Nitrous
www.actionpics.se
Penguin skrev:På tal om kalken...mitt tändningslås har inte varit sig likt sen vi var på Gotland Ring i somras. Nån annan som upplevt samma grej?
man ska inte stoppa något annat än nyckeln i tändningslåset
Håkan skrev:Mmm... det var inte bara DET som grodde igen.. jag körde ju 2 gånger fram o tebax i det där fina kalkbrottet (rekommenderas INTE, men KUL som fan var det)
När jag i somras hade ner motorn, trots en del tvättar o regnkörning, så fanns det kvar KALK..
mm... o kalk fräter på en del saker också tydligen så byta en del skruvar blev det..
förstår precis vad du menar. En rekomendation är att ordna med transport till banan, vet inte hur det kommer se ut 2005 men knappast troligt att dom lagt asfalt hela vägen in, möjligtvis en bättre grusad väg.
När vi var där på en av Lelleträffens dagar så hade det regnat rätt kraftigt på morgonkvisten så det var kalk-lera hela vägen in till banan. Stackars dom hojjarna som kommer körande där, det hängde stora "kockor" med kalkdynga.
Första varven på första passet så sprutade det kalk-klumpar så at man fick ducka eller köra sicksack när man kom ikapp någon.
/Nitrous