Politiskt val påverkar din körstil

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:
Det var Ankan som började. :7peta

Att borgarna kör som svin är ju uppenbart. Medelålders män i dyra bilar anser sig vara förmer än övriga i trafiken för de har fina bilar och tror sig kunna köra bra.
En borgare kör som ett svin och det är enligt honom helt ok för han har råd med böterna, men jäklars vad han gråter om polisen tar hans körkort. Det borde vara olagligt... Det är även garanterat en blå jävel som parkerar rätt utanför butiksdörren trots uppenbara förbud för han är inte bara blå utan även lat.

En röd trafikant hör till den stora massan. Den som faktiskt inte kör åt h-e för fort, enbart kör om vid god sikt, aldrig tvingar ut någon på vägrenen och faktiskt parkerar på anvisad plats..

Edit/ Den röde trafikanten har även mer dubbelmoral i sitt liv på vägarna. Trots att viljan och avsikten finns att vara en god medmänniska i trafiken så kör även denne för fort och sladdar om han hamnar i en bil som orkar spinna loss. Den blåe hamnar aldrig i denna fälla av dubbelmoral då han från början sköter sig själv och skiter i de andra. ....så länge de inte tar hans körkort då.
Hohohoh inga fördomar här inte :lol

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Chrille: fan har du inte börnat med en Volvo 340 DL :hihi allt går att börna och sladda med! :yoparty

Jag har spenderat större delen av mitt bilburna liv i riktiga rosthögar och dessa har alltid fått gå mot varvstoppet allt som oftast och det är härligt att börna upp ett gammalt däck från -82 bredvid en ny merca 600 SEL!

/Felix

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Chrille skrev:

Jupp, och du var inte sen att hänga på. Men när tänker du förklara för mig varför sjukvård som levereras av privata utförare skulle vara sämre för fattiga än för rika. Och varför är konkurrens inom vården dåligt?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Chrille skrev:

Att borgarna kör som svin är ju uppenbart. Medelålders män i dyra bilar anser sig vara förmer än övriga i trafiken för de har fina bilar och tror sig kunna köra bra.
En borgare kör som ett svin och det är enligt honom helt ok för han har råd med böterna, men jäklars vad han gråter om polisen tar hans körkort. Det borde vara olagligt... Det är även garanterat en blå jävel som parkerar rätt utanför butiksdörren trots uppenbara förbud för han är inte bara blå utan även lat.

En röd trafikant hör till den stora massan. Den som faktiskt inte kör åt h-e för fort, enbart kör om vid god sikt, aldrig tvingar ut någon på vägrenen och faktiskt parkerar på anvisad plats..

Edit/ Den röde trafikanten har även mer dubbelmoral i sitt liv på vägarna. Trots att viljan och avsikten finns att vara en god medmänniska i trafiken så kör även denne för fort och sladdar om han hamnar i en bil som orkar spinna loss. Den blåe hamnar aldrig i denna fälla av dubbelmoral då han från början sköter sig själv och skiter i de andra. ....så länge de inte tar hans körkort då.

Jisses, Chrille, du har inte mkt koll på hur Sveriges bilpark ser ut. Det är ju bara sossar som har råd med nya fina bilar.
Jag hävdar helt klart att lika måna röda förare har bilar som orkar spinna loss.

Och den stora massan du pratar om, den finns inte. Så fort kommer in i en bil så är man inte alls lika hänsynstagande som du tror.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
CorbenDallas skrev:
Jisses, Chrille, du har inte mkt koll på hur Sveriges bilpark ser ut. Det är ju bara sossar som har råd med nya fina bilar.
Jag hävdar helt klart att lika måna röda förare har bilar som orkar spinna loss.

Och den stora massan du pratar om, den finns inte. Så fort kommer in i en bil så är man inte alls lika hänsynstagande som du tror.

Min bil orkar inte spinna loss, trots 180 hk. Är det bara på grund av fyrhjulsdriften, eller betyder det att jag är sosse?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Min bil orkar inte spinna loss, trots 180 hk. Är det bara på grund av fyrhjulsdriften, eller betyder det att jag är sosse?

Nej du är gammal och halvdöv. Taskigt motoröra helt enkelt. ade du inte slirat sönder lamellerna i stadskörning så hade det säkert gått bra :hihi

"Gamla gubbar kääääkar lameller...."

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Politiskt val påverkar din körstil!

(hmm... himla kul tråd - rena paradexemlet på hur man kan hålla sig till ett ämne)

:)

En seriös kommentar till "Politiskt val påverkar din körstil", visst är det så! I den politiska femininstföreningen är det sannolikt mycket svårt att få ihop en manskör - så kom inte och säg annat än att det politiska valet påverkar körstilen!

:) :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Busafreak skrev:
(hmm... himla kul tråd - rena paradexemlet på hur man kan hålla sig till ett ämne)

:)

En seriös kommentar till "Politiskt val påverkar din körstil", visst är det så! I den politiska femininstföreningen är det sannolikt mycket svårt att få ihop en manskör - så kom inte och säg annat än att det politiska valet påverkar körstilen!

:) :)

Hehehe javisst e det så :tummenupp

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Inte fatta??

valmers skrev:

Förstår du inte att det beror på att (s)taten tagit 120 hästar av dig i skatt??:finger

(genomsnittsbeskattningen för en löntagare är 60%)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...