheter INTE hade utlöst fler olyckor så hade dödssiffrorna ökat.

Fler som dör i trafiken istället för att kosta dyra vårdpengar...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Fri sprit!? Jag har hoppats på billigare folköl, men är inte omöjlig att övertyga om anarkismens förträfflighet :banana

Edit: politisk hemvist har ett lägre förklaringsvärde när det gäller hur folk kör än den har när det gäller vad man säger. För det är ju så att jag och GSXR1100 kör lika fort när vi kör tillsammans på landsväg - dvs ofta en bra bit över gällande hastighetsgräns. Jag nämner det eftersom ni som inte kör med oss annars kan få det felaktiga intrycket att jag kör som en buse och GSXR1100 kör som ett helgon :D

Edit II: dvs att sossarna är skenheliga och borgarna ärliga.

Jag kör alltid före dig, du hetsar mig till att köra för fort din jäla borgarbracka, när jag kör själv så håller jag alltid laglig hastighet...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:

Du har rätt. Av omsorg om landets medborgare kräver jag därför att vi sänker farten med 20 km/h på alla vägar. Då får vi färre döda, lemlästade och skadade.

Jag räknar med att du och GSXR1100 stöder mig i detta krav. Vart skall vi skicka namnlistan?

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Jag kör alltid före dig, du hetsar mig till att köra för fort din jäla borgarbracka, när jag kör själv så håller jag alltid laglig hastighet...
En äkta sosse hade skyllt på sam hället, inte på individen :D

Edit: GSXR1100 är en sken sosse. Alla sossar är sken sossar, de förbannade skatte smitarna :mad:

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...